Gå til innhold

Ubisoft lover endringer etter utbredte anklager om trakassering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zedarius skrev (3 timer siden):

 

Ja, det er det.

 

Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Er det egentlig fred på jord hvis man tvinger det fram?

Jeg er uenig. Hvis det blir tvunget frem, vil det si at noen har tatt en spesifikk avgjørelse om hva som er mangfold, og hvordan det skal bli mangfold. Og det høres ikke ut som mangfold i mine hører. Mangfold er noe som må skje, ikke noe som kan bestemmes.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (8 minutter siden):

Jeg er uenig. Hvis det blir tvunget frem, vil det si at noen har tatt en spesifikk avgjørelse om hva som er mangfold, og hvordan det skal bli mangfold. Og det høres ikke ut som mangfold i mine hører. Mangfold er noe som må skje, ikke noe som kan bestemmes.

Mangfold er jo allerede noe vi har definert, og såvidt jeg leser så krever ikke det at det skjer 'ubevisst'. Akkurat som man forhindrer innavling hos dyr med 'tvunget' mangfold. Resultatet blir det samme som om det oppsto mer naturlig. Man kan jo være for eller i mot det, men det blir fortsatt mangfold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Kajac said:

 

Jeg er uenig. Hvis det blir tvunget frem, vil det si at noen har tatt en spesifikk avgjørelse om hva som er mangfold, og hvordan det skal bli mangfold. Og det høres ikke ut som mangfold i mine hører. Mangfold er noe som må skje, ikke noe som kan bestemmes.

 

De har brukt ordbokdefinisjonen av mangfold, så jeg foreslår at du går skånsomt til verks med litt olje og en q-tip om nødvendig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 timer siden):

Mangfold er jo allerede noe vi har definert, og såvidt jeg leser så krever ikke det at det skjer 'ubevisst'. Akkurat som man forhindrer innavling hos dyr med 'tvunget' mangfold. Resultatet blir det samme som om det oppsto mer naturlig. Man kan jo være for eller i mot det, men det blir fortsatt mangfold.

Nei, resultatet er kun mangfold på overflaten. Så lenge mangfold ikke er ønsket av alle, er det et kunstig mangfold. Et mangfold ikke alle stiller seg bak. Et mangfold noen blir påtvunget. Det vil da si at alle ikke blir hørt. Er det da egentlig mangfold? Eller er det en illusjon av mangfold for å tilfredstille de politisk korrekte normene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Kajac said:

Nei, resultatet er kun mangfold på overflaten. Så lenge mangfold ikke er ønsket av alle, er det et kunstig mangfold. Et mangfold ikke alle stiller seg bak. Et mangfold noen blir påtvunget. Det vil da si at alle ikke blir hørt. Er det da egentlig mangfold? Eller er det en illusjon av mangfold for å tilfredstille de politisk korrekte normene?

 

Hva er poenget ditt? Skal vi vente på at folk som tjener på å ikke forandre på ting skal forandre ting?

Lenke til kommentar
Zedarius skrev (2 timer siden):

Hva er poenget ditt? Skal vi vente på at folk som tjener på å ikke forandre på ting skal forandre ting?

Nei, men i stedet for å ansette minoriteter for å fremstå som inkluderende og mangfoldig, skal man påvirke samfunnet slik at folk ser verdien i dette og velger å gjøre det selv. Man skal se at alle mennesker er like like og like forskjellige fra hverandre. Mangfold kommer først når man slutter å se på rase, kjønn, etnisitet og religion, men heller ser på mennesker som én helhet. 

Å tvinge frem mangfold fungerer ikke, og kan i verste fall føre til enda mer rasisme og diskriminering av de som er uenige eller de som blir "valgt bort". Ekte mangfold kan bare skje som en endring ved hjelp av holdningsendringer.

Det Ubisoft (og de fleste andre) gjør er egentlig bare tokenism.

Sitat

Tokenism is the practice of making only a perfunctory or symbolic effort to be inclusive to members of minority groups, especially by recruiting a small number of people from underrepresented groups in order to give the appearance of racial or sexual equality within a workforce.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kajac said:

Nei, men i stedet for å ansette minoriteter for å fremstå som inkluderende og mangfoldig, skal man påvirke samfunnet slik at folk ser verdien i dette og velger å gjøre det selv. Man skal se at alle mennesker er like like og like forskjellige fra hverandre. Mangfold kommer først når man slutter å se på rase, kjønn, etnisitet og religion, men heller ser på mennesker som én helhet. 

Å tvinge frem mangfold fungerer ikke, og kan i verste fall føre til enda mer rasisme og diskriminering av de som er uenige eller de som blir "valgt bort". Ekte mangfold kan bare skje som en endring ved hjelp av holdningsendringer.

Det Ubisoft (og de fleste andre) gjør er egentlig bare tokenism.

 

 

Hvilke konkrete løsninger ville du brukt for å påvirke samfunnet?

 

 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Å tvinge frem mangfold fungerer ikke, og kan i verste fall føre til enda mer rasisme og diskriminering av de som er uenige eller de som blir "valgt bort". Ekte mangfold kan bare skje som en endring ved hjelp av holdningsendringer.

Kilde på første påstanden? Angående andre påstanden: Tror du ikke at de som blir satt inn (minoriteter, kvinner etc) bidrar til holdningsendringer?

Tror du ikke at en som er redd for muslimer blir mindre redd av å ha en på kontoret og jobbe med den personen over tid, kontra å kun lese om de i avisen?

Lenke til kommentar

Foresåvidt enig i Kajac's påstand. På en annen side, så vil jeg spekulerer at tokenism kan gjøre forandringen naturlig over tid, etter flere generasjonskifter. Likevel, som tidligere nevnt, en slik effekt er sikkert marginal hvis kun 1 selskap leder forandringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...