Gå til innhold

The Last of Us Part II-skuespiller mottar dødstrusler


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn
Iki skrev (12 timer siden):

Har Sony og / eller ND sensurert en eneste test av spillet?

(Etter at NDA ble opphevet)

De ringte opp en journalist som gav spillet en delvis negativ anmeldelse, som er temmelig spesielt. Det handler vel mer om å skape en truende politisk korrekt atmosfære, hvor journalister føler seg tvunget til selvsensur.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maabren skrev (2 timer siden):

Minner litt om den bobla nokre lever i som rettferdigjere at angry joe m.fl får trusler pga av at di ikkje likte spillet. Sony og ND har oppført seg som drittsekker overfor yt-kritikk av tlou2. Som om sensur lønner seg. Trusler er totalt unødvendige men di skaper meir blest og kanskje meir salg? Håper di som blir utsatt for reelle trusler tek det vidare til politiet.

Ja skrullinger hele gjengen. Det sagt.... Angry Joe fremstår som en komplett man baby og skrulling i sin anmeldelse. Og Kotaku skriver bare søppel for å provosere. 
 

Deeeet sagt... At Sony/ND driver å kontakter publikasjoner/YT personer er rimelig på tryne....

Konklusjon? Folk får gå tilbake til Pong? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og her er litt av problemet. Sony ringte EN kritiker(Ikke ND) og selv om det i seg selv er litt uvanlig så sa kritikeren at samtalen var gemyttelig. Skal du presentere fakta så gjør det riktig.

Det er greit å ha en diskusjon rundt spillet, og det er OK at man ikke liker spillet, men la det være sakelig og presenter fakta slik de er. Ikke pynt på ting for å vinne billige poeng.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (31 minutter siden):

Enig. Jeg tror youtubere som Angry Joe bidrar til denne kulturen gjennom å normalisere endeløs klaging. Det ligger vel i menneskets natur å like å kritisere ting, og Angry Joe lager underholdning av det. Ved å kaste et blikk på kommentarfeltene hans så ser man jo hva slags mennesker som føler seg legitimert av dette. Det finnes selvsagt andre youtubere som evner å lage nyanserte anmeldelser, men det krever kanskje litt mer forståelse/evne til refleksjon, og er dermed ikke like populært.

Ja dette er varemerket til Angry Joe eller Joe Vargas som han heter. Hele poenget er å klikke litt i vinkel når han mener et spill er ræva. Problemet er at han har innsett at jo mer kontrovers og galskap jo mer annonse inntekter og oppmerksomhet. Om en anser han og kanalen som en parodi kanal så hadde det vært greit men han mener jo mye av det han lirer av seg og som du skriver tiltrekker seg noe av samme ulla og en "circle jerk" med klaging er et faktum. 

Så jeg skjønner godt at flere studioer/utgivere har svartlista han. Nesten rart dem ikke har startet å nekte han å poste innhold av deres produkt. Men det er vel det neste som skjer etterhvert om det blir et for stort problem med han og andre. 

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 timer siden):

Har Sony og / eller ND sensurert en eneste test av spillet?

(Etter at NDA ble opphevet)

Hvorfor skulle det utgjøre en forskjell om NDA var opphevet eller ikke?

Det er et faktum at personer som har diskutert - diskutert - lekkasjer har fått meldinger fjernet og brukerprofiler fjernet (dette er i utgangspunktet Twitter sitt verk, men etter påtrykk fra Naughty Dog/Sony. Det er uforståelig for meg hvorfor Twitter har blitt så kuet).

Det er ikke slik at man kan hindre eller fjerne kritikk fordi man har opprettet en NDA.

En NDA er en avtale mellom to parter. Dersom noen har brutt NDA, så kan Naughty Dog gå til søksmål mot vedkommende som har brutt avtalen. De kan da antakelig kreve kompensasjon.

Sony/Naughty Dog hadde altså ingen rett til å fjerne meldinger som omhandlet Last of Us. De har overhodet ingen eierskap til meldinger som folk skriver.

