Gå til innhold

Telefonen bruker mobildata, selv når det er skrudd av


Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd at telefonen bruker mobildata, selv etter mobildata er skrudd av? (Jeg har også skrudd av bakgrunnsapper.)

I går kveld hadde telefonen brukt 1.8GB mobildata. Jeg har ikke hatt på mobildata siden jeg sjekket i går (kun wifi), men nå fikk jeg varsel om at jeg har brukt mer enn normalt. Sjekket igjen og nå er det registrert 2.21 GB.

Jeg la merke til dette for to uker siden også. Ila en biltur som varte i 12 timer lyttet jeg til Spotify mens mobildata var skrudd av. Over halvveis fikk jeg varsel om at Spotify brukte mye data. Jeg syns dette var pussig da jeg var helt sikker på at jeg hadde skrudd av mobildata, og en ny sjekk bekreftet at data ikke var skrudd på. I tillegg har jeg skrudd av innstillingen der Spotify kan strømme musikk over mobildata, jeg laster all musikk ned på forhånd via wifi.

Er det noen som har en forklaring på dette tar jeg gjerne imot, da jeg ikke skjønner hvordan det er mulig å bruke data når det tross alt er skrudd av. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blesten_i_vesten skrev (3 minutter siden):

Også hos operatøren

Kan være en forsinkelse i systemet til operatøren. Kan det være at du brukte fra 1,8GB til 2,21GB før du slo av mobildata i går kveld, men at det ikke ble registrert hos operatøren før i dag? Har opplevd det selv, at det kan ta litt tid.

En annen ting jeg har merket, er at hvis en app bruker mer mobildata enn vanlig en dag, så kan jeg få beskjed om det flere ganger, siste gang gjerne et par dager etterpå. Tror systemet i telefonen regner et gjennomsnitt over de siste dagene.

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (12 timer siden):

Kan være en forsinkelse i systemet til operatøren. Kan det være at du brukte fra 1,8GB til 2,21GB før du slo av mobildata i går kveld, men at det ikke ble registrert hos operatøren før i dag? Har opplevd det selv, at det kan ta litt tid.

En annen ting jeg har merket, er at hvis en app bruker mer mobildata enn vanlig en dag, så kan jeg få beskjed om det flere ganger, siste gang gjerne et par dager etterpå. Tror systemet i telefonen regner et gjennomsnitt over de siste dagene.

Det er godt mulig at det er dette som er tilfelle, jeg skal avvente og se hvordan det går de neste dagene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...