Gå til innhold

2 meter 500 amp lureri kabel.


Anbefalte innlegg

grovetussen skrev (1 time siden):

Det er ikke på grensen til svindel, det er svindel. 

Det er ikke svindel når selgeren sier jeg får beholde varen. Og få pengene i retur.

Selgerne har mulighet å si de må få tilbake varen som i dette tilfelle for å få pengene i retur.

Uansett så er vel problemet når selgeren sier at varen er i god kvalitet, er jo bare bullshit Hva er faktisk god kvalitet på slike kabeler? At de er tykke men dårlig kobberledning som er tynn som hår?

Nå må jo folk huske på man på ebay\aliexpress ikke har mulighet å sjekke varen før man kjøper, man kan jo spørre om video\bilder som beviser om varen er dårlig eller god. Men få selgere som faktisk vil bruke tiden sin på dette. Så det er jo slik å selge produkter på ebay man som kjøper har dårlig garanti og support hvis man i tillegg skal bli beskyld for svindel på slike ting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man vet jo jo at sykkel\elsykkler og motorsykkler, er forskjellig ting, men særlig it utstyr er det vanlig å holde skjult feil og mangler og oppgi mye høyere og bedre vare spessielt i kina en hva som er faktisk.

Det er håpløs å gjøre finne informasjon på mye kabeler, er mye dårlig som jeg vil si er ubrukelig til det meste.

Godt mulig har litt høye forventinger at vi i norge er vant til 5 års reklamasjonsrett og at kabler er mere solid men burde merke de på en måte man vet hva man kjøper.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (10 minutter siden):

Det er ikke svindel når selgeren sier jeg får beholde varen. Og få pengene i retur.

Selgerne har mulighet å si de må få tilbake varen som i dette tilfelle for å få pengene i retur.

Uansett så er vel problemet når selgeren sier at varen er i god kvalitet, er jo bare bullshit Hva er faktisk god kvalitet på slike kabeler? At de er tykke men dårlig kobberledning som er tynn som hår?

Nå må jo folk huske på man på ebay\aliexpress ikke har mulighet å sjekke varen før man kjøper, man kan jo spørre om video\bilder som beviser om varen er dårlig eller god. Men få selgere som faktisk vil bruke tiden sin på dette. Så det er jo slik å selge produkter på ebay man som kjøper har dårlig garanti og support hvis man i tillegg skal bli beskyld for svindel på slike ting.

Jo, de vil ikke ha negative tilbakemeldinger, så de godtar de fleste reklamasjoner. Her er det åpenbart brukerfeil som nevt flere ganger. Om du kjøper en Macbook, forventer du at den kjører Windows?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oddeh skrev (7 minutter siden):

Jo, de vil ikke ha negative tilbakemeldinger, så de godtar de fleste reklamasjoner. Her er det åpenbart brukerfeil som nevt flere ganger. Om du kjøper en Macbook, forventer du at den kjører Windows?

Sitat

Ut ifra hva andre har sagt i tråden har du ikke hatt peiling på hva du har kjøpt.

Men er selgeren sin oppgave å informere om feil og mangler på produkter, er mange i apple selgere som sier windows 10 funger utmerket på mac det var fordi en hacker gjorde det mulig med bootcamp så gikk apple inn for å gjøre det mulig for et salgstriks fordi ellers ville apple hatt ferre brukere.

https://itavisen.no/2020/06/24/na-forsvinner-windows-fra-mac/

Men ser ut som det blir endringer med arm versjon antakelig middeligtid

Så igjen dårlig eksempel. Men hjelper lite for hvordan skal jeg da sjekke om produktet er dårlig eller bra? selv dyktige folk gjør feil på kina tror de kjøper brukbart munnbind og det blir stoppet i tollen og de som kjøper risiker å tape. Spessielt butikker som DX.com eller wish.com så du må gjerne mene man er svindeler hvis man kjøper noe der og få søppel. Riktignok er jo ryktene på de bedriftene dårlig, men alikevel kan man ikke vite noe 100% sikkert.

https://itavisen.no/2020/06/19/netgear-onsket-a-holde-dette-hemmelig-for-kundene-lenger/

netgear har jo dårlig rykte på holde sikkerhetblemmer skjult.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Men er selgeren sin oppgave å informere om feil og mangler på produkter, er mange i apple selgere som sier windows 10 funger utmerket på mac det var fordi en hacker gjorde det mulig med bootcamp så gikk apple inn for å gjøre det mulig for et salgstriks fordi ellers ville apple hatt ferre brukere.

