Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

Leflus skrev (2 timer siden):

   Hvilken demo er det du snakker om? Det de viste frem på PS5 showet? For dersom det faktisk hadde vært slik spillet fungerte, så hadde det blitt et dørgende kjedelig spill. Portalene de viste frem der tilfører ikke spillet mer enn en kul setpiece og visuell effekt. Og fortsatt ikke noe som hadde vært mulig på en PS4, da hele den sekvensen ser ut til å være lineær. Dog selvfølgelig med lengre loading i forkant av sekvensen. 

Dette er den demoen jeg snakker om. Spør du meg, så ser det ikke ut som at portaler er "hele poenget med spillet":

 

Det er en del av det de viste frem, ja.

Resten ser du her: 

Det de viser frem hadde vært totalt umulig på en ps4.

 

Du kunne hatt de små portalene, de som er spredt rundt omkring, da de bare forflytter deg i et allerede innlastet område, men portalene som forflytter deg til andre planeter ville være totalt umulig.

 

Leflus skrev (2 timer siden):

    For et utrolig dårlig eksempel. Det du forespeiler her tilsvarer loading tider for hver gang Ratchet skyter med et våpen i Ratchet & Clank. Sorry, men et slikt oppkonstruert eksempel er overhodet ikke overbevisende.

Det er på ingen måte et dårlig eksempel.

Det viser bare hvor lite du forstår at portalene er en del av gameplay i ratchet and clank.

Det å sette en 40 sekunders loadingskjerm på en av hovedfunksjonene i gameplay blir det samme uansett hvilket spill du sammenligner med.

 

XtaZ skrev (1 time siden):

I Iki sitt hode så er vel ikke Titanfall 2 mulig på dagens konsoller heller. Er jo tross alt et rimelig imponerende mission i campaignen der hvor man hopper umiddelbart mellom 2 totalt forskjellige versjoner av ett brett.

 

 

Du laster mellom versjoner av SAMME brett.

Samme assets, samme lokasjon...

Et lite brett, hvor du i hovedsak er innesperret i en lineær korridor.

I ratchet and clank laster du 4-5 planeter...

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (28 minutter siden):

I ratchet and clank laster du 4-5 planeter...

Nei, du laster små områder som ser ut som de kommer fra andre planeter. Du laster ikke inn 4-5 hele planeter, det hadde vært idiotisk sløsing. Hva er forskjellen på å laste inn to forskjellige rom, og det å laste inn to områder på forskjellige "planeter"? Det er ikke noe magisk med en "planet" sånn kodemessig. Det er bare et område med noen assets og teksturer som er smart pakket sammen.

Kanskje trenger du en SSD ja, men nye xboxen klarer lett å kjøre det der. Min PC hadde også klart. Det er ikke noe hokus pokus.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Nei, du laster små områder som ser ut som de kommer fra andre planeter. Du laster ikke inn 4-5 hele planeter, det hadde vært idiotisk sløsing. Hva er forskjellen på å laste inn to forskjellige rom, og det å laste inn to områder på forskjellige "planeter"? Det er ikke noe magisk med en "planet" sånn kodemessig. Det er bare et område med noen assets og teksturer som er smart pakket sammen.

Det tar 40-50 sekunder å laste de "små" områdene du snakker om i det forrige ratchet and clank spillet, som var på PS4.

Forskjellen er simpelthen hvor mye data som skal til for å gjøre dette mulig.

 

Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):



Kanskje trenger du en SSD ja, men nye xboxen klarer lett å kjøre det der. Min PC hadde også klart. Det er ikke noe hokus pokus.

Det er det ingen som sier imot.

Du får sikkert lignende lastetider i next-gen spill på Xbox og PC også, men da må de altså først lage et slikt spill.

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 timer siden):

Det er en del av det de viste frem, ja.

Resten ser du her: 

Det de viser frem hadde vært totalt umulig på en ps4.

 

Du kunne hatt de små portalene, de som er spredt rundt omkring, da de bare forflytter deg i et allerede innlastet område, men portalene som forflytter deg til andre planeter ville være totalt umulig.

 

Det er på ingen måte et dårlig eksempel.

Det viser bare hvor lite du forstår at portalene er en del av gameplay i ratchet and clank.

Det å sette en 40 sekunders loadingskjerm på en av hovedfunksjonene i gameplay blir det samme uansett hvilket spill du sammenligner med

 

Som jeg sa i den forrige posten min, den videoen du linker til der viser en helt lineær sekvens. Ikke noe som hadde vært uoverkommelig på en PS4 med dårligere grafikk og en lengre lastetid i forkant av sekvensen.

Den traileren der er åpenbart laget slik for å understreke hva som er nytt med spillet også. Jeg tviler sterkt på at portalene kommer til å bli brukt så hyppig, da R&C spillene aldri har vært kjent for å være fullstendig lineære spill. Gameplay-klippet jeg linket til ligger nok nærmere hvordan spillet kommer til å spilles i praksis... I hvert fall basert på hva Insomniac og Sony har vist frem så langt.