 

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, LarZen said:

Ja skrullinger hele gjengen. Det sagt.... Angry Joe fremstår som en komplett man baby og skrulling i sin anmeldelse. Og Kotaku skriver bare søppel for å provosere. 
 

Deeeet sagt... At Sony/ND driver å kontakter publikasjoner/YT personer er rimelig på tryne....

Konklusjon? Folk får gå tilbake til Pong? 

Man kan like stilen til AJ eller mislike den, men di fleste skjønner at det er ein del av pakka for at AJ & co skal få sin andel av yt-kaka. For min egen del kjem AJ med mange treffande poeng for spilla han tester, poeng som er reelle og setter spillet i eit anna lys enn det spilljournalister pusher. At han har ein spesiell stil bryr meg lite. Det blir som å ta seg nær av at nokre homofile har ein overdrevent feminim framtoning når man egentlig burde være gla for at di tør å eksponere seg sjølve slik di ynskje.

 

Konklusjonen burde uannsett være at spill er ein subjektiv opplevelse og spilljournalister ikkje sitter på sannheten aleine. Vi trenger synspunkt som tør å seie fra om alt ved eit spill, så får kvar enkelt gjere seg opp si eiga meining. Trusler burde ikkje bli brukt for å skape meir blest, la politiet ta seg av den slags viss di er reelle.

Lenke til kommentar

Er det nyhetsverdig at noen har fått drapstrusler på internett? Det finnes veldig mange mennesker på denne kloden så man er dømt på og møte på noen "dårlige egg" i ny og ned. Jeg har selv motatt flere trussler om noen skal drepe meg fordi de ikke er enig med det jeg skriver/sier, jeg bryr meg virkelig ikke om slike tullinger!

Dette er nok et dårlig forsøk for å avlede legitim kritikk til spillet med å bruke "offer kortet" som et skjold og fremme eget poeng med at "Alle som ikke liker dette spillet er psykopater, homofober, transfober eller kvinnehatere" eller andre tullete kallenavn venstresiden elsker å bruke når motparten ikke er enig med dem.

Hvis ikke folk generelt skjønner at dette spillet er det mest splittende spillet i nyere historie og at det 90% av meningene for eller i mot TLOU2 er legitime så har man virkelig ikke fulgt med i timen. Jeg kan bare ikke fatte å begripe hvordan man ikke "får lov" til å mene for eller i mot dette spillet uten å bli stemplet som ditt eller datt.

Jeg elsket TLOU men synes historien fra TLOU2 er forferdelig og ærer ikke karakterene fra det første spillet på noe som helst god måte. Grafikk og lyd i spillet er fantastisk men et spill som selges på story bør inneholde en god story noe jeg mener TLOU2 ikke har. Betyr det at alle som likte TLOU2 er idioter? NEI! Betyr det at min mening har mer verdi? Overhode ikke!

Folk må virkelig slutte å forsvare dette spillet med nebb og klør som om det representerer sitt eget avkom, det er et spill! Det er lov å være uenige uten at man skal ty til midler som fordummer hele debatten rundt dette spillet, det er faktisk utrolig patetisk!

Endret av FranzJeger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (5 timer siden):

Hvorfor skulle det utgjøre en forskjell om NDA var opphevet eller ikke?

 

Om du bryter med en NDA så skal selvfølgelig innholdet som bryter med denne fjernes...

Det burde da ikke være noe utrolig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranzJeger skrev (18 minutter siden):

Hvis ikke folk generelt skjønner at dette spillet er det mest splittende spillet i nyere historie og at det 90% av meningene for eller i mot TLOU2 er legitime så har man virkelig ikke fulgt med i timen. Jeg kan bare ikke fatte å begripe hvordan man ikke "får lov" til å mene for eller i mot dette spillet uten å bli stemplet som ditt eller datt.

De aller fleste negative kommentarene fra folk, til og med her på gamer, er følgende "æsj, hun ene ser ut som en mann, det liker jeg ikke!"

