Gå til innhold

TEST: HyperX x Ducky One 2 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske forfriskende å lese en test fra noen som forstår målgruppen til slikt et tastatur.

Tror det var tek som gav et 60% tastatur store trekk for designet.

 

bakalaka skrev (6 minutter siden):

Et vakkert tastatur faktisk.

Det var ikke like billedskjønt i mine øyner som artikkelforfatteren sier, men smak og behag.

Du får det i andre farger om du skulle ønske.

Synes selv den hvite versjonen er veldig pen.

Ellers kan man jo alltids bytte caps.

Håper vi får se en nordisk utgave av hyperx sine pudding taster.

Lenke til kommentar

Jeg har utelukkende brukt 60% tastatur i en årrekke, og hvis du dykker ned i hobbymiljøet for mekaniske tastaturer så er det 60% som ser ut til å være det mest populære.

Jeg brukte en periode et fullformat tastatur her i starten av hjemmekontor-tiden, men jeg måtte fort kvitte meg med det. Bortkastet plass.

Jeg ser behovet for NumPad hvis man driver regnskap eller taster ekstreme mengder tall, men jeg personlig ser ikke behovet for å ofre den bordplassen for det.

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har brukt Page Up/Down knappene i hele mitt liv.

Tastaturet brukes når jeg skriver. Til navigering og det aller meste annet bruker jeg trackpaden, og da vil jeg gjerne ha den så nærme høyrehånda som mulig og slippe å måtte flytte hånda over 15cm med wasted space.

Lenke til kommentar

Taster føler jeg selv er utrolig "hva man foretrekker", jeg kan ikke leve uten numpad eller piltaster men så fremdeles etter noe som var kompakt. Endte opp med en Vortex Tab90M som jeg aldri kommer til å bytte vekk fra. Har en Pok3r som er 60 % med blå taster, deiligste keyboardet jeg har skrevet på, men mangler det jeg trenger og blir lite effektivt. Glad dere reviewer noen anderledes keyboard i andre format enn fullsize standard. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har lekt meg litt med 60%-tastatur. Pilene erstattes lett av hyppig bruk av emacs-snarveier, og numpad klarer jeg meg uten, men problemet er mangel på egen rad av funksjonstaster. Hadde egentlig gjerne betalt mer for kun en ekstra rad på toppen...

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner på disse er F-raden (for spilling). Ellers så hadde jeg hatt et slikt selv. Får vel ta til takke med TKL, men skulle gjerne hatt det enda smalere ja ?
 

EDIT: ser MaxGaming har begynt å ta inn 75% tastaturer! Interessant :D Beklager avsporingen ?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne formfaktoren funker kun for folk som ikke gjør noe konstruktivt på PC-en. I dag legger man til ekstra taster med Elgato Stream Deck, man fjerner ikke taster slik at man blir ineffektiv og frustrert hver gang man skal bruke en funksjon. Ikke bare en deck men gjerne 3-4. Før Stream Deck var det midikontrollere som gjorde nytten.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men du er nok ineffektiv i forhold til hva du kunne ha vært.

Jeg kunne muligens hatt ett slikt tastatur på den ene jobben siden jobbinstuksen er å spise club sandwich, innta cocktails og vurdere referansematerialet til freelancere. Selv om tastaturet mangler tastene til å bla med skulle det nok gått på et vis bare promillen ikke ble for høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...