Oppga ikke selgeren at det var en startkabel, og fikk du ikke en startkabel? En startkabel som antagelig er godt innenfor de kravene til en startkabel.

Hvor skrev selgeren at dette er en 500 amp ladekabel godkjent for kontinuerlig lading?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
aklla skrev (2 minutter siden):

Hvor skrev selgeren at dette er en 500 amp ladekabel godkjent for kontinuerlig lading?

Hvis den skal tåle 500 amp bør den tåle litt mere en veldig kort bruk, selgeren informerer ikke om den er så dårlig. At den rykter kort.

Desverre er det slik på ebay hvis man sier det er god kvalitet, kan man få reklamasjoner. Dere må gjerne mene hva dere vil men det er jo fakta, vi som kjøper har ikke mulighet å sjekke kvaliteten før det er for sent, syns ikke det er riktig vi skal ta returfrakten om selgeren sier det er god kvalitet.  Hadde selgeren vist bilde at kvaliteten er dårlig så hadde man ikke hatt noe sak.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 minutter siden):

Men er selgeren sin oppgave å informere om feil og mangler på produkter, er mange i apple selgere som sier windows 10 funger utmerket på mac det var fordi en hacker gjorde det mulig med bootcamp så gikk apple inn for å gjøre det mulig for et salgstriks fordi ellers ville apple hatt ferre brukere.

Så igjen dårlig eksempel. Men hjelper lite for hvordan skal jeg da sjekke om produktet er dårlig eller bra? selv dyktige folk gjør feil på kina tror de kjøper brukbart munnbind og det blir stoppet i tollen og de som kjøper risiker å tape. Spessielt butikker som DX.com eller wish.com så du må gjerne mene man er svindeler hvis man kjøper noe der og få søppel. Riktignok er jo ryktene på de bedriftene dårlig, men alikevel kan man ikke vite noe 100% sikkert.

Du må gjerne hacke en startkabel... Selger har gjort alt rett her etter min mening. 
Om du vil sjekke om et produkt er bra eller ikke, så bruk og test det riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Hvis den skal tåle 500 amp bør den tåle litt mere en veldig kort bruk, selgeren informerer ikke om den er så dårlig. At den rykter kort.

Hvorfor det?
En startkabel brukes bare veldig kort, derav er den laget for å tåle bruk i kort tid om gangen. Den kan f.eks bli farlig varm om den brukes en time på 500amp, men dette er uproblematisk når man skal starte en bil, ettersom dette gjerne tar sekunder..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (11 minutter siden):

Hvorfor det?
En startkabel brukes bare veldig kort, derav er den laget for å tåle bruk i kort tid om gangen. Den kan f.eks bli farlig varm om den brukes en time på 500amp, men dette er uproblematisk når man skal starte en bil, ettersom dette gjerne tar sekunder..

Helt ærlig tror jeg ikke denne startkabelen vil holde særlig lenge, med tanke på hvor tynne ledertrådene er, riktignok er det god issalasjon men hjelper mye hvis man bøyer kabelen eller beveger en del på den. Største problem er vel for kjøper sin del det er umulig å vite hva man kjøper, normalset burde slike kabeler kjøpt på biltema holde 2 år minst de beste bør holde 5 år. men her tviler jeg på vi snakker særlig lenge. Dere må gjerne si slike kabeler ikke egnes for bøying men når kvaliteten er vesentlig dårligere burde slik informeres om på en måte.

Derfør bør man styre unna peak effekter og slike ting, jeg mener de som selger dette bevist bruker det for å svindle kjøperen å tro det er mulig å produsere kvalitet kabel til 200 kr og biltema er liksom så mye dyrere til 400 kr. For ebay er ofte billigere, men er lettere å bli lurt samme i butikk for man kan liksom ikke demontere kabelen før den er kjøpt, hvis ikke biltema er greie og gjør det for deg eller har peiling selv om kabelen er dårlig eller god.

Så du må gjerne mene hvis man er borti en startkabel med PR ledere om man har gjort bra kjøpt under 500 kr? For er nærmest umulig for kjøper å sjekke det ut.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Derfør bør man styre unna peak effekter og slike ting, jeg mener de som selger dette bevist bruker det for å svindle kjøperen å tro det er mulig å produsere kvalitet kabel til 200 kr og biltema er liksom så mye dyrere til 400 kr.

