Gå til innhold

Twitch bannlyser Donald Trump for hatefulle ytringer


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (1 minutt siden):

Molyneux er en av de farligste menneskene i vesten, av de som forsker på høyre ekstremisme, og intervjuet hundrevis eller tusenvis av høyre ekstremister og nazi svin, har veldig mange sagt at hele deres ekstremist karrière startet ved å å se på Molyneux på youtube.

Han er nazi versjonen av Taliban/IS mullar som forgifter unge gutter på koran skoler.

Han kan si hva han vil, men det er absolutt ikke noe som helst grunn til at Youtube, Facebook, twitter, twich og hva annet sosiale media som finnes skal gjøre det lett for han å ødelegge liv. Jeg er ikke enig med det i det hele tatt, det er mye bedre med 1000 nazi svin i et lukket miljø enn 100 000 nazi svin som alle har tilgang på kraftige dødelige våpen. Å fjerne Molyneux fra sosiale media vil redde liv, ikke bare liv disse nazi svina vil myrde, men ved å stoppe masse produksjonen av nazi sin, reder man deres liv også.

Å hjelp. Når du kommer med slike påstander så er du nødt til å sitere ett eller annet han har sagt som beviser at han er "nazist". Fyren er jo anarkist og avstår fra alt som har med maktbruk å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Linoran85 said:

Å hjelp. Når du kommer med slike påstander så er du nødt til å sitere ett eller annet han har sagt som beviser at han er "nazist". Fyren er jo anarkist og avstår fra alt som har med maktbruk å gjøre.

Jeg sa ikke han var nazist, jeg sa han lagde nazister og andre høyre ekstremt avskum. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Linoran85 skrev (6 minutter siden):

Ikke ett eneste motargument. Det er godt gjort når du har skrevet en hel stil. Meste går ut på hvor teit du mener han er, en skikkelig keyboard warrior :D

EDIT: denne var ment til CommanderKeen

Hvordan forventer du at noen skal argumentere mot et dusin standardiserte ytre-høyre påstander klemt inn i hverandre på så usaklig vis? Tråden handler om at Twitch har bannet for hate speech, ikke deep state, multikulturialisme, innvandring eller kommunismen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
26 minutes ago, Geir T said:

 Men gi meg gjerne ET ENESTE EKSEMPEL fra hele menneskets historie, hvor et grunnleggende multikulturelt samfunn (vs. multietnisk som f.eks. USA) holdt seg stabilt over tid.

 

Gi meg gjerne ET ENESTE EKSEMPEL fra hele menneskets historie, hvor hvilket som helst samfunn holdt seg stabilt over tid.

Verden endrer seg, og nasjoner går under og skapes hele tida, uavhengig av befolkningsmiksen.

Lenke til kommentar
bubba477 skrev (3 timer siden):

Massiv banwave på Reddit og Twitch i går. De bannlyste alt fra Trump supportere til kommunister og feminister. Alle hadde det til felles at de var kritiske til en del av den progressive bevegelsen.

Var det den delen av vesntresiden som fortsatt har husket hva ventsresiden står for og at de er imot amerikanskledede krigseventyr og korporasjonskapitalismen? Og de feministene som ble utestengt,er det de som er imot at menn som kaller seg kvinner skal ha fri adgang til kvinneidrett og til kvinnegarderober? Skulle ikke forundre meg om det er de som merker sensurmobben.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Tragisk å se hvor naive mennesker i dagens samfunn har blitt. Vi ser en fascistisk og totalitær tendens gjøre seg stadig sterkere i Vesten, med et kynisk maskespill av politisk korrekthet og "multikultur/wokeness" utført av den øverste makteliten i samfunnet (kall det gjerne "deep state" i samrå med tek-industrien) for å tilegne seg makt over folket, og undergrave demokratiet og ytringsfriheten. Journalister flest i dagens MSM er ubrukelige og feige, og bare følger konformt saueflokken og klipper-og-limer fra CNN, WP og NYT.

Vi ser radikale forandringer i samfunnet og kulturen vår, og enhver kritisk røst skal rives bort - gjerne ved bruk av halvsannheter, og ofte med stråmenn og falske anklagelser, så vel som regelrett løgn.

Først skal vi ha endeløs innvandring og åpne grenser (hvor narrativ og opinioner manipuleres via CNN, SVT, BBC, NRK osv.), og deretter skal vestlig samfunn og hvite mennesker stemples som "rasistiske". Samtidig bagatelliserer MSM og tek-industrien mobbene med ikke-vestlig etnisk opphav, som kan løpe rundt i gatene og rive ned statuer, banke opp folk, rane og ødelegge tusenvis av butikker. Vi ser også hvordan MSM mørklegger og bagatelliserer hendelser utført av de *reelle* intolerante kulturene som flommer inn i Europa, især fra MØNA. Identitetspolitikk og politisk korrekthet er en svært uheldig kombinasjon. 

Alt dette er klassisk splitt-og-hersk som benyttes av demokratene (og demokrat/venstrepressen) i USA for alt det er verdt, og nå har denne giften kommet til Norge (promotert av NRK, TV2, VG, Dagbladet og co). Hvis man peker ut noe av dette blir man sensurert, slettet og kansellert.

Våkn opp!

Det kalles cancel culture og rammer ikke bare personer på høyresiden. Det rammer alle som ikke står for det samme som de stor korporasjonene og massemediene. Kritikk mot NATO-kriger og radikal transaktivisme for eksempel er nok til å bli "kansellert".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Molyneux er en av de farligste menneskene i vesten, av de som forsker på høyre ekstremisme, og intervjuet hundrevis eller tusenvis av høyre ekstremister og nazi svin, har veldig mange sagt at hele deres ekstremist karrière startet ved å å se på Molyneux på youtube.

Han er nazi versjonen av Taliban/IS mullar som forgifter unge gutter på koran skoler.

Han kan si hva han vil, men det er absolutt ikke noe som helst grunn til at Youtube, Facebook, twitter, twich og hva annet sosiale media som finnes skal gjøre det lett for han å ødelegge liv. Jeg er ikke enig med det i det hele tatt, det er mye bedre med 1000 nazi svin i et lukket miljø enn 100 000 nazi svin som alle har tilgang på kraftige dødelige våpen. Å fjerne Molyneux fra sosiale media vil redde liv, ikke bare liv disse nazi svina vil myrde, men ved å stoppe masse produksjonen av nazi sin, reder man deres liv også.

Her kommer du med mange påstander. For å