Det kan selvfølgelig hende at Insomniac viser frem nytt gameplay som får meg til å endre synspunkt. Men basert på det jeg har sett nå, kommer jeg i hvert fall ikke til å utrope Rift Apart som et grensesprengende spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Leflus said:

Er ikke uenig der altså... Neste gang jeg ser noen poste sprøyt om hva som er "next-gen" eller ikke skal jeg bare ignorere det.

Jeg klarte det nesten denne gangen. 

Men må bare si at jeg gleder meg mer til å spille Cyberpunk 2077 på next-gen hardware enn «pure next-gen» Ratchet&Clank, selv om CP2077 også skal fungere på dagens konsoller og R&C ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (8 timer siden):

Elite Series 2 kontrollen til rundt 2000 jævla kroner? Til den prisen forventer jeg at kontrollen kan gi meg utløsning.

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt en så dyr kontroll selv om Xbox One X på noe som helst  tenkt tidspunkt hadde vært min #1 konsoll en gang. Men det er meg. Ikke faen.

Regner da med du ikke har prøvd den? Rimelig digg den kontrollen ?

Dog veldig enig i at den er dyr/overprisa..

Lenke til kommentar

Det er bare så vanskelig å la være, klarte det ok i denne tråden. Men sist beit jeg ?

Og helt enig med Grimbeorn over, men titler man gleder seg til blir jo opp til hver enkelt. 

Det er jo mye som spiller inn. Hjelper lite om ratchet skulle være veldig next gen om man ikke er interessert i barnespill/platform eventyr.

Hva de får til på sikt er langt mer spennende launch spill som ofte har mye gimmick features.

Lenke til kommentar
Mr. ve skrev (3 minutter siden):

Regner da med du ikke har prøvd den? Rimelig digg den kontrollen ?

Dog veldig enig i at den er dyr/overprisa..

Ja. 1200-1300 eller hva den første kostet holdt i massevis imo. 

Jeg har den ikke selv, men om man bruker den mye enten til pc eller xbox så kan det jo være forsvarlig. Jeg har jo brukt langt over 2000 på vanlige kontrollere. Har jo sikkert 9 liggende ? mye fifa 4p før.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (16 minutter siden):

Jeg klarte det nesten denne gangen. 

Men må bare si at jeg gleder meg mer til å spille Cyberpunk 2077 på next-gen hardware enn «pure next-gen» Ratchet&Clank, selv om CP2077 også skal fungere på dagens konsoller og R&C ikke.

Gleder meg veldig til Cyberpunk jeg også. Godt mulig det blir vist frem nå den 23. juli. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, barezell said:

Ja. 1200-1300 eller hva den første kostet holdt i massevis imo. 

Jeg har den ikke selv, men om man bruker den mye enten til pc eller xbox så kan det jo være forsvarlig. Jeg har jo brukt langt over 2000 på vanlige kontrollere. Har jo sikkert 9 liggende ? mye fifa 4p før.

Fikk den til jul av kona og ungene :D Veldig fornøyd med den, og stort pluss at den også kommer til å fungere på Series X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (2 timer siden):

 en lengre lastetid i forkant av sekvensen.

Altså loading flere ganger per bane i spillet...

Leflus skrev (2 timer siden):

Jeg tviler sterkt på at portalene kommer til å bli brukt så hyppig, da R&C spillene aldri har vært kjent for å være fullstendig lineære spill. Gameplay-klippet jeg linket til ligger nok nærmere hvordan spillet kommer til å spilles i praksis... I hvert fall basert på hva Insomniac og Sony har vist frem så langt.

I klippet du selv linker til ser vi ratchet falle gjennom en slik portal 54 sekunder inn i videoen.

 

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (7 minutter siden):

Han lander jo tilsynelatende et annet sted i samme by? ser ikke akkurat no next gen med det? 

Det er et eksempel på at slike portaler er en del av gameplay i de vanlige seksjonene av spillet, og ikke bare noe de hadde for å vise frem i en trailer.

Lenke til kommentar
Iki skrev (30 minutter siden):

Altså loading flere ganger per bane i spillet...

I klippet du selv linker til ser vi ratchet falle gjennom en slik portal 54 sekunder inn i videoen.

 

 

Oja. Så da stemmer det visst ikke likevel at portalene blir brukt en gang hvert 2. sekund? 

At det ville ha krevd loading flere ganger i løpet av samme level er nødvendigvis ikke sant. En lang loading i forkant av levelen hadde sannsynligvis holdt. Spesielt dersom portalene dukker opp på predefinerte steder, slik som det tilsynelatende ser ut i gameplay-klippet jeg linket til. Det hadde vært en annen ting dersom man kunne bruke portalene overalt. 

Noe som kanskje faktisk er mulig i spillet, men det har vi ikke sett noe av ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...