Men du har ikke blitt svindlet, du har fått en kabel som tåler 500amp over kort tid og det er akkurat dette den er designet helt konkret til å gjøre og det er også dette som er det konkrete bruksområdet. Den skal levere strøm over en periode på noen sekunder pr gang den brukes.

Biltema-kablene er akkurat det samme, de er lagd for å levere strøm en kort periode for å starte en bil. Derav navnet startkabel.
En startkabel brukt som en startkabel varer i praksis evig.

Du blir forresten "svindlet" med "laderen" du kjøpte også, ettersom det ikke er noen lader. Du får helt sikkert nøyaktig det du bestilte, men det du bestilte er ikke det du egentlig vil ha. Og det er garantert selgeren sin skyld..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (På 30.6.2020 den 20.59):

Jeg er elektriker

Da tillater jeg meg å spørre deg: siden TS spør etter kabel som tydeligvis skal takle 500 Ampere konstant så googlet jeg litt etter kabler som faktisk skal tåle det og hvordan slike ser ut...

Jeg endte opp med å finne sveisekabel på 95mm² - høres noe slikt riktig ut?
https://www.ebay.co.uk/itm/95mm2-500-A-Amps-Flexible-PVC-Battery-Welding-Cable-Black-Red-1-100M-M-Lengths-/192012867138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (7 minutter siden):

Jeg tror jeg tar 100 meter av den for å lade telefonen min. 

Fornuftig. Sikkert nødvendig også med en smarttelefon, særlig de som tar hurtiglading på hele 2,1 A.

Selv sparte jeg meg den utgiften med min gamle Nokia - den er så robust at jeg bare kunne ta en strikkepinne mellom vegguttaket og ladeporten. Fulladet på et blunk!

/s

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (10 minutter siden):

Jeg endte opp med å finne sveisekabel på 95mm² - høres noe slikt riktig ut?
https://www.ebay.co.uk/itm/95mm2-500-A-Amps-Flexible-PVC-Battery-Welding-Cable-Black-Red-1-100M-M-Lengths-/192012867138

Det er jo litt dyrt 45 £ for en 2 meter kabel så er det jo usikkert om den kabelen er stiv som PR kabel eller om den er like håpløs.

Man burde jo forvente en god del mere av kabel til 650 kr blir det omtrent med moms.

Klarer du å finne noe fra kina med gratis frakt? så sparer man sikkert halvparten av kostnaden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Det er jo litt dyrt 45 £ for en 2 meter kabel så er det jo usikkert om den kabelen er stiv som PR kabel eller om den er like håpløs.

Hva ventet du deg? At du skal kunne kjøre 500 A gjennom en kabel og den skal samtidig være medgjørlig - og med samme tverrsnitt og til samme pris - som en våt spaghetti?

Begrepet "kvalitet koster" er ikke alltid like overdrevent. Ikke når man skal leke med 500 Ampere.

Uten at jeg har prøvd, får man 500 A rett i kroppen vil jeg anta at man kan ta et bilde av vedkommende og få samme resultat som med røntgen. Fordi skjelettet er helt rødglødende innvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (8 minutter siden):

Det er jo litt dyrt 45 £ for en 2 meter kabel så er det jo usikkert om den kabelen er stiv som PR kabel eller om den er like håpløs.

Man burde jo forvente en god del mere av kabel til 650 kr blir det omtrent med moms.

Klarer du å finne noe fra kina med gratis frakt? så sparer man sikkert halvparten av kostnaden.

45 pund for 2 meter høres ikke helt på skogen ut for sveiseledning. Ikke samme kabel, men lik diamerer; RQ 95mm2 koster nesten 200kr meteren før MVA hos grosist i Norge....

Veier også forøvrig nesten et kilo meteren så fort litt dyrt med frakt.......

 

EDIT: Leif

Endret av Big_JT
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 minutt siden):

 Uten at jeg har prøvd, får man 500 A rett i kroppen vil jeg anta at man kan ta et bilde av vedkommende og få samme resultat som med røntgen. Fordi skjelettet er helt rødglødende innvendig.

det sies at det må være over 50 volt før det skal gå gjennom kroppen. Men er jo mye amper, så det blir nok mye røyk og kan være farlig med tanke på eksplosjon ved kortsluttning men selv tror jeg dere overdriver litt, slik erfaringer jeg hadde med 18 ah så var det langt mindre farlig en mange spekluerte men godt mulig gassene er veldig farlig med så store batterier, at har man et soverom man testet dette med kan gassen være veldig farlig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...