Gå til innhold

Må lade en gang i døgnet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvor mye du bruker mobiltelefonen det, og til hva.

Hvis du bruker den veldig lite, så kan det høres ut som noen prosesser som kjører i bakgrunnen. Hvis restart ikke funker, kan du jo prøve å nullstille telefonen totalt, men ta backup av alt du vil ta vare på først.

Ellers vil et batteri bli litt bedre etter å ha blitt ladet ut og opp noen ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hørt flere klage over økt batteribruk de siste ukene, meg selv inkludert. Jeg trodde det var FB som trakk ekstra, men er ikke sikker lenger. En kompis kjøpte akkurat en ny Samsung og sa den svelger godt unna med strøm (S9 tror jeg).

Mitt batteri er på 4000 mAmp men lader hver dag. For noen måneder siden ladet jeg annen hver dag, og når den var ny kun hver 3. dag men da tror jeg den ble brukt mindre.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (2 minutter siden):

Har hørt flere klage over økt batteribruk de siste ukene, meg selv inkludert. Jeg trodde det var FB som trakk ekstra, men er ikke sikker lenger. En kompis kjøpte akkurat en ny Samsung og sa den svelger godt unna med strøm (S9 tror jeg).

Mitt batteri er på 4000 mAmp men lader hver dag. For noen måneder siden ladet jeg annen hver dag, og når den var ny kun hver 3. dag men da tror jeg den ble brukt mindre.

Virkelig? Jeg synes min Android også har begynt å trekke merkbart mer strøm den siste tiden. Den pleier å holde to-tre dager med mitt bruk, men i det siste må den lades hver kveld.

Jeg bruker ikke Facebook. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Corp Por skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Jeg synes min Android også har begynt å trekke merkbart mer strøm den siste tiden. Den pleier å holde to-tre dager med mitt bruk, men i det siste må den lades hver kveld.

Jeg bruker ikke Facebook. 

Hmm, mistanken mot FB er svekket, men synes likevel strømgrafene over FB-appen er illevarslende. Før har alltid Snap ligget på topp og nå følger FB hakk i hæl.

DnB appen sliter med å oppdatere widgeten om dagen.

Jeg har i dag slått av personlig tilpasset reklame som jeg har hatt på som et forsøk i det siste. Ikke pga. batteriet men all reklamen går meg på nervene og dette var et desperat forsøk på å se om den i det minste ble mer interessant. Det ble den ikke.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å slå den helt av og på (ikke reboot)? Jeg har en S10e som i midten av forrige uke begynte å få dårlig batteritid "over natten". Jeg trodde det var fordi jeg nettopp hadde kjøpt ny klokke, og at det appen/bluetooth kanskje trakk ekstra strøm. Men etter å ha slått den helt av og deretter på igjen, har batteritiden vært som normalt igjen :) Aner ikke hvorfor. Jeg har bluetooth, wifi og mobilnett påslått mer eller mindre hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For min del har jeg akkurat lagt inn android 10, og telefonen ble ikke noe bedre etter dette, men litt usikker på om den ble verre.

De har begynt å slå av 3G, men jeg har alltid 4G og VoLTE, så da bør vel ikke dette heller har direkte virkning.

Lenke til kommentar

Last ned AccuBattery for å se hva det er som bruker strøm og hvor mye screen on time du har på en lading. Appen gir detaljert info om hva du kan forvente av levetid og hvor "sunt" batteriet ditt er i forhold til forventet fra produsent. En helt ny mobil vil optimalisere strømbruken etter hvert som den lærer ditt bruksmønster. Jeg har ca 5t screen on time med min galaxy s20 :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter å ha lest litt på nett ser jeg det er massive klager på at android 10 trekker relativt mye mer strøm enn android 9. Jeg har ikke klart å se om det finnes noen løsning, men folk er fortvilt.

Selv kommer jeg nok til å legge tilbake android 9 i påvente av at problemet fikses.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Merko said:

Har dessverre ingen årstall eller dato til deg. 
Men tipper det skjedde når de fleste sosiale apper kom ut på markedet ,hvor de ligger i bakgrunnen og trekker ut all strømmen fra mobilen :)

Så problemet er feil bruk, altså at folk ikke slår av programmene som ligger i bakgrunnen.

1: Folk virker avhengige av telefonen sin, folk må skjerpe seg.

2: Man trenger ikke å ha 10+ programmer oppe på en gang og kjørende i bakgrunnen, man trenger KANSKJE 2-3 til vanlig bruk i korte perioder.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...