Gå til innhold

Nå kommer mørketiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egil Hjelmeland skrev (20 minutter siden):

Hjelper den med å få øye på elg og hjort i veikanten? Hvordan takler den lys fra møtende biler på våt vei? Med andre ord, hjelper den med det som er mest krevende med mørkekjøring?

Vil ikke bli lovlig å bruke i Norge i høy fart
Får man installert slikt så vil nok skjermen være svart over 30 km/t 

Lenke til kommentar

"Det er et trist faktum at solen har snudd." Ja, dette hadde virkelig vært trist hvis det var sant. Nå tror jeg ikke at Valmot er så uvitende som denne setningen antyder, men han må skjerpe språkbruken. Valmot skriver også om "de gamle GPS-ene". Også her tror jeg at han vet hva GPS er, at det ikke er en hvilken som helst bilnavigator, men den villedende språkbruken gjør jo at man føler seg fristet til å anbefale at han finner seg en annen jobb.

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 timer siden):

Ser ut til at det er primært infrarødt lys som behandles, så det har sannsynligvis et bra potensial.

På produktsiden står det at det er "full color" og NIR. Det betyr vanligvis RGB + IR i området 700-1000 nm. Lengre bølgelengder enn det krever en annen sensortype (InGaS) og den er mye dårligere på RGB. RGB-IR Si CMOS er en populær sensortype for tida, til nettopp slike ting som bilkamera. Noen av de er utstyrt "dual gain" som betyr at de takler mye større kontrast enn vanlige sensorer. F.eks motlys-situasjoner. Lanmodo spesifiserer også "Active infrared, light magnification", men her tror jeg det er snakk om helt vanlig gain (aka høy ISO på kameraer) og ikke fotonmultiplikatorer (SPAD), fordi sånne sensorer (kun sensoren) med 1080p er koster mye, mye mer enn dette nattsyn-kameraet.

Lynxman skrev (15 timer siden):

"1080p IPS-panel"

Hva er den horisontale oppløsningen? Det er for bredt til å være 1920x1080 med kvadratiske piksler.

Her er produktsiden. Det er dessverre sparsommelig med detaljer, men de hevder i hvert fall at oppløsningen er 1920x1080, på linja under der skjermtypen spesifiseres til IPS, uten at det står direkte at det er skjermoppløsningen de refererer til. Jeg tar det ikke som en bekreftelse på at skjermen har 1920x1080.

Det virker som et helt greit produkt, men det irriterer meg at de er så hemmelighetsfulle med spesifikasjoner og at det virker som et haste-produkt med mangelfult raffimenent og funksjonalitet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...