 

Det er helt greit at folk er negative til et spill, men om det kommer av legninger, utseende eller slikt rundt karakterene i historien så er det ikke greit.

Om folk kan argumentere for seg, og argumentene gir mening, så skal de bare være så negative som de vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Iki said:

De aller fleste negative kommentarene fra folk, til og med her på gamer, er følgende "æsj, hun ene ser ut som en mann, det liker jeg ikke!"

 

Det er helt greit at folk er negative til et spill, men om det kommer av legninger, utseende eller slikt rundt karakterene i historien så er det ikke greit.

Om folk kan argumentere for seg, og argumentene gir mening, så skal de bare være så negative som de vil.

Vær vennlig å produser bevis for din påstand, hvis det er så mange som du sier bør du ikke ha noe problem med å produsere samtlige eksempler!

Brorparten av mennesker har ikke problemer med karakterer sitt kjønn eller deres legning i spill generelt eller TLOU2, de har problemer med behandlingen av TLOU1 sine karakterer som på ingen måte ærer dem i TLOU2. Dette er argumentasjonen jeg nevnte på tidligere og som jeg hater, flere bruker samme argumentasjonsteknikk og som tidligere nevnt fordummer dette debatten rundt spillet. Du og flere andre prøver å argumentere på et falskt grunnlag av at det er en majoritet av spiller som ikke liker TLOU2 fordi de hater kvinner, transer eller annet. Dette er direkte løgn! Dette er argumentasjonsteknikk som brukes for umenneskeliggjøre deres motpart og ugyldiggjøre rettferdig kritikk, dette er forferdelig dårlig argumentasjon å skaper et giftig diskusjonsklima og er utrolig unødvendig!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranzJeger skrev (5 timer siden):

Er det nyhetsverdig at noen har fått drapstrusler på internett? Det finnes veldig mange mennesker på denne kloden så man er dømt på og møte på noen "dårlige egg" i ny og ned. Jeg har selv motatt flere trussler om noen skal drepe meg fordi de ikke er enig med det jeg skriver/sier, jeg bryr meg virkelig ikke om slik tullinger!

Dette er nok et dårlig forsøk for å avlede legitim kritikk til spillet med å bruke "offer kortet" som et skjold og fremme eget poeng med at "Alle som ikke liker dette spillet er psykopater, homofober, transfober eller kvinnehatere" eller andre tullete kallenavn venstresiden elsker å bruke når motparten ikke er enig med dem.

Hvis ikke folk generelt skjønner at dette spillet er det mest splittende spillet i nyere historie og at det 90% av meningene for eller i mot TLOU2 er legitime så har man virkelig ikke fulgt med i timen. Jeg kan bare ikke fatte å begripe hvordan man ikke "får lov" til å mene for eller i mot dette spillet uten å bli stemplet som ditt eller datt.

Jeg elsket TLOU men synes historien fra TLOU2 er forferdelig og ærer ikke karakterene fra det første spillet på noe som helst god måte. Grafikk og lyd i spillet er fantastisk men et spill som selges på story bør inneholde en god story noe jeg mener TLOU2 ikke har. Betyr det at alle som likte TLOU2 er idioter? NEI! Betyr det at min mening har mer verdi? Overhode ikke!

Folk må virkelig slutte å forsvare dette spillet med nebb og klør som om det representerer sitt eget avkom, det er et spill! Det er lov å være uenige uten at man skal ty til midler som fordummer hele debatten rundt dette spillet, det er faktisk utrolig patetisk!

Én ting er være uenig i ting, en annen måte er hvordan man legger frem sine synspunkter og ordlegger seg. Slik det stormer rundt enkeltpersoner her er bare smakløst og viser hvor forstyrret enkelte er i topplokket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FranzJeger skrev (4 timer siden):

Vær vennlig å produser bevis for din påstand, hvis det er så mange som du sier bør du ikke ha noe problem med å produsere samtlige eksempler!

