Gå til innhold

EVO 2020 er kansellert, og Gamer.no har ikke fått det med seg.


Anbefalte innlegg

Heisann, følte jeg måtte lage en tråd om dette.

(Litt usikker på om jeg er på riktig forum nå men 'here goes')

Jeg syns det er betenkelig at Gamer.no som visstnok satser på E-sport ikke har nevnt med ett ord at et av de større årlige internasjonale E-sport arrangementene er kansellert i år, på grunn av en større skandale som til og med har fått dekning i andre ikke-gaming orienterte nyhets nettsteder.

EVO er det største enkelte fighting games arrangementet, som holder sted i Las Vegas hvert år, og trekker mange tusen deltagere fra hele verden, med i underkant av 10000 deltagere og flere hundre tusen som følger eventene på streaming og selvfølgelig som tilskuere på selve arrangementet.

Som det kanskje kommer ganske tydelig frem allerede er jeg litt skuffet over at en såpass stor hendelse ikke har blitt dekket med så mye som et pip, og jeg legger inn et ønske om at Gamer.no satser litt bredere på å dekke E-sport enn kun Telia-liga, og CS, MOBA og Battle Royale greier.

Etter litt ris vil jeg til slutt gi litt ros, det har vært kos å lese intervjuer med Phenom innimellom når han har deltatt i større events i SFV.  Mer, takk!

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får utdype litt, dette tydelig gjør jo bare behovet for bedre dekning når folk ikke har fått med seg dette her til lands i det hele tatt.

Det er altså ikke Covid som jeg skrev om som en større skandale, for Malerifaen for eksempel som tydeligvis trodde (skjønner ikke helt hvordan det går an, men sånn er det).

Sjefen for EVO har slutta på grunn av at det har kommet frem at han har drevet med svært upassende aktiviteter med mindreårige.  Dette er innrømt og vedtatt.  Større sponsorer, utviklere og partnere for EVO som for eksempel Capcom og Netherrealms har avsluttet samarbeidet sitt med EVO i lys av det som er avdekket.  En rekke profilerte turneringsdeltagere har og erklært sin avsky og boikotting av eventementet.

Dette betyr at ikke bare er det kommende EVO Online nå kansellert (Ikke det fra artikkelen i Mai PGA Covid altså, heng med her nå, folkens.)  Fraværet av spill som Street Fighter, Mortal Kombat og andre spill fra fremtidige mulige arrangementer betyr i praksis at per nå er EVO som E-sport konsept dødt.

Lenke til kommentar

Siden når har gamer.no brydd seg om esport? 

De promoterer jo haugevis av casually balanced games(gated content) som feks lol eller cod..

Gamer handler om å fenge barna, ikke å promotere esport.

Vil du se på esport ser du på CS, Starcraft, Dota, Quake(ikke champions, totaly casually balanced spill blitt, takk shitthesda..), og av de 4 spillene er det bare 1 av de som gamer promoterer, CS.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...