Gå til innhold

Apple TV 4K v Nvidia Shield TV


Anbefalte innlegg

God aften,

Leser litt om begge disse avspillerene og de fleste sier at de er jevngode. Som Android/Google-evangelist kunne jeg jo tenkt meg Shield, men rent bruksmessig er det noen som har objektive bemerkninger på hvilken av de som er enklest å bruke? Fruen har iOS og MacOS, samt at vi har en iPad Air2 og en Win10 PC.

Så spørsmålet er: Er det noe annet enn Google assistent og Cast-funksjon jeg som Androidbruker mister ved å skaffe AppleTV? Vi har en Nest Hub fra før, som fanger opp stort sett alt jeg ønsker selv 10 meter og "rundt" en vegg, så jeg lider ingen nød uten assistant funksjon på tv'n 

Airplay er ikke "nødvendig", siden lydplanken fra Denon er tilgjengelig fra f.eks Spotify Connect 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Nimrad said:

Hva har du tenkt å bruke det til? Streaming-apper? App-utvalget er noe bedre på ATV, men om du har tenkt å spille av lokale filer har Shield bedre støtte. Shield har jo også Gamestream eller hva det heter.

Godt poeng! "Lokale filer" i den forstand at jeg har en Plex server stående, men det skal vel ikke være et tema siden ATV også har Plex app tilgjengelig.

I all hovedsak streaming ja. Jeg ser ikke for meg å bruke den til noe gaming-relatert, annet enn noe som er tilpasset barn. Begrenset hva en 2åring kan bruke fjernkontrollen til, siden det er tegning/fargelegging og puslespill på iPad det begrenser seg til fra før. 

Takk for informasjonen relatert til utvalget:)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg bildet er bedre (mer korrekt) på AndroidTV enn på ATV.

Jeg har begge ATV (ikke 4K) og Shield 2017

Fordel og ulempe med Shield over ATV er følgende:

Bedre på spill om du tenker dette (emulator, Steam etc).

Plex med passthrough lyd/bilde  (ATV har dette også, men ikke alle lydformater. så plexserver må transcode oftere).

Personlig synes jeg bilde/farger er mer korrekt.

 

Ulempe: 

Veldig få tv-tjenester man kan få app for (RiksTV og Altiboks er de jeg kjenner til)

ATV er grise-enkel i bruk med apper til alt du kan tenke deg.

Plex grensesnittet på ATV er enklere.. Mindre valg, så får det være opp til bruker hva som er viktigst.

 

Hadde AndroidTV hatt mer fokus hos TV tilbydere, så hadde jeg kastet ut ATV

Endret av N|troXx
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 2.7.2020 den 14.17):

Da må du nesten skylde på TV-en, for signalet fra begge om du spiller av samme fil er jo identisk.

Tja, ved bruk av plex eller streamingtjenester så er det dekoding av videostrøm som så sendes til tvn.  Jeg vet ikke, men det er noe forskjell for meg, om det er tv eller avspillere kan jeg ikke si så mye om, men ved å benytte samme hdmikabel og innstillinger på tv så ser jeg forskjell. Så jeg antar det er avspillere som dekoder videofil litt forskjellig 

Lenke til kommentar

For meg er det mest geniale fjernkontrollen som er integrert i mobilen. Åpnes på et sekund og veldig enkel å bruke (iOS + ATV).

Har fjernkontroll app til LG TVen men tar evigheter før den åpnes og må koble seg til hver gang.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...