Gå til innhold

App til fartskontroll?


Lyncs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min utdaterte bil fra 2015, med løsninger fra 2011, har innebygget kart som viser fartsgrensene på skjermen i GPS modus, hvor skiltet går fra hvit med røde kanter, sånn som skiltene ser ut på veien, til helt rødt når jeg kjører over.
(Kartet har blitt oppdatert)

:utakt skrev (8 timer siden):

Tror det heter speedometer. Mulig det er ekstrautstyr på enkelte bilmerker, men de fleste har det montert fra fabrikk.

Så og si alle fartsmålere på personbiler viser feil hastighet 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (1 minutt siden):

Hvis alle viser feil hastighet, hvordan vet man hvilke holder rett hastighet? Hvike viser lavere / høyere hastighet?

Det er vanlig at hastigheten på nåla er rundt 10% mer enn det du egentlig kjører. 
Men det varierer nok fra bil til bil og dekk osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig grovt sett så er det større feilmargin på billige bilar, og større nøyaktigheit (og dermed mindre feilmargin) på dyrare bilar. 

Speedometeret varierer også alt etter dekkdiameteren slik at det blir forskjell alt etter om du har sommar- eller vinterdekk. 

Til trådstarter: Dei fleste navigasjonsappar kan opplyse om fartsgrensa basert på kartet. I tillegg får du reine speedometer-appar som bereknar faktisk hastigheit basert på gjennomsnittleg gps-posisjon. 

Lenke til kommentar

 

The Avatar skrev (12 minutter siden):

Veldig grovt sett så er det større feilmargin på billige bilar, og større nøyaktigheit (og dermed mindre feilmargin) på dyrare bilar. 

Speedometeret varierer også alt etter dekkdiameteren slik at det blir forskjell alt etter om du har sommar- eller vinterdekk. 

Til trådstarter: Dei fleste navigasjonsappar kan opplyse om fartsgrensa basert på kartet. I tillegg får du reine speedometer-appar som bereknar faktisk hastigheit basert på gjennomsnittleg gps-posisjon. 

0 feilmargin på lastebilen, viser fartsmåleren 80, så kjører jeg i 80
Så jeg kjører en ekstra dyr bil

Litt off-topic, men noen apper som kan måle nøyaktig gj.snitt hastighet?
Hadde vært kjekt for alle de gj.snitt målingene jeg kjører, for det er ikke alltid jeg klarer å holde fartsgrensen
 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (16 minutter siden):

Litt off-topic, men noen apper som kan måle nøyaktig gj.snitt hastighet?

Hadde vært kjekt for alle de gj.snitt målingene jeg kjører, for det er ikke alltid jeg klarer å holde fartsgrensen
 

Berre søk på speedometer og last ned, dei fleste appar har slik funksjon. Sjølv har eg brukt appen digiHUD, den viser både målt fart og gjennomsnittsfart. Den har også fine funksjonar som speilvendt bilde slik at du kan legge mobiltelefonen på dashbordet og få headsupdisplay slik at du ser farta i frontruta. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...