6530b Skrevet 2. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2020 Jeg skal kjøpe en bruktbil og har kommet over en 2013 VW Golf i riktig variant. Jeg legger dog merke til at bilen er kjøpt ny i Polen og importert til Norge etter 10 dager/330 km etter førstegangsregistrering. - I utgangspunktet er jeg skeptisk til bruktimporterte biler uansett opprinnelsesland; men trenger man være det? - Hva skiller en bil ment for det norske marked fra en ment for det polske marked? For sistnevnte punkt: utstyrsnivåer er "greit" å holde kontroll på; om bilen har varme i setet, xenonlys, etc. Men er det noen "skjulte" forskjeller med en norsk bil og en kontinentbil? Batteriskapasitet, batteriisolasjon, startmotor, karosseribehandling, generell termisk isolasjon, etc? Siter Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2020 Hvilken motor har den? Siter Lenke til kommentar
6530b Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2020 1 hour ago, mobile999 said: Hvilken motor har den? Bensin, 1,4 liter, 140 hk. Siter Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2020 Eneste jeg kan tenke meg i farten er evt. forskjell i batteristørrelse og ladekapasiteten til generatoren. Sjekk også for rust og understellsbehandling. Siter Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) Setevarme og varme i speil og forntrute og sånt er vel ofte tilleggsutstyr på VAG-biler nede på kontinentet, men tilvalg her... Min far har en A4 som er bruktimportert fra Tyskland, den har ingenting av det. Batteri og lading funker hele året, men ingen "winter proofing" ellers. Ville sjekket alt sånt egentlig. Endret 3. juli 2020 av MailMan13 Siter Lenke til kommentar
Penny Skrevet 6. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2020 Husker et japansk merke, tror det var Nissan eller Toyota, hvor en del norske kjøpere brant seg på å kjøpe dem på eksport fra Danmark for å spare noen tusen. Disse var da av "kontinental" utgave og manglet litt vintertilpasning som var standard i Norge/Sverige/Finland. Ikke bare åpenbare ting som setevarme og muligens lyktespylere (dette var så lenge siden at xenon var ekstrautstyr), men også mindre synlige ting som kjipere batteri og generator, samt helt usynlige ting som at pakningene rundt vinduene var uegnet for sprengkulde. I sterk kulde var bilen rett og slett ikke i stand til å holde 20 grader i kupeen. Hvor store forskjeller VW har på polsk og norsk modell har jeg dessverre ikke peiling på. Siter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2020 Nissan Leaf? Siter Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2020 Vet at på Octavia er de nordiske utgavene bedre isolert. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.