Gå til innhold

Katt rømmer fra flåttdråper


Anbefalte innlegg

Så jeg tok med kreket til dyrlegen for rundt to uker siden, og har fortsatt ikke klart å dosere ut alle flåttdråpene. Og den tuben er relativt liten. Så jeg lurer henne opp i fanget, koser litt, skviser noen dråper på nakken - Og så blir den helt spinnert. Frem og tilbake i stua, opp på møbler, mens den rykker i pelsen. Ikke vil den snakke med meg, heller. Stoler ikke på meg før dagen etter.

 

Forrige katta jeg hadde brydde seg ikke i det heletatt. Denne katta er fra et omplasseringshjem, og den er ganske tam ellers. Gjør de dråpene vondt, svir de, eller noe sånt? Eller er det bare at det er en ekkel overraskelse å plutselig ha noe kaldt og vått som renner nedover nakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke det er det siste, at det er ekkelt å få noe kaldt og vått i nakken. Jeg har ikke prøvd flåttmiddel, men et par ganger ga jeg katten ormekur som skulle gnis i nakken. Hver gang ble han fortvilet og løp sin vei, så jeg måtte bare holde opp med det. Pussig at dette går bra med noen katter, men ikke andre.

Lenke til kommentar

Svært mange katter misliker å få middel i nakken. Det er ikke usannsynlig at det kan svi litt.

Her må kattene fanges og holdes fast av en person mens en annen doserer flåttmiddelet. De får litt godbiter som kompensasjon etterpå. Dersom kattene skjønner at det er tid for flåttmiddel så er de "vekk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...