"men at de kuttet ut Ellie og kom med Abby var en skikkelig nedtur. Jeg likte ikke Abby det minste stygg og fæl syntes nå jeg, ingen kvinne burde se slik ut!"

 

"trist og politisk spill jeg håper det ikke kommer flere av"

 

"dette kvalme oppgulpet"

 

Etc.

Kunne vært enda flere eksempler, men så ble flere av dine slike kommentarer slettet fra forumet av moderatorer, da du holdt på med sånt bare på et enda lavere nivå...

 

 

Endret av Iki
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
FranzJeger skrev (20 timer siden):

Er det nyhetsverdig at noen har fått drapstrusler på internett? Det finnes veldig mange mennesker på denne kloden så man er dømt på og møte på noen "dårlige egg" i ny og ned. Jeg har selv motatt flere trussler om noen skal drepe meg fordi de ikke er enig med det jeg skriver/sier, jeg bryr meg virkelig ikke om slik tullinger!

Dette er nok et dårlig forsøk for å avlede legitim kritikk til spillet med å bruke "offer kortet" som et skjold og fremme eget poeng med at "Alle som ikke liker dette spillet er psykopater, homofober, transfober eller kvinnehatere" eller andre tullete kallenavn venstresiden elsker å bruke når motparten ikke er enig med dem.

Hvis ikke folk generelt skjønner at dette spillet er det mest splittende spillet i nyere historie og at det 90% av meningene for eller i mot TLOU2 er legitime så har man virkelig ikke fulgt med i timen. Jeg kan bare ikke fatte å begripe hvordan man ikke "får lov" til å mene for eller i mot dette spillet uten å bli stemplet som ditt eller datt.

Jeg elsket TLOU men synes historien fra TLOU2 er forferdelig og ærer ikke karakterene fra det første spillet på noe som helst god måte. Grafikk og lyd i spillet er fantastisk men et spill som selges på story bør inneholde en god story noe jeg mener TLOU2 ikke har. Betyr det at alle som likte TLOU2 er idioter? NEI! Betyr det at min mening har mer verdi? Overhode ikke!

Folk må virkelig slutte å forsvare dette spillet med nebb og klør som om det representerer sitt eget avkom, det er et spill! Det er lov å være uenige uten at man skal ty til midler som fordummer hele debatten rundt dette spillet, det er faktisk utrolig patetisk!

Drapstrusler og mobbing på internett brukes dessverre ofte av venstresiden som en bevisst taktikk. Dvs. i stedet for å møte legitim kritikk og ta en ærlig debatt, så kan man bare demonisere sine motstandere ved å reise opp noen stråmenn. I dette tilfellet så trekker man fram noen internett-troll, og deretter impliserer at andre som misliker spillet har de samme holdningene. For øvrig så elsker disse såkalte "venstreliberale" å spille offerrollen, fordi da kan man også få mer oppmerksomhet og selvpromotering via sine likesinnede i (størstedelen av) MSM. Hvorfor hører vi ikke om konservative personer som blir plaget på nettet? Akkurat ja.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
9 hours ago, Iki said:

"men at de kuttet ut Ellie og kom med Abby var en skikkelig nedtur. Jeg likte ikke Abby det minste stygg og fæl syntes nå jeg, ingen kvinne burde se slik ut!"

 

"trist og politisk spill jeg håper det ikke kommer flere av"

 

"dette kvalme oppgulpet"

 

Etc.

Kunne vært enda flere eksempler, men så ble flere av dine slike kommentarer slettet fra forumet av moderatorer, da du holdt på med sånt bare på et enda lavere nivå...

 

 

 

"men at de kuttet ut Ellie og kom med Abby var en skikkelig nedtur. Jeg likte ikke Abby det minste stygg og fæl syntes nå jeg, ingen kvinne burde se slik ut!"

Ingen ting i denne kommentaren sier at personen som har skrevet kommentaren har noe i mot kvinner, transseksuelle eller andre. Du kan sikkert mene at det ikke var så hyggelig sagt om en fiktiv karakter i et spill men det er ingen ting i denne kommentaren som sier at personen har noe i mot kvinner eller transseksuelle mennesker. 

