Gå til innhold

Blizzard vil ikke lenger ta betalt for bytte av kjønn i World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min personlige mening er at:

Blizz gjør dette for å vise at de støtter LGBT bevegelsen... 

.. MEN.. 

Tjenesten som lar deg betale for et kjønnsskifte ikke er brukt mye sammenlignet med rase/faction/server bytte. 

Så, kun positivt for dem: God pr uten noe særlig økonomisk tap. 

Om de hadde virkelig ville vist støtte hadde de lagt til en homofil person i SL, men uten å falle til vanlige vaner for slikt.. (personen er "tøysete" om homofil, ekstremt mannlig eller usedvanlig pen om lesbisk, etc, en etablert character blir plutselig homoseksuell eller trans). Kun en helt vanlig mann eller kvinne, helst med en story som ikke baserer seg på personens seksualitet. 

Lenke til kommentar
Grimning skrev (3 minutter siden):

Om de hadde virkelig ville vist støtte hadde de lagt til en homofil person i SL, men uten å falle til vanlige vaner for slikt.. (personen er "tøysete" om homofil, ekstremt mannlig eller usedvanlig pen om lesbisk, etc, en etablert character blir plutselig homoseksuell eller trans). Kun en helt vanlig mann eller kvinne, helst med en story som ikke baserer seg på personens seksualitet. 

Male Gnome og Male Elf 

Lenke til kommentar
Jallarotta skrev (På 10.7.2020 den 14.17):

Begynner å bli for dumt det her med "kjønnspolitikk", herlighet. Trist å se at Blizzard henger seg på bølgen.

Hvordan noen mennesker kan ha så mye negative følelser rundt det som utelukkende er en positiv endring for spillere er for meg uforståelig.

Om menn vil spille som kvinner eller kvinner som menn må jo det være helt greit, og det er jo veldig fint at man slipper å bruke ordentlige penger på å endre disse tingene i en fantasiverden.

Negativitet til dette må jo utelukkende handle om et generelt ønske om å være negativ til alt som har med transkjønnede å gjøre.

Hvorfor gidde å bry seg så mye ellers? Trist. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Puro skrev (På 10.7.2020 den 15.33):

Hva blir det neste, "mennesker er født med to bein." "MeN IkKe VæR Så LeMfoBisk DA!"..

Vi lever i en tid med mye idioti.

 

Enig, vi lever i en tid med mye idioti, og de største idiotene er de som skriver en blanding av små og store bokstaver for å gjøre narr av andre, fordi det er kult i de ytterliggående nettmiljøene de vanker i som er kritisk til kvinner, utlendinger, homofile, lesbiske, transkjønnede etc. Egentlig alt som ikke er hvite menn. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 7/11/2020 at 3:40 AM, The Very End said:

Sannheten er at vi heldige "A4" mennesker som ikke har mentale problemer

Fikset det for deg. Å være sykt opptatt av hviket kjønn folk identifiserer deg som er et mentalt problem og de bør få behandling.

Ellers så er denne forandringen bare positivt. Å ta betalt for slike tjenester sender et signal om at Blizzard bare bryr seg om penger. 

Lenke til kommentar

@Camlon problemet blir da hvem man retter kommentar mot. Om den retter seg mot dem som bare klager er jeg enig, men om den også retter seg mot folk som er født inni feil kropp eller på "feil" sted av verden blir det vanskeligere. Ser mange som bagstaliserer utfordringene som de forskjellige kjønnsgruppene opplever, av den grunn at de ikke forstår utfordringene disse møter både mentalt (innad) og uttad (omverden, da ofte via fordømmelse eller latterliggjøring).

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, The Very End said:

@Camlon problemet blir da hvem man retter kommentar mot. Om den retter seg mot dem som bare klager er jeg enig, men om den også retter seg mot folk som er født inni feil kropp eller på "feil" sted av verden blir det vanskeligere. Ser mange som bagstaliserer utfordringene som de forskjellige kjønnsgruppene opplever, av den grunn at de ikke forstår utfordringene disse møter både mentalt (innad) og uttad (omverden, da ofte via fordømmelse eller latterliggjøring).

Å bruke utrykket "født i feil kropp" er en bjørnetjeneste. Det får dem til å tro at andre mennesker er født i riktig kropp og ville vært som dem hvis de var motsatt kjønn. Det er ikke riktig, de aller fleste vil klare å tilpasse seg.

Man bør istedenfor si at de føler et sterkt behov for å identifisere seg som motsatt kjønn. Dette er ikke noe vi bør bagatlisere eller latterligjøre og jeg kan forstå at det er tøft at du vil identifisere som f.eks. kvinne eller svart om du er egentlig mann eller hvit. 

Det kan være mange årsaker til at man vil identifisere som noe annet enn man egentlig er, men det er uansett viktig å komme til roten av problemet før man kjører på med kjønnsbytte. 

