Gå til innhold

Twitch bannlyser Donald Trump for hatefulle ytringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Tragisk å se hvor naive mennesker i dagens samfunn har blitt. Vi ser en fascistisk og totalitær tendens gjøre seg stadig sterkere i Vesten, med et kynisk maskespill av politisk korrekthet og "multikultur/wokeness" utført av den øverste makteliten i samfunnet (kall det gjerne "deep state" i samrå med tek-industrien), for å undergrave demokratiet og ytringsfriheten. Journalister flest i dagens MSM er ubrukelige og feige, og bare følger konformt saueflokken og klipper-og-limer fra CNN, WP og NYT.

Vi ser radikale forandringer i samfunnet og kulturen vår, og enhver kritisk røst skal rives bort - gjerne ved bruk av halvsannheter, og ofte med stråmenn og falske anklagelser.

Først skal vi ha endeløs innvandring og åpne grenser (hvor narrativ og opinioner manipuleres via CNN, SVT, BBC, NRK osv.), og deretter skal vestlig samfunn og hvite mennesker stemples som "rasistiske". Samtidig bagatelliserer MSM og tek-industrien mobbene med ikke-vestlig etnisk opphav, som kan løpe rundt i gatene og rive ned statuer, banke opp folk, rane og ødelegge tusenvis av butikker. Vi ser også hvordan MSM mørklegger og bagatelliserer hendelser utført av de *reelle* intolerante kulturene som flommer inn i Europa, især fra MØNA. Identitetspolitikk og politisk korrekthet er en svært uheldig kombinasjon. 

Alt dette er klassisk splitt-og-hersk som benyttes av demokratene (og demokrat/venstrepressen) i USA for alt det er verdt, og nå har denne giften kommet til Norge (promotert av NRK, TV2, VG, Dagbladet og co). Hvis man peker ut noe av dette blir man sensurert, slettet og kansellert.

Våkn opp!

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Retningslinjene gjelder for alle, også Donald Trump. Ytringene Team Trump har kringkastet på Twitch er hatefulle og dømmende, rettet mot en spesifikk gruppe mennesker.

Reddit gjorde også i går endelig en endring på retningslinjene, med innføring av regler mot hatefulle ytringer. Det betød naturligvis at r/The_Donald med sine 800.000 brukere var en av undersidene som ble stengt. Ikke fordi siden var dedikert til diskusjon om Trump, men på grunn av all rasismen, muslim- og jødehatet der.

Noen gjør stadig feilen og forveksler ytringsfrihet med hatefulle ytringer, som både kan være straffbart og i de fleste tilfeller er brudd på retningslinjene til nettsteder. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Pallehysa skrev (18 minutter siden):

Måkje få meg til å le, når eg drikker kaffi.. Då mistenker eg deg for å være ein del av ein subkultur, kall den gjerne "deep state" som mål, ilag med Gamer og Diskusjon.no ha å sette varm kaffi i halsen på oss som er innpå å leser.. Kina. etc etc etc..

Tenk tilbake på hva du har lest i media de siste 4-5 årene. Konspirasjonsteorier på toppen av konspirasjonsteorier, og hvor kom disse fra - jo CNN, NYT, WP, NRK og co. Husker du f.eks. Russiagate? Fortell meg, hvor er bevisene? Hmm...

Det er noe som heter "kognitiv dissonans".

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Gavekort skrev (1 time siden):

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

Ja, kanskje vi trenger personer som tør å ta tak i de ubehagelig diskusjonene, og eventuelt finne de nødvendige sannhetene for å kunne bygge et realistisk politisk prosjekt (vs. åpne grenser og fri flyt)? Det er slik demokratiet og ytringsfriheten ble til i første omgang. Det motsatte blir å følge dagens venstresides ønske om å bygge et samfunn basert på kulturradikale og nymarxistiske utopier, noe som er dømt til å mislykkes. Vi husker jo hvordan det gikk med det kommunistiske prosjektet i det 20.århundre, eller hva?  Men gi meg gjerne ET ENESTE EKSEMPEL fra hele menneskets historie, hvor et grunnleggende multikulturelt samfunn (vs. multietnisk som f.eks. USA) holdt seg stabilt over tid.

Venstresiden i dag ønsker å ignorere grunnleggende menneskelige og samfunnsmessige realiteter, men pga. deres dominerende rolle i media og akademia så kan de leve nærmest i et ekkokammer og demonisere sine motrøster, og dermed blir ideologien stadig mer ytterliggående og utopisk. Pga. politisk korrekthet sitter feige journalister i MSM på sidelinjen og tier, og i mange tilfeller heier fram denne utviklingen - som har mye med det faktum at ca. halvparten av norske journalister stemmer på Rødt, SV og MDG (se Mediaundersøkelsen 2018).

Donald Trump er for øvrig ikke årsaken, han er kun et symptom av sin tid - tvunget fram av det progressive-regressive sprøytet som gjennomsyrer media, akademia og populærkulturen i disse dager. Før man klarer å se dette faktum, så har man forstått lite.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
CommanderKeen skrev (14 timer siden):

Jøss. Denne posten var litt av et oppgulp av høyreradikal retorikk. Det er imponerende mental gymnastikk å få presset inn store mediehus, innvandring, riving av statuer, deep state(!) osv. i en nyhetsartikkel som i bunn og grunn handler om stygg ordbruk.

