Gå til innhold

Slik skal PlayStation 5-spilleskene se ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er veldig, veldig spent på hva de får til med det nye Spider Man spillet. Det kan lokke meg tilbake til Sony siden PS2, der PS1 er storfavoritten blandt tidenes gamingkonsoll, tett etterfulgt av Sega Mega Drive 16 bit, Atari 7800 og første Xbox - stort sett grunnet Halo. Vurderer å investere i en PS5 nå kun for dette spillet. Samtidig må jeg oppgradere PCen, samt at jeg skal ha XsX som main konsoll.

Håper ikke Nintendo plutselig lager noe jeg synes er interessant nok til å føle jeg må kjøpe nå, for det begynner å bli latterlige summer som må investeres (jeg kaller det investeringer, føles bedre da ^^) i nærmeste fremtid..

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (3 timer siden):

Må si jeg er veldig, veldig spent på hva de får til med det nye Spider Man spillet.

Har du spilt spider-man på PS4?

Dette er omtrent samme spill bare med noen grafiske oppgraderinger.

Sannsynligvis kjører spillet fortsatt på 30 fps, men i full 4k.

Langt mer trafikk i gatene, bedre refleksjoner, og slikt.

 

Det forventes at et annet spider-man spill skal komme senere, som vil være en større oppgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Et viktigere spørsmål, vil en få opp farten på spill som lastes ned? I dag kan en jo starte nedlastingen, stikke til nærmeste flyplass, ta første fly til London, kjøpe spillet i en butikk i en sentral gate, fly hjem igjen og spille det fysisk kjøpt spillet før det digitalt kjøpte er lastet ned. 

Lenke til kommentar

Hei. Visst du ikke spiller mens du laster ned så går det veldig mye fortere. Skal gå an å fikse på en annen måte men det kan ikke eg noe nok om til å utale meg om.:)

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (1 time siden):

Litt off topic dette men er det dette som blir målet med de nye konsollene OGSÅ? Oppløsning i første rekke og bilder i sekundet i annen? 

I dette tilfellet har det vist med engine å gjøre, og at det ville være rart om dette får 60 fps mens neste spill får 30.

 

Noen spill vil nok fortsatt gå for 30 fps, men med tyngre grafikk.

Det er sannsynlig spill som ikke vil kjøre i 4k også.

 

Noen spill skal derimot ha forskjellige innstillinger, slik at du kan velge selv.

 

Tror det var Gran Turismo hvor de hadde vist frem gameplay i 240 fps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Sydvest skrev (1 time siden):

Ikke noe problem å la Playstation laste ned over natten i hvilemodus. Med hastigheten som konsollen klarer å benytte så skal det meste være lasta ned på den tiden.

COD, setter meg ned for å spille med venner, å nei, må oppdatere for å spille i onlinemodus, velkomment tilbake 6 - 12 timer senere. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (9 minutter siden):

COD, setter meg ned for å spille med venner, å nei, må oppdatere for å spille i onlinemodus, velkomment tilbake 6 - 12 timer senere. 

Nedlasting har vært begrenset i det siste pga covid.

Det kan hjelpe å bytte DNS server.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Iki skrev (17 minutter siden):

Nedlasting har vært begrenset i det siste pga covid.

Det kan hjelpe å bytte DNS server.

Det har vært slik siden dag 1. Det har alltid tatt evigheter å laste ned, uansett spill. Å laste Ned i bakgrunnen mens PS4 er i hvilemodus har aldri virket. Jeg har hatt konsollen siden den kom. Fikk i første batch. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (11 timer siden):

Det har vært slik siden dag 1. Det har alltid tatt evigheter å laste ned, uansett spill. Å laste Ned i bakgrunnen mens PS4 er i hvilemodus har aldri virket. Jeg har hatt konsollen siden den kom. Fikk i første batch. 

Dumt spørsmål men, du har slått på funksjonen, og gitt spill tillatelse til å laste ned automatisk?

Du har innstillinger i både "power save settings - set features available in rest mode" og "system - automatic downloads."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Iki skrev (8 timer siden):

Dumt spørsmål men, du har slått på funksjonen, og gitt spill tillatelse til å laste ned automatisk?

Du har innstillinger i både "power save settings - set features available in rest mode" og "system - automatic downloads."

Jepp. Sjekket, dobbelsjekket og trippelsjekket. Aldri virket for meg. Har alt native Altibox trådløst.

Lenke til kommentar
JØI skrev (47 minutter siden):

Jepp. Sjekket, dobbelsjekket og trippelsjekket. Aldri virket for meg. Har alt native Altibox trådløst.

Playstation laster kun ned oppdateringer på bestemte tidspunkter, og etter en bestemt tid i hvilemodus. Så om du har konsollen på for ofte vil den sannsynligvis ikke få tid til å se etter oppdateringer.

 

Ellers laster den kun ned oppdateringer til spill som ligger fremst i menyene, altså de du nylig har spilt, med mindre du lager mapper.

 

Du må også velge denne Playstation som en primær Playstation for PSN kontoen din.

 

Utenom dette hjelper det som sagt å skrifte DNS server.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...