Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det å reise gjennom et ormhull er mulig?så klart det er,for alt som er tomhet i universet for forskere er sammenhengende byggeklosser i en bestemt fasong for meg og alle henger sammens,man må bare vite hvordan å flytte litt på dem så blir ikke lysets hastighet så veldig raskt alikevel,lysets hastighet i et år vill fort bare ta litt under et sekund,oppbygging av tomhet må ses for å forstå det,hvordan tomhet kan ses kan dere jo diskutere litt,kanskje kommer det et hint etter hvert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dust55 skrev (10 timer siden):

Er det å reise gjennom et ormhull er mulig?

I utgangspunktet er det ikke mulig å reise gjennom ormehull. For det første er eksistensen deres foreløpig rent teoretisk, de er ikke påvist enda. For det andre er de i følge teorien mikroskopiske og de varer kun brøkdelen av et sekund. For å kunne reise gjennom et ormehull må man derfor både klare å fange et, få det til å vare og dessuten utvide det slik at det blir stort nok.

Man kunne nok i teorien ha utviklet en teknologi som lager reisekompatible ormehull, noe ala de som beskrives i scifi-serien Stargate. Men da er man inne på fantasi, i hvert fall med dagens kunnskap og teknologi.

dust55 skrev (10 timer siden):

hvordan tomhet kan ses kan dere jo diskutere litt,kanskje kommer det et hint etter hvert?

Noe sier meg at du muligens har en skjult agenda med denne tråden?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

et ormhull starter mikroskopisk men vill utvide seg til den størrelsen som det er behov for,det vill også vedvare i mere enn sekunder,til minutter og lengere,tenk på tomheten i universet som om det var oppbygd av byggeklosser i en bestemt fasong som kan komprimeres der hvor ormhullet dannes,det som da dannes i dette ormhullet er det jeg vill kalle et super vakum eller total tomhet om man vill.det som vitenskapen kaller vakum er egentlig materie,vitenskapen har mange teorier om universet jeg ser flere feil i disse.

Lenke til kommentar
dust55 skrev (På 7.9.2020 den 20.10):

et ormhull starter mikroskopisk men vill utvide seg til den størrelsen som det er behov for,det vill også vedvare i mere enn sekunder,til minutter og lengere,tenk på tomheten i universet som om det var oppbygd av byggeklosser i en bestemt fasong som kan komprimeres der hvor ormhullet dannes,det som da dannes i dette ormhullet er det jeg vill kalle et super vakum eller total tomhet om man vill.det som vitenskapen kaller vakum er egentlig materie,vitenskapen har mange teorier om universet jeg ser flere feil i disse.

Og dette har du funnet på helt av deg selv, eller ? 
Du er klar over at du er på vitenskapsdelen av forumet, ikke science-fiction-delen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

og jeg kan jo fortelle hva jeg har fått i iq tester oppigjennom åra og det er vist over 160 på de fleste jeg har tatt så litt i hodet har jeg,jeg leker ikke,men vill bevise min teori en dag,det koster bare så alt for mye penger å lage det som må til for å bevise en slik teori nå.

Lenke til kommentar
dust55 skrev (19 timer siden):

og jeg kan jo fortelle hva jeg har fått i iq tester oppigjennom åra og det er vist over 160 på de fleste jeg har tatt så litt i hodet har jeg,jeg leker ikke,men vill bevise min teori en dag,det koster bare så alt for mye penger å lage det som må til for å bevise en slik teori nå.

Må si det er noe overraskende at noen som ordlegger seg på det nivået du gjør har IQ over 160, men men...

Endret av grovetussen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
dust55 skrev (På 30.10.2020 den 21.09):

hva var science-fiction for 100 år siden,er det kanskje noe som er mulig nå eller?????det er de uvitne som tenker som deg theniceone

Noe science-fiction er jo basert på vitenskap og annen kunnskap, og da er det jo ikke usannsynlig at den senere blir realitet. Jeg kan ikke se spor av noe slikt i det du skriver, men bare hyggelig om du forklarer litt om hvorfor ideen din ikke bare er fri fantasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...