"trist og politisk spill jeg håper det ikke kommer flere av"

Personenen som har skrevet denne kommentaren utviser overhode ingen fordommer mot kvinner, transseksuelle eller andre. Folk har lov til å mene at de ikke ønsker politiske agendaer når de spiller spill der hovedformålet som regel er for underholdning og/eller "escapism". Det er lov å ha personlig preferanser til underholdning man ønsker å konsumere.

"dette kvalme oppgulpet"

Denne kommentaren sier ikke nok om noe som helst ergo ikke et eksempel jeg ønsker å bruke tid på. Vi kan kalle kommentaren for lite konstruktiv. 

"Kunne vært enda flere eksempler, men så ble flere av dine slike kommentarer slettet fra forumet av moderatorer, da du holdt på med sånt bare på et enda lavere nivå..."

Har aldri skrevet noen kommentar som utviser noen som helst fordom mot kvinner, transseksuelle eller andre. At flere av mine kommentarer ble slettet av moderator som overhode ikke brøyt med rettningslinjene på underliggende plattform(diskusjon.no) rettferdiggjør overhode ikke din dårlige argumentasjon eller moderators manglende evene til følge gitt regelverk.  Det synliggjør derimot mitt poeng om at folk reagerer med følelser og ikke logikk når man argumenterer eller tar avgjørelser noe som fører en grobunn for usunt debattklima.

Jeg "liker" at du igjen kommer med påstander uten å komme med noen som helst konkret fakta som støtter dine påstander: "Jeg sier ditt/datt ergo det er fakta"

Skal vi prøve å holde oss til fakta når vi diskuterer eller skal du bare fortsette å komme med grunnløse påstander for å fremme egen agenda?

Endret av FranzJeger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranzJeger skrev (6 minutter siden):

 

 


Skal vi prøve å holde oss til fakta når vi diskuterer eller skal du bare fortsette å komme med grunnløse påstander for å fremme egen agenda?

Du kan godt begynne med det til en forandring, det ville være forfriskende.

Uheldigvis tror jeg ikke du kommer til å gjøre det...

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Iki said:

Du kan godt begynne med det til en forandring, det ville være forfriskende.

Uheldigvis tror jeg ikke du kommer til å gjøre det...

Du kommer sikkert til å bli støtt av min neste kommentar så jeg beklager for forhånd slik at du er forberedt.

Har du synket ned på barnehagenivå når det kommer til argumentasjon og oppegående debatt? Du tar en linje av de jeg skriver å velger å se bort ifra alt annet noe som bare undergraver din egen evne til å komme med motargumenter eller noen som helst som bidrar til å holde en oppgående meningsutveksling.

Kom med poenger hvorfor jeg tar feil eller hvorfor du er uenig i det jeg skriver, det er virkelig et minimum når man skal debattere med folk eller for å få noe som helst respekt fra andre. Det eneste du nå bidrar med er at du beviser til alle som leser dine kommentarer at det ikke er noe poeng å svare deg på noe som helst fordi det kommer bare meningsløs svada tilbake. Kom igjen, du bør greie bedre den dette!?

Endret av FranzJeger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Én ting er være uenig i ting, en annen måte er hvordan man legger frem sine synspunkter og ordlegger seg. Slik det stormer rundt enkeltpersoner her er bare smakløst og viser hvor forstyrret enkelte er i topplokket. 

La oss kalle en spade for en spade. Det er, og kommer alltid til å være forstyrrede individer i verden men se heller på det store bilde, hvor mange prosent utgjør disse menneskene, 000.1%?

La oss ikke ta utgangspunkt i en minoritet av mennesker som ikke bidrar til noe meningsfylt overhode, fokuset bør ligge på dem som faktisk aktivt deltar i diskusjon og legger frem sine synspunkter og prøver etter beste evne og legge frem sine synspunkter på en konstruktiv måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...