Gå til innhold

Hvor mange eSIM støttes i iPhone Xs?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nok et litt sært behov, men til daglig kan jeg gå med alt fra 2 til 4 separate mobiltelefoner på meg. Den ene er min private telefon(som også er jobbtelefon) og de andre er vakttelefoner.

Jeg har nå kvittet meg med telefon nr 2 med å flytte abonnementet over til samme telefon som privattelefonen, hvor privattelefonen er et fysisk SIM kort og vakttelefonen er eSIM.

Men i oppsettet på telefonen så har jeg fortsatt muligheten for å legge til flere abonnement, og jeg lurer da på om det faktisk er sånn at telefonen støtter mer enn 2 SIM kort? Når jeg søker på nettet så står det kun at den støtter dual SIM, altså to. Men menyvalget i oppsettet for å legge til flere er altså fortsatt aktivt, og lurer på om det da vil fungere. Noen som har prøvd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko skrev (17 minutter siden):

Skulle jo tro det var mye enklere om du bare viderekoblet vaktnumrene til ditt eget nummer :p 

En skulle tro det ja ? Og det gjør jeg og når jeg "må". Type trening eller lignende.

Men årsaken til at jeg må ha separate nummer/telefoner er at jeg må vite om det ringer på privattelefon eller vakttelefonen. Privattelefonen tar jeg når det passer. Vakttelefonen må jeg alltid ta uavhengig av tid på døgnet eller om jeg er opptatt. I tillegg er det veldig greit å kunne velge å ringe ut fra en av vakttelefonene for da vet mottaker med en gang og hva jeg ringer for.

En fordel med å samle disse på en fysisk telefon er at jeg kan ta alle telefonene via håndfrien i bilen eller ørepluggene.

Så dersom det @Janvik skriver stemmer så er jeg langt på vei mot kun 1 telefon å bære på :)

Lenke til kommentar
nomore skrev (Akkurat nå):

Men årsaken til at jeg må ha separate nummer/telefoner er at jeg må vite om det ringer på privattelefon eller vakttelefonen. Privattelefonen tar jeg når det passer.

Da skaffer dere et ordentlig mobilabonnement / løsning ;) 

Da kan man sette opp "prefix" eller "suffix" på numrene som gjør at du kan legge på XX tall foran eller bak nummer på innringer, da vet man om det er "kunde tlf" eller ikke.

I tillegg vil man kunne velge utgående visningsnummer slik at du kan ringe fra "vakt tlf"-sitt nummer fra ditt privat nummer.

 

Lenke til kommentar

Nei det går dessverre ikke.

Tenkte jeg ikke skulle gå veldig inn på det men dette gjelder en vakttelefon knyttet opp mot en frivillig redningsorganisasjon. Og telefonen blir delt på av flere frivillige, og deriblant meg.

Slike løsninger du skisserer koster en del penger(utgifter hverken staten eller vaffelsalg dekker), og i tillegg krever det at den som deltar i vakttelefonen har abonnementet sitt hos samme operatør. De fleste av oss som svarer vakttelefonen har ulike operatører som er knyttet opp mot arbeidsgiverene til hver enkelt, så det er ikke mulig å samle alle.

Jeg deltar og i vaktordningen på jobb og der fungerer det som du skriver, at når det er vakttelefonen som ringer så har nummeret et prefix. Og for å få vakttelefoner så må jeg melde meg inn i køen.

Men takk for forslaget :)

Lenke til kommentar
nomore skrev (1 minutt siden):

Jeg deltar og i vaktordningen på jobb og der fungerer det som du skriver, at når det er vakttelefonen som ringer så har nummeret et prefix. Og for å få vakttelefoner så må jeg melde meg inn i køen.

Hehe ok ;)

Vet hvertfall at både Phonero og Telia Bedrift tilbyr det samme, uten at man må ha abonnement hos de, men at man logge inn og ut av køer slik som du sikkert gjør i dag på din jobb. Men er det en frivillig organisasjon så er det jo alltids litt problemtatisk mtp kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...