Gå til innhold

Åpne 17 MB regneark i google


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg forsøker åpne et 17 MB stort regneark  jeg har på google disk, men får beskjed om at dokumentet er for stort til å åpnes. 

What to do? Jeg har ikke office eller noen av de andre programmene for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg får kanskje laste ned en eller annen office-pakke igjen. Trodde google doc ville holde til mitt bruk, men selv enkle ting viser seg å være en utfordring.

Hvilke gratis office-pakker er å foretrekke om dagen?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du regneark til så store datamengder?

Google regneark kan forøvrig kobles til BigQuery hvor du kan jobbe med petabytes av datamengder. 

Ellers kommer det massive oppgraderinger på kapasiteten til Google Regneark ila året. 

 

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (1 time siden):

Jeg forsøker åpne et 17 MB stort regneark  jeg har på google disk, men får beskjed om at dokumentet er for stort til å åpnes. 

What to do? Jeg har ikke office eller noen av de andre programmene for øyeblikket.

Det inneholder ikke tusener av tomme rader? For 17 MB er ganske stort.

Er det snakk om et excel ark? I så fall ville jeg ha åpnet det i excel, slettet radene som ikke er i bruk (bruk "end" tasten på tastaturet for å se hvor mange rader regnearket består av).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er en fil jeg mottok for en stund siden, og den inneholder nok endel tomme rader. Nå var det altså tid for å se på regnearket igjen, men det var ikke så enkelt uten ny programvare. Trodde virkelig ikke dette var nødvendig når man har tilgang på google doc.

Jeg synes Libre Office var litt tregt når jeg benyttet det for noen år siden og tenkte det kanskje var noe nytt på markedet? Mener også jeg hadde problemer med enkelte formler (eller om dette var et problem i Google sheets).

Vel, ikke noe stort problem men har ikke fulgt med på hva som tilbys av gratis officepakker om dagen.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (23 minutter siden):

Jeg synes Libre Office var litt tregt når jeg benyttet det for noen år siden og tenkte det kanskje var noe nytt på markedet?

Vel, nå driver du og pirker på småting i gratismarkedet fordi du ikke vil kjøpe Excel. Ikke forvent så veldig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
trn100 skrev (19 minutter siden):

Har du forsøkt å åpne et tomt dokument og importere filen? Kjenner ikke spesielt godt til Google Docs men det har fungert for meg i andre sammenhenger.

Ja, filen er for stor (17 mb)
 

 

D0vendyret skrev (13 minutter siden):

Openoffice ?

Tror Openoffice er det samme som Libreoffice

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Cipher Panda skrev (17 timer siden):

Var ikke Neat Office tilstrekkelig som Office-pakke?

Hva er dette? Gratis officepakke fra Microsoft? Her må del vel være noe med små bokstaver?

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (5 minutter siden):

Hva er dette? Gratis officepakke fra Microsoft? Her må del vel være noe med små bokstaver?

Ingenting offisielt fra Microsoft, men publisert gjennom Microsoft Store som nevnt i min førstepost.

Det er min personlige anbefaling hvis ikke Google Disk / Office Online er adekvat nok, den etterligner Office veldig bra etter min mening (eneste minus er kanskje en reklame en sjelden gang ved oppstart, men ved å være en tilnærmet klone slår det alt som er tilgjengelig).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Cipher Panda skrev (6 minutter siden):

Ingenting offisielt fra Microsoft, men publisert gjennom Microsoft Store som nevnt i min førstepost.

Det er min personlige anbefaling hvis ikke Google Disk / Office Online er adekvat nok, den etterligner Office veldig bra etter min mening (eneste minus er kanskje en reklame en sjelden gang ved oppstart, men ved å være en tilnærmet klone slår det alt som er tilgjengelig).

Takk for tipset, denne skal kikkes nærmere på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...