Gå til innhold

Fallout blir til TV-serie – lages av Westworld-skaperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, dette høres veldig spennende ut. Altid ønsket meg film eller tv serie fra Fallout universet. Westworld er en kjempe bra serie (ja jeg digget også sesong 3) . Men... jeg er av den gamle typen gamer som sitter å irriterer meg over nye spill i gamle serier og til dels innbiller meg at alt var bedre før ? . Selv om jeg liker de nye fallout spillene (spesielt 3) , er jeg av den gamle garde som mener Bethesta har totalt "bommet" på sin tolkning av Fallout. Men er likevel forsiktig optimistisk på dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 timer siden):

Lurer på hvordan de skal få fallout verden til å virke troverdig, i spillene er den veldig ulogisk og tullete,  funker greit nok i et spill,  men slike ting blir veldig lagt merke til i  filmer og serier.

Har du spilt de gamle spillene (1 og 2). Derfor jeg skrev som jeg gjorde i første posten. Spillene ble mer og mer tullete for hvert spill. Fallout 1 var det mest seriøse av de alle sammen. Selv om det også var full av tøysete ting. Tok helt av allerede i fallout 2. Men likevel er verdenen i 1 og 2 hundre ganger mer troverdig enn i 3 og 4. Store byer, masse folk, industri og landbruk. Ja da, masse tullete ting som snakkende mutant rotter og slikt. Men alt dette et jo sjarmen med Fallout kontra mange andre serier. Men samtidig var også tonen i de to første utrolig mørkere enn inde nye. Slaveri, prostitusjon, og en fryktelig mørk setting hvor man så de mørkeste sidene av mennskeheten. Etter Bethesta tok over bommet de helt på humoren og med en svært begrensede grafikkmotor samt 0 interessr for å skape en troverdig verden, så endrent serien seg drastisk. 

Så la oss håpe serie skaperene ser på hele serien og tar med seg de beste elementene fra både de gamle og nye spillene. Fallout har en stil og en setting som altid har vært svært særegen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis de klarer å lage noe med samme kvalitet som sesong 1 av westworld så er det sikkert plenty av ting fra fallout det går an å lage noe knallbra av. Historien, verdenen og karakterene må være førstepri. Hvis utgangspunktet er at alt i woke checklisten må hukes av først og så tar vi resten siden, så kan de bare la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (17 timer siden):

Selv var Fallout 3 mitt første møte med denne vinduerlige og katastrofale verden og trolig derfor det er min favoritt. Håper serien blir tro mot universet og ikke belemres med dagens politiske temaer som jeg allerede er drittlei av.

Fallout 1 og 2 er bra, det du nevner som universet er fra Bethesda og det er PG13 tullball.

Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (8 timer siden):

Fallout er gørr!

Og tv-serier er for de hjernedøde!

Rask titt på hva du skriver her på forumet, så har du det enten veldig gøy med å leke troll etter at sola går det, eller så har du et meget negativt syn på det meste her i verden. Håper for din del det er det første ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (7 timer siden):

Kanskje jeg bare syns de fleste geims, akkurat som de fleste filmer, er noe forbanna resirkulert oppgulp full av klisjéer og intet nytt under solen?
FÅR JEG LOV TIL DET?

Å ja, bevare meg vel. Det vil jeg da egentlig tro? Skulle i alle fall ikke mene noe annet? I åpenhetens navn og i ytringsfrihetens tegn, få det ut! Ned på papiret! Ut på nettet! Halleluja! 

Men jeg er enig med deg på alle punkter. Livet er kjippt ass, alt suger, fy fa**.  Når var sist jeg spilte ett bra spill lissom? Hvor alt var nytt! Det er lenge siden. Må ha vært pong eller noe før det. Den siste filmen jeg så som var noe særlig orginal må ha vært "toget ankommer perongen" fra 1888.

Jeg er så lei av at alle spill i dag må fylles med sjw skiit og ytterste venstre poitikk som er så langt til venstre at det buer hele veien tilbake og kræsjer gjennom ytterste høyre og ut gjennom øra på Trump og fiser videre inn i kjeften på stalins lik, som får hele kroppen hans til å dirre av harme og armen hever seg i en nazi salutt slik at det går hull på glass monteret han ligger å soler seg i. Ut kommer Sinte Nazi Zombi kommunist Stalin og tar styringa fra Putin som bare setter seg ned for å grine.

Så det at du synes alle geims er skiit må da være helt inna for, kjør på! :D

 

Endret av GrinderX9
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Har du spilt de gamle spillene (1 og 2). Derfor jeg skrev som jeg gjorde i første posten. Spillene ble mer og mer tullete for hvert spill. Fallout 1 var det mest seriøse av de alle sammen. Selv om det også var full av tøysete ting."

 

Minner om at det allerede i Fallout 2 var tre random encounters med scener fra Monty Python. Så at spillene "ble mer og mer tullete" er ikke sant. Greit at du misliker Bethesda sin tolkning, men den påstanden faller på sin egen urimelighet. Personlig synes jeg den wacky stilen, popreferansene, humoren og ikke minst musikken er glimrende (i alle tolkningene så langt, egentlig), men spennende å se hvordan de skal gjøre det til TV-serie på en interessant måte!

Endret av HaggbartSlark
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at selv om jeg har spilt både Fallout 1 og 2, så er det kun Fallout 3 jeg har spilt gjennom. Og jeg er ikke blodfan av FPSer i utgangspunktet. Jeg tror dog at denne serien KAN ha potensiale til å være bra, mye basert på denne blandingen av humor, alvor, far out og ganske nære ting satt i en slags 50-tallsorientert postapokalyptisk setting.

Man kan for eksempel gjøre det litt som i Witcher-serien med at det er flere personer hvis historier fortelles og som sammenfaller på et tidspunkt. Musikken i Fallout er jo noe for seg selv, og vil gi mye stemning.

Men, det er fort gjort å renne hele prosjektet i ræven om man dytter inn ting som ikke tjener historien, typisk mye moderne identitetspolitikk eller et forsøk på å gjøre satire av verden slik den ser ut for oss i 2020-årene... Om de skal gjøre denne serien håper jeg at de tar et valg om å holde seg til settingen som vi møtte i spillene.

Lenke til kommentar

Dette kan bli spennande. Spørsmålet er kva historie serien ønsker å fortelle. Det er stor forskjell på om det blir ein TV-serie som utforsker Fallout universet, eller om det blir ein generell "zombie serie" som skal fortelle nok ei kjedelig historie berre med flaskekorker brukt som valuta for å kunne påstå at det er ein Fallout serie. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...