Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Er det virkelig så komplisert å stenge stoppekranen?


Anbefalte innlegg

Hei, vi har nettopp kjøpt oss en leilighet i et borettslag og nå vil jeg gjerne bytte ut en oppvaskmaskin. Men for å gjøre det så tenkte jeg først å stenge stoppekranen. Etter litt lesing på borettslagets hjemmesider så fant jeg ut at stoppekranen ligger i en luke over toalettet. Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal stenge den, må jeg virkelig ty til verktøy? og må jeg da skru på alle rør? er det noen som har peiling på dette her? det var ganske enkelt andre steder jeg har bodd, det var bare å skru for hånd. Jeg tenker også i tilfellet vi får en lekkasje en gang i fremtiden så er det greit å vite hvordan vi går frem. Er det noen som vet det?

106748386_1179397652427482_2684905506609837453_n.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (23 minutter siden):

Tipper du må se inn til høyre der.
Bør være en vanlig stoppkran man vrir på for å stoppe vannet. Vil tro du raskt for brukt for stoppekranen om du begynner å skru på noen av koblingene på bildet der ;)

 

 

RaveX skrev (22 minutter siden):

Krana sitter til høyre. Svart hendel. 

Om du begynner å løsne på alle rør der uten å stenge krans har du litt tørke jobb etterpå.

Takk for hjelpen, måtte faktisk fjerne hele luken for å stenge stoppekranene, de var svarte ja,  en for varmt og en for kaldt vann. Da kan jeg begynne med å bytte ut oppvaskmaskin. Takk for hjelpen folkens, da vet jeg hvor jeg skal om jeg mot formodning skulle få en vannlekkasje her i leiligheten.

Lenke til kommentar

Oppvaskmaskinen har som oftest egen stoppekran under vasken eller nede på selve krana.

Den koblingen i skapet ditt så litt merkelig ut ja. Måtte ta ett bilde av skapet på mitt bad for virker som det er gjort litt bedre jobb der.

 

 

IMG_20200705_000451.jpg

IMG_20200705_000251.jpg

Har og stoppekranet under vasken for å stenge lokalt til varmtvannstank og vask\oppvask.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...