Gå til innhold

Byggfag i voksen alder


Anbefalte innlegg

Nærmer meg 28 år gammel, men har lenge hatt veldig lyst til å bli tømrer. Dessverre har jeg fra tidligere gått en helt annen vei og brukt mine år på vgs, så lurer nå på å fortsette i min nåværende jobb samtidig som jeg tar programfagene for vg1 og vg2 byggfag som privatist. 

Lurer imidlertid på om noen har erfaring med dette og kan dele litt informasjon? Tenker at jeg skal klare å sette meg inn i teorien og lese meg opp til eksamen, men lurer mer på hvordan det blir med praktiske eksamener osv. Noen som har gått denne type vei før? Trenger ikke nødvendigvis være tømrer, men annet yrkesfag f.eks

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Petterøien45 skrev (5 minutter siden):

Nærmer meg 28 år gammel, men har lenge hatt veldig lyst til å bli tømrer. Dessverre har jeg fra tidligere gått en helt annen vei og brukt mine år på vgs, så lurer nå på å fortsette i min nåværende jobb samtidig som jeg tar programfagene for vg1 og vg2 byggfag som privatist. 

Lurer imidlertid på om noen har erfaring med dette og kan dele litt informasjon? Tenker at jeg skal klare å sette meg inn i teorien og lese meg opp til eksamen, men lurer mer på hvordan det blir med praktiske eksamener osv. Noen som har gått denne type vei før? Trenger ikke nødvendigvis være tømrer, men annet yrkesfag f.eks

Takker for tips!

Vil tru du fortsatt kan ta fagbrev etter praksis. Då kan du jobbe som tømrer i fem år, og ta en teoretisk og praktisk eksamen. Alternativet med videregående inneber vel to år som lærling? 

Lenke til kommentar
HF- skrev (3 minutter siden):

Vil tru du fortsatt kan ta fagbrev etter praksis. Då kan du jobbe som tømrer i fem år, og ta en teoretisk og praktisk eksamen. Alternativet med videregående inneber vel to år som lærling? 

Ja, har vært litt frem og tilbake..enten tar jeg alle programfagene for bygg og anlegg vg1 og vg2 som privatist mens jeg jobber fullt og deretter 2 år som lærling. Ellers begynner jeg som hjelpearbeider og må da jobbe 5 år, ta eksamener og deretter fagbrev. Vet nesten ikke hva som er best, men har lyst å få med meg den teoretiske bakgrunnen også, ikke bare praksis. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...