Lenke til kommentar

Jeg deler ditt syn, eller bekymring, at man tar for lett på det å identifisere seg med noe. Allikevel er jeg litt nølende/redd for å bagstalisere (sier ikke at du gjør det heller) det til psykiske lidelser, noe som er et populært argument i slike diskusjoner. Personlig synes jeg det er veldig vanskelig; På den ene siden har du konservative røster samt leger og forskere som sier at kjønn er sånn og sånn, mens på den andre siden personer fra samme disipliner som sier at det eksistere uendelig mange nyanser her (kjønn) som da også påvirker hva man ønsker å identifisere seg med. Ideelt burde jeg sikkert satt meg inn i fagfeltet og sett på rapporter som var fagfellevurdert, men føles veldig tungt å sette seg inn i et nytt fagfelt kun for å diskutere mot folk som primært tar frem Apache helikopter memes og snowflakes... igjen, du er ikke der, men blir ofte slik når debatten blir opphetet på Internet.

 

Kanskje løsningen er at vi som samfunn begynner å gi litt F i hva folk vil identifisere seg med samt kjønnet? I og med at det ikke koster oss så mye å si "åja, så sånn og sånn ønsker du å bli tilnærmet, np, det ordner vi", virker det som en enklere løsning enn den ekstreme polariseringen vi ser og de mange tragiske skjebnene rundt omkring pga. et uforstående sammfunn. Konservative holdninger holder oss som samfunn tilbake (på godt og vondt), kanskje vi må prøve en ny fremgangsmåte (forståelse og aksept fremfor stigma og problematisering)?

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva kan man egentlig forvente når folk er imot unisex dass, når unisex ville løst mange problemer i hverdagen da det ikke vil være noe skille mellom mann eller dame.

Istedet for mann og dame logo på garderober så får de begynne å bruke bilder av penis og vagina, eventuelt ha unisex garderober

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dubious said:

Hva kan man egentlig forvente når folk er imot unisex dass, når unisex ville løst mange problemer i hverdagen da det ikke vil være noe skille mellom mann eller dame.

Istedet for mann og dame logo på garderober så får de begynne å bruke bilder av penis og vagina, eventuelt ha unisex garderober

Nettopp. Et annet eksempel er skolegarderober. Barna gir faen, men siden foreldrene bryr seg så deler man dem opp etter kjønn.

Norge var på vei mot å gå unisex for noen tiår siden, og det hadde løst hele problemet. Hvis det var ingen ekslusive områder for kvinner og menn, så hadde ingen brydd seg om hva du identifiserer deg som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

Nettopp. Et annet eksempel er skolegarderober. Barna gir faen, men siden foreldrene bryr seg så deler man dem opp etter kjønn.

Jeg kan garantere deg at barna på skolen ville reagert om du en dag ba jentene og guttene om å bruke samme garderobe før og etter svømmingen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Iki said:

Jeg kan garantere deg at barna på skolen ville reagert om du en dag ba jentene og guttene om å bruke samme garderobe før og etter svømmingen...

Det har blitt prøvd i det virkelige liv.

Barna bryr seg seriøst ikke, mens noen foreldre får hakeslep.

Quote

Dagbladet): Da Alice Frantzen var på et foreldremøte for et par måneder siden, fikk hun hakeslepp. Da kom det nemlig fram at gutter og jenter i første klasse på Dysjaland skole i Sola kommune deler garderobe etter svømmetimene.

Småbarnsmoren, som selv har en datter i første klasse, reagerer kraftig. Nå vil hun ha en diskusjon om fenomenet.  For er det egentlig greit at gutter og jenter i skolealder dusjer sammen?

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-denne-skolen-dusjer-gutter-og-jenter-sammen/60371317

 

Barn blir mer sjenerte når de blir eldre, men det er ikke rart når de blir fra dag 1 på skolen delt inn etter kjønn og foreldrene forteller dem at de må skjule seg for det motsatte kjønn. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dubious said:

Dusjing sammen blir ikke et problem før barna kommer i puberteten
Men når de er ferdig med utviklinga og sett på nakne jenter/gutter, så er det ikke et problem lengre

Egentlig så burde det ikke være et problem i det hele tatt, men det er noe vi har laget selv

Jeg har merket at mange blir flaue når de blir rundt 8 - 10 år, men det er utelukkende fordi samfunnet har fortalt dem at de burde være flaue. 

Når de blir tenåringer så kan man ikke fortsette som før. Men da tror jeg løsningen er å bygge garderober hvor man ikke må vise seg naken. Da slipper man å vise eventuelle pubertersproblemer til begge kjønn. Dette er spesielt viktig hvis man uansett planlegger å sende inn individer som har penis, men identifiserer seg som jente, til jentegarderoben.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (7 minutter siden):

Jeg har merket at mange blir flaue når de blir rundt 8 - 10 år, men det er utelukkende fordi samfunnet har fortalt dem at de burde være flaue.

Nå vet jeg ikke hvilken jobb det er du har hvor du studerer når barn blir flaue av å se andre barn nakne, men jeg kan som sagt garantere at barn i Norge ville reagert.

Barn defineres forresten som en under 18 år i Norge.

 

Camlon skrev (10 minutter siden):

Dette er spesielt viktig hvis man uansett planlegger å sende inn individer som har penis, men identifiserer seg som jente, til jentegarderoben.

Det beste er å ha egne rom for hver person. Slik de oftest har på offentlige toaletter eller strender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...