Gå til innhold

Center for lydanlegg


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har akkurat montert opp anlegget mitt etter å ha reist i 2 år. Jeg har et 2.1 anlegg, men merker jeg mangler center når jeg ser på tv eller film. Det består av Onkyo TX-NR737Klipsch R-12SW og Klipsch RF-82 mk1. Noen som har en center å anbefale? Hadde passet best om det var klipsch den også (med tanke på design), men om det er noen andre som passer bedre med tanke på lyd så er det greit.

Jeg tenker maks 5000,-  på høyttaleren. 

Takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå bor jeg i et stort hus med 5 andre, så er ikke alene. 

26 minutes ago, Dubious said:

Usikker på om "automatisk lydkalibrering" er det samme som romkorreksjon

Hva tenkte du på her? 

Slik står det foreløpig, akkurat flyttet inn så litt kaos er det. 

1593810845278841494045761925561.thumb.jpg.d8b4be8f0dc2bcc50e0131cebaa70e78.jpg

Lenke til kommentar

Vil anbefale en senter fra samme produsent og helst fra samme serie, dvs brukt siden disse ikke er i salg lenger. Nå kjenner jeg ikke til senterhøyttalerne fra den tiden som RF-82, men tipper det var tre å velge mellom, en med to 4", en med to 5" og en med to 6". Ville helt klart ha valgt den med to 6" for å klare å henge med 8" i RF-82, men den med to 5" vil sikkert også gjøre en grei jobb.

Edit, ligger et par Klipsch RC-62 II på finn som kan være en passende senter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

to center or not 

 

Så lenge du slår den av i reciver slik at lyden blir mikset inn i de resterende kanalene og du ikke sitter veldig off center så mister du ikke noe på og ha en center , skal du dog ha en center må den være god da mesteparten av lyden går gjennom denne

 

om du har center aktivert i reciver og ikke har en tilkoblet vil du mange ca alt av lyd, så det er viktig at reciver er stilt rett, du må og kjøre Audyssey settup for og få lyden rett

 

jeg har fortiden ikke aktivert center og føler ikke at jeg taper noe på det , nå er min center for liten så jeg følte at lyden fra center ble veldig innestengt og at den ble for tynn , ble mere åpent når jeg deaktiverte den og sente center lyden til frontene istedet. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...