Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installert ny cpu på stasjonær problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tingo skrev (16 minutter siden):

Du har selvfølgelig dobbeltsjekket at alle strømkabler er tilkoblet?
Og sjekket at hovedkortet ikke trenger en BIOS-oppdatering før det virker med ny cpu?

Visste ikke at å bios oppdatere ved skifte av cpu var en greie en gang. Hvordan vet jeg om jeg må det?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (11 timer siden):

Pleier å stå på hjemmesidene til HK-produsenten. Der hvor man laster ned manualer etc. "CPU compatibility list". Der er ofte BIOS-versjon listet opp.

Putter tilbake gammel cpu, da startet den fint. Oppdaterte bios , prøvde den nye igjen og da skrudde den seg rett av etter jeg skrudde den på.

Hovedkort b150 gaming M3 , cpu Intel core i5-9600k 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Balrog11 said:

Putter tilbake gammel cpu, da startet den fint. Oppdaterte bios , prøvde den nye igjen og da skrudde den seg rett av etter jeg skrudde den på.

Hovedkort b150 gaming M3 , cpu Intel core i5-9600k 

Hovedkortet er alt for gammelt. 9600k støttes bare av 3XX hovedkort for intel platformen.

Under finner du en liste over hovedkort som passer CPUen

https://pcpartpicker.com/products/motherboard/?compatible_with=28qhP6

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Balrog11 skrev (På 4.7.2020 den 22.05):

Visste ikke at å bios oppdatere ved skifte av cpu var en greie en gang. Hvordan vet jeg om jeg må det?

Ofte kommer det støtte for prosessorer etter at et hovedkort er lansert på markedet og dette løses (ofte) ved å installere nyeste BIOS før bytte slik at man er sikker på at prosessoren fungerer bra fra starten av. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...