Gå til innhold

Boligleie med betalingsanmerkning


Gjest 0f262...34d

Anbefalte innlegg

Gjest 0f262...34d

Hei, jeg skal flytte til Oslo etter sommeren for å studere. Men jeg lurer på om det er mulig å få leie leilighet når jeg har betalingsanmerkning? Jeg skylder 30.000 for noen idiotiske valg jeg gjorde når jeg fylte 18. Jeg vet at firmaer er veldig strenge på dette, men privatpersoner? Jeg vet at jeg har råd til å betale leien, ettersom det blir dekt av bl.a studielån, og så har jeg jobb ved siden av. 
 

Noen som har noen formening? 
(må takke ja til studieplass innen mandag, og dette er det «store» spørsmålet jeg lurer veldig på..)

Anonymous poster hash: 0f262...34d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke for meg at det blir noe problem.

Du betaler jo depositum for 1-3 mnd i tillegg til førstkommende månedsleie. Har ikke erfart at privatpersoner sjekker opp i økonomien til folk.  Når jeg leide så var det ikke et tema.

Ellers så bør du også betale ned det du skylder på det andre lånet..

Lenke til kommentar
Gjest 0f262...34d
Merko skrev (9 minutter siden):

Ser ikke for meg at det blir noe problem.

Du betaler jo depositum for 1-3 mnd i tillegg til førstkommende månedsleie. Har ikke erfart at privatpersoner sjekker opp i økonomien til folk.  Når jeg leide så var det ikke et tema.

Ellers så bør du også betale ned det du skylder på det andre lånet..

Absolutt, vil så klart betale ned det jeg skylder - og det ser jeg for meg at jeg klarer relativt greit! Takk for svar, hjelper meg mye!! :)

Anonymous poster hash: 0f262...34d

Lenke til kommentar
Gjest 0f262...34d skrev (1 time siden):

....Men jeg lurer på om det er mulig å få leie leilighet når jeg har betalingsanmerkning? ...

Noen som har noen formening? 
...

Anonymous poster hash: 0f262...34d

En utleier gir normalt ikke kreditt (man betaler depositum + leie forskudd 1. i hver måned) og har da ikke saklig grunn til å foreta kredittoppslag. Gjør han det likevel bryter han loven. Siden du vil få gjenpartsbrev av et kredittoppslag vet du om kredittoppslag er tatt og i så fall er utleier på (eller høyst sannsynlig over) grensen for ulovlig diskriminering om du etterpå nektes leiekontrakt. 

Lenke til kommentar
Gjest 0f262...34d
Vest skrev (22 minutter siden):

En utleier gir normalt ikke kreditt (man betaler depositum + leie forskudd 1. i hver måned) og har da ikke saklig grunn til å foreta kredittoppslag. Gjør han det likevel bryter han loven. Siden du vil få gjenpartsbrev av et kredittoppslag vet du om kredittoppslag er tatt og i så fall er utleier på (eller høyst sannsynlig over) grensen for ulovlig diskriminering om du etterpå nektes leiekontrakt. 

Da flytter jeg til Oslo! Takk for hjelp. Settes utrolig høyt pris på. 
 

Til begge som har svart; ha en fortreffelig dag videre, og god sommer! 

Anonymous poster hash: 0f262...34d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...