Gå til innhold

Våre naboer endrer trafikkreglene slik at du får pakker levert av selvkjørende roboter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mutant_100 skrev (På 3.7.2020 den 23.33):

Eller så kan det avlevere 62kg med ammoniumnitrat med 6% diesel og tennsats til utvalgte ambassader, gudshus, ankomsthaller eller andre mål av interesse.

Stpr sjanse for det ja, og dermed blir det nok forbudt for de å kjøre i nærheten av slike steder

Limbeck skrev (1 time siden):

Når det der blir tilgjengelig her skal jeg for første gang i livet bestille pizza levert på døra

God fornøyelse med kald pizza

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Jeg vil heller ha et lokalt lager der jeg kan hente hva som helst. Matvarer og pakker. bestiller på nett, henter når det passer meg (innen rimelig tid).

Hvis disse dagligvareforretning kunne laget en sånn GodtLevert løsning med henting i en egne pakkeautomat ala posten sin så ville det vært gull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Dubious skrev (2 minutter siden):

Regner med at de har sensorer og lager lyd når de kommer nær folk, og ikke lager lyd hele tiden

Skal vi følge elbillogikken så må de lage lyde hele veien under 35km/t for hvis ikke så dør blinde folk. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (7 timer siden):

Jeg vil heller ha et lokalt lager der jeg kan hente hva som helst. Matvarer og pakker. bestiller på nett, henter når det passer meg (innen rimelig tid).

Hvis disse dagligvareforretning kunne laget en sånn GodtLevert løsning med henting i en egne pakkeautomat ala posten sin så ville det vært gull.

Det kommer, microfullfilment er hipt i USA nå og er på full vei inn til Europa. Vi satser hardt på dette markedet fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Det kommer, microfullfilment er hipt i USA nå og er på full vei inn til Europa. Vi satser hardt på dette markedet fremover.

Nice!

Har prøvd å fortelle alle disse matkasse-variantene at det er dette som skal til for at jeg blir kunden deres. De må ha løsninger som passer _meg_ Som forbruker flest er jeg egoist og vil ha noe som gir meg et bedre liv. Et slikt lager der jeg ikke må krysse en bomstasjon for å hente mine varer og jeg er med. Hvis jeg slipper å treffe andre mennesker så er det også et pluss. Jeg er en av de som bruker selvbetjente kasser selv uten kø og en søt pike sittende ventende i kassen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Dubious skrev (41 minutter siden):

Automatiske butikker som har døgnåpent hadde vært supert

Sitte hjemme i godstolen og bestille ting, for så å hente på kveldstid når det er null trafikk 
Er som oftest på butikken rundt 22, men brød må jeg i butikken på morran for å kjøpe

Ikke sant? Bare sitte hjemme å plukke oppskrifter eller enkeltvarer og så hente dem når det passer meg. Helst i en pakkeautomat dr jeg slipper å forhold meg til andre mennesker.

 

Sånn sett hadde jeg hat håp om hamburerroot på cDoads som fjorde DrivThrough døgnåpen og menskefri. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (18 minutter siden):

Nice!

Har prøvd å fortelle alle disse matkasse-variantene at det er dette som skal til for at jeg blir kunden deres. De må ha løsninger som passer _meg_ Som forbruker flest er jeg egoist og vil ha noe som gir meg et bedre liv. Et slikt lager der jeg ikke må krysse en bomstasjon for å hente mine varer og jeg er med. Hvis jeg slipper å treffe andre mennesker så er det også et pluss. Jeg er en av de som bruker selvbetjente kasser selv uten kø og en søt pike sittende ventende i kassen. 

Se for deg en situasjon der du bestiller det du skal ha på en app/nett, gjerne en "standard" pakke, du drar til nærmeste lokasjon og skanner enn qr kode(eller tilsvarende), innen kort tid kommer en kasse ut med posene dine, ferdig pakket og klart. 

 

Evt plukker ett transport selskap opp varene på samme måte og leverer til deg innen timer og ikke dager slik vi kjenner netthandel i dag:)

 

Dette begynner å bli "normalt" i usa nå og blir nok det nye store innen logistikk bransjen i Europa snart også. 

171052.jpg

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Se for deg en situasjon der du bestiller det du skal ha på en app/nett, gjerne en "standard" pakke, du drar til nærmeste lokasjon og skanner enn qr kode(eller tilsvarende), innen kort tid kommer en kasse ut med posene dine, ferdig pakket og klart. 

 

Evt plukker ett transport selskap opp varene på samme måte og leverer til deg innen timer og ikke dager slik vi kjenner netthandel i dag:)

 

Dette begynner å bli "normalt" i usa nå og blir nok det nye store innen logistikk bransjen i Europa snart også. 

171052.jpg

Kan knapt vente :)

Lenke til kommentar
JØI skrev (20 timer siden):

Skal vi følge elbillogikken så må de lage lyde hele veien under 35km/t for hvis ikke så dør blinde folk. 

I US vil nok blinde mennesker (blinde «folk» tror eg er sikret på institusjon, om dei eksisterer) fint nødt til å sette seg opp i roboten så dei ikkje blir saksøkt for rågjengeri, for forsikring får dei neppe kjøpt.

 

Her en robbot med bra garanti (60 dager fornøydgaranti), som også hindrer senebetennelse. Lyd og tanker må Du derimot lage selv.

https://www.dagbladet.no/annonse/dette-leketoyet-har-gitt-millioner-av-kvinner-orgasme/72616639

Joda, en til tippoldemor og blomster finn også.

https://www.verktøy.no/makita-betongvibrator-dvr450z-18v

 

 

Man kan nok forvente at det tar en halv time med kø før Du får rundet kvartalet om man får nok av deise roboter, siden fotgjengerfelt ikke er dimensjonert for denne bruk. 0 bommpenger, og vi får maurtuetilstander.

Og kansje rullestolbrukere endelig får en bra tilpasning og mobilitet.

 

Men for all del, eg ønsker dette velkomment. Da kan det bli enklere å bli kvitt alt søppelet vi kjøper.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...