Gå til innhold

Datatilsynet forbyr behandling av personopplysninger i Smittestopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Et flertall i stortinget ba 16. juni regjeringen om å sørge for at Smittestopp deles i to; en del for smittesporing rundt den enkelte smittede, og en del for innhenting av kunnskap om smitte. De to delene vil ha hvert sitt samtykke.

Vi trenger en todelt e-lov også. En del for sporing av den enkelte, og en del for innhenting av kunnskap om alle. Nei, der var det en logisk brist... Så, da blir konklusjonen: NRKBeta har makt til å legge føringer for Stortinget! Så mye som NRKBeta har skrevet om Smittestopp, har det blitt en vinnersak å kritisere og motarbeide Smittestopp. E-loven, den glemte de visstnok å fokusere så mye på, så den stemmer de samme partiene igjennom, for der vinner de ikke oppslutning på å motgå totalovervåkningen. - men... Digi har jo skrevet mye om e-loven! Eh, basert på innleggene her fra visse ministre, virker det som at de mer ser Digi som en liten sekt av ubetydelige folk, med begrenset intelligens. - men kanskje har de et poeng?, i hvertfall angående avisen selv? Det er ganske bortkastet å dokumentere omstendighetene rundt Smittestopp når man har e-loven hengende over seg. TU skrev jo også en gladsak over at HV gikk over til proprietær, kinesisk kryptert kommunikasjonsutstyr. Unnskyld meg, men har kampen mot totalovervåkningen blitt gitt opp? Skal man bare godta dette overgrepet? Jeg blir ganske misfornøyd når jeg ser Digi føre oversikt over Smittestopp, uten å ta et steg tilbake, og se på det større bildet. Skal den ene avisen som hjelper med motstand mot stortingets overgrep mot befolkningen også gi opp kampen nå? Smittestopp er totalt urelevant når man har e-loven hengende over seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...