Gå til innhold

Bør vi tillate flere tilskuere enn 200?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg tenker at vi bør la personer som er i posisjoner til å ta disse avgjørelsene bestemme dette. Så får vi ta en vurdering om ett år eller to om det var riktig å vente så lenge som vi gjorde. 

John Arne Riise viser blant annet at han atter en gang sto bakerst i køen når IQ ble fordelt. Vi har fra starten visst veldig lite om dette viruset. Det siste vi ønsker er å måtte starte prosessen "på nytt" grunnet nye utbrudd og fordi enklelte ønsker at breddfotballen skal åpne for fullt igjen. 

Når det er sagt så tror jeg mellom 500-800 tilskuere hadde gått fint. 

Lenke til kommentar

Det som er vanskeleg er å lage reglar som både fungerer og som er lette å handheve. 

I teorien kunne det vært lov med ubegrensa antall deltakarar om arrangøren kan garantere for at smittevernet er ivaretatt, men i praksis så veit vi at jo større grupper ein samlar, jo vanskelegare er det å påsjå at smittevernet er ivatetatt. 

Dagens grense er eit kompromiss mellom å tillate litt aktivitet (utan å diskriminere og forskjellsbehandle) samtidig som at antallet deltakarar er såpass lavt at skulle det oppstå smitte i forsamlinga så har ein sjangs til å hindre at smitten går ukontrollert gjennom heile befolkninga. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Snikpellik skrev (21 minutter siden):

Med andre ord går det helt fint for deg at masse mennesker dør eller blir alvorlig syke, fordi vi velger å la det skje. 

Ja, det er stort sett de som er på slutten av livet som dør uansett. Jeg orker ikke å synes synd på de over 80 som dør. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (22 minutter siden):

Ja, det er stort sett de som er på slutten av livet som dør uansett. Jeg orker ikke å synes synd på de over 80 som dør. 

Sjølv med slikt tankesett så er problemet med pandemien det store antallet av yngre personar som blir sjuke og som treng ressurskrevjande behandling. 

Sjølv om det er mange som døyr så er det mange fleire som blir ramma sjølv om det då "berre" er vanleg sjukdom med tilhøyrande sjukefråvær. 

Den store frykta er at ein stor andel samfunnskritiske personar skal bli sengeliggande samtidig som følge av pandemien. Det er ille nok å bli midlertidig arbeidsufør og pleietrengande, det må ikkje dødsfall til for at det gir alvorlege samfunnskonsekvensar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brodah skrev (1 time siden):

John Arne Riise viser blant annet at han atter en gang sto bakerst i køen når IQ ble fordelt.

Poenget til Riise er vel at det knapt er tilskuere i breddefotballen. Hvis det er førti tilskuere på en kamp i femtediv så er det storveis. Pølsekø? Særlig. Det er vel ikke kiosk på alle banene engang. 

Tiltakene i samfunnet er sikkert gode hver for seg, men når du ser på det helhetlige bildet så er det noe som skurrer. Hvorfor er det "greit" å la tusenvis gå på byen i Oslo en lørdagskveld, men ikke å spille kampen mellom Døllefjord og Utkant IF? 

Makes no sense. 

Tilskuerantall på de største arenaene kunne sikkert vært høyere enn 200. På en arena som f.eks Lerkendal kunne de nok helt fint hatt 200 på hver tribune, det er godt med plass uansett. 

Men, overlater dette til de som kan det.. Kanskje bedre med føre var osv. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Helt klart, 200 er bare ett tulletall som ikke gir noe mening.. man presser inn 200 på ett fly.. og folk står sild i tønne på Aker Brygge, men på stadioner skal det være 10 meter avstand? Men man må høre på det som "kan det" selv om de har bevist for lengst at de ikke kan det.. alt er bare bingo og tilfeldig, ingenting gir mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg er egentlig enig. Som nevnt tidligere tror jeg flere tilskuere hadde gått helt fint. 

Men må bruke de riktige kanalene for å fremme poenget og meningene sine, uansett hvor håpløst det kan oppleves. Sender man en privat mail til andre klubbers ledelse for å oppnå koronamytteri så ødelegger man selve fundamentet vi har for å kunne få landet til å gå fremover. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...