Gå til innhold

Små avbrudd i nettforbindelse


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg opplever til stadighet små brudd i flyten når jeg bruker PC, mobil eller strømmer netflix. Enkelte ganger stopp musikk via Spotify opp eller filmen/episoden jeg ser på Netflix/Sumo og det går litt tid før det fortsetter. I verste fall stopper kampen/episoden opp på Tv2 Sumo og jeg må ut av av appen før jeg kan gå inn igjen og fortsette. (Benytter da app på Tven som er en Samsung Sk7005.)

Jeg har fiber fra Telenor og for et par måneder siden benyttet jeg meg av kampanjetilbud og gikk fra 75 mbit til 150.
Når jeg speedtester får jeg opp hastighet på ca 150.

Har vært inne på telenor sine sider, men alt er som det skal der.

Ruter står plassert ved sikringsskap under trapp og for å bøte på rekkevidde har jeg koblet til en repeater TP-Link 455. Det er 7 meter og en vegg mellom ruteren.

 

Er det noen som har noen ideer til hvorfor det blir disse avbruddene og evt. hva jeg kan gjøre for å ordne problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte skjer det? Evt når på døgnet?

Dersom det kun gjelder trådløst, ville jeg kanskje ha forsøkt en anne kanal. Om det er mange naboer som bruker samme wifi-kanal, så kan det oppstå forstyrrelser, spesielt på kveldstid når det er mange som bruker nett.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (13 minutter siden):

Bruk kabel, ihvertfall om du har naboer

Eller eventuelt omvendt. Jeg bruker noen ganger naboene sine trådløse nett, da jeg får bedre oppkobling der enn til ruteren jeg selv har i leiligheten. Har heldigvis kablet nett til det meste, så låning av wifi er ingen daglig affære.

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Sende all din data til naboen høres ikke særlig smart ut :)

Det er mulig at folk har naboer som faktisk logger og analyserer all nettraffikk, men nå er jeg så heldig at jeg "vet" det ikke er tilfellet her. ?

Ville ikke være verdens undergang om de gjorde det likevel, forsåvidt.

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

Hvor ofte skjer det? Evt når på døgnet?

Dersom det kun gjelder trådløst, ville jeg kanskje ha forsøkt en anne kanal. Om det er mange naboer som bruker samme wifi-kanal, så kan det oppstå forstyrrelser, spesielt på kveldstid når det er mange som bruker nett.

Nå som det er ferie merker jeg det egentlig til alle døgnets tider...

Lenke til kommentar

Det jeg har koblet til på det trådløse nettet er disse enhetene. 
Jeg merker spesielt avbrudd på Tven, mobiltelefon og ved brudd i avspilling av musikk fra Spotify.

Som det kanskje ikke kommer frem på kartet er at jeg har 3 Sonos høyttalere og 1 eldre Sonos Amp koblet til. 
Kan disse ha noe å si?

Nettverkskart.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...