Du fremstår faktisk som en ren parodi, der du til og med legger til «våkn opp» på slutten. Beklager, men i hodet mitt visualiserer jeg deg et sted mellom en uteligger som preker om dommedag, og en litt ensom fyr som sitter hjemme foran PCen med teip foran kamera og bokstavelig talt aluminiumsfolie på hodet. Og kjære def, hvis det hadde vært noe hold i denne episke konspirasjonsteorien rundt «den dype staten» som hindret meningene til alle sammen med divergerende meninger, hadde jo ikke du kunne skrevet dette innlegget. Eller Internett generelt ville ikke vært fult av bokstavelig talt idiotiske konspirasjonsteorier. Forundrer meg vel ikke om du tror på pizza-gate også. Og nyhetene dine får du vel fra Fox News, OAN osv?

Nei, kjære deg. Dette var skivebom. Og du tar opp ting som «totalitære fasciststater». Du sier det ikke direkte, men jeg antar du støtter Donald Trump ut fra de tingene du sier. Hva tenker du om politistaten han leder, hvor mennesker blir drept av politiet daglig, hvor journalister er fienden og bør fengsles eller drepes (hans ord), der hudfarge og etnisitet er ansatt som kvalifikasjoner på kompetanse osv. Dette minner vel ikke om en fasciststat i det hele tatt?

Du fremstår som en useriøs debattant, ved å bruke lettvinte hersketeknikker som "kjære deg", og slenge ut stråmenn (e.g. "høyreradikal retorikk") som du linker til holdninger jeg aldri har uttrykt, og ting jeg aldri har sagt. Ellers benyttes begrepet "fascisme" åpenbart her som et historisk fenomen, en tendens som kan vise seg i mange ulike former (og har mye til felles med kommunismen). 

Mennesker i USA drepes av politiet hver dag, påstår du. Har du en kilde for denne påstanden? Selvfølgelig finnes det dårlige politifolk i USA, men det narrativet du formidler er misvisende. Vi hører jo ikke om de hvite borgerne som blir drept av politifolk, og det skapes et forvridd inntrykk av USA som et systematisk rasistisk samfunn. Hvis du virkelig mener dette om USA, da bør du ta en tur til hvilket som helst land i Afrika og Midtøsten, Kina, Japan, Sør-Korea etc. Faktisk er Vest-Europa, USA og Canada de minst rasistiske stedene på jorda.

For øvrig ble 3 homofile, hvite menn drept i et terrorangrep i England i forrige uke, men her hørte vi ikke om gjerningsmannens idenitet og religion fra NRK og co. Hvorfor det? Jeg trodde homofile rettigheter og bekjempelsen av intoleranse var viktig? Hva med de hundrevis av svart-mot-svart drap som skjer i Chicago hvert år? Hvorfor hører vi ikke om dette, et problem som virkelig tynger den afro-am. befolkningen (i byer som Chicago, Detroit, Baltimore osv.)?

 

PS: Her er noen fakta angående situasjonen i USA du refererte til:

Det er større sjanse for en ubevæpnet hvit person for å bli skutt av politiet I USA, enn en svart ubevæpnet person, når man ser på antall konfrontasjoner med politiet. 19 ubevæpnede hvite ble skutt i 2019 vs. 10 svarte.

https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fgraphics%2f2019%2fnational%2fpolice-shootings-2019%2f

54% av alle ran i USA utføres av svarte. 53% av alle drap i USA utføres av svarte. Svarte er kun 13% av befolkningen.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2017/crime-in-the-u.s.-2017/tables/table-43

Flere svarte politimenn dreper svarte, enn hvite politimenn:

https://www.nationalreview.com/2019/07/white-cops-dont-commit-more-shootings/

65% av afro-amerikanske barn vokser opp i aleneforelderhjem (som bidrar til fattigdom og mer kriminalitet hos afro-amerikanere):

https://datacenter.kidscount.org/data/tables/107-children-in-single-parent-families-by-race#detailed/1/any/false/37,871,870,573,869,36,868,867,133,38/10,11,9,12,1,185,13/432,431

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Gavekort said:

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

Molyneux er en av de farligste menneskene i vesten, av de som forsker på høyre ekstremisme, og intervjuet hundrevis eller tusenvis av høyre ekstremister og nazi svin, har veldig mange sagt at hele deres ekstremist karrière startet ved å å se på Molyneux på youtube.

Han er nazi versjonen av Taliban/IS mullar som forgifter unge gutter på koran skoler.

Han kan si hva han vil, men det er absolutt ikke noe som helst grunn til at Youtube, Facebook, twitter, twich og hva annet sosiale media som finnes skal gjøre det lett for han å ødelegge liv. Jeg er ikke enig med det i det hele tatt, det er mye bedre med 1000 nazi svin i et lukket miljø enn 100 000 nazi svin som alle har tilgang på kraftige dødelige våpen. Å fjerne Molyneux fra sosiale media vil redde liv, ikke bare liv disse nazi svina vil myrde, men ved å stoppe masse produksjonen av nazi sin, reder man deres liv også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...