Gå til innhold

Den har møtt skepsis i tester – men MG er den nye elbilen det er flest av på norske veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den MG-en der ser ut som alle SUVer slått sammen til en generisk SUV. For et ufattelig kjedelig uttrykk de, og 90% av andre SUV, har. Ekstremt sjeldent man faktisk kan se en SUV som ikke er kjedelig og generisk. Skjønner at folk kjøper etter andre ting enn utseende, men det er som å se alle kjøre rundt i en Ford Mondeo. Siden de stort sett er ubrukelig offroad så kan de jo også droppe den "en meters klarering under hjulbuen" looken.

Polestar 2 ser mye kulere ut, men lider også litt av å stå på stylter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Den nye elbilen det er flest av på norske veier virker litt rart. Har knapt sett en her i området enda. Mer i østlands området kanskje?

Mener å ha hørt en gang at som tommelfingerregel sammenfaller tida man begynner å se/legge merke til en bilmodell i trafikken "til daglig" sånn ca med tidspunktet det er registrert 1000 stk. Veldig uvitenskapelig, men synes det stemmer. Så bør begynne å se noen nå snart. Tror jeg har sett en her i Trøndelag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bengt Who skrev (6 minutter siden):

Det er ikke merkelig i det hele tatt. Det er på tide at Kina settes på plass, og da er en kraftig reduksjon i hva en kjøper derifra en svært viktig start. 

Så Nei takk til ALT som er produsert i Kina? Hvis ikke så blir det jo kun dobbelmoralsk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns det er trist at folk kjøper kinesisk, og dermed støtter overgrep mot menneskeheten. 

Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Nei takk til ALT som er produsert i Kina? Nei? Kun biler? Merkelig holdning i såfall...

En bil er et stort og dyrt produkt. Å la være å kjøpe kinesiske biler, har derfor en større betydning enn å la være å kjøpe smådingser. Lett å holde seg unna kinesiske produkter, når det er ny bil man skal få seg. 

Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Så Nei takk til ALT som er produsert i Kina? Hvis ikke så blir det jo kun dobbelmoralsk...

Nei, det er ikke dobbelmoralsk; det er mye siste kjøper i rekken kan ha mindre påvirkning på. - men, jo; nei takk til alt som er produsert i Kina. Du kan begynne med å holde deg unna det kinesiske som er lett å holde seg unna. Biler er noe av dette. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting merkelig med holdningen.

Vil enkelte produkter man kjøper være helt eller delvis produsert i Kina? Sannsynligvis.

Men det finnes også produkter, eksempelvis biler, hvor man kan være bevisst nok som kjøper til at man lar være å kjøpe de produktene og dermed unngår å støtte ett regime som mer og mer utøver politisk makt gjennom økonomiske trusler (f.eks at de trekker ut investeringer osv).

Har jeg en garanti om at jeg vil 100% unngå kinesiske produkter? Nei, de finnes omtrent overalt.

Men jeg har muligheten til å velge bort kinesiske produkter når jeg kan. Eksempelvis ved bilkjøp, mobiltelefon (Vil aldri se meg bruke en Huawei), apper (vil aldri laste ned TikTok for eksempel) og så videre.

Jeg velger ihvertfall å ta de første skrittene ved å velge bort Kina hvis og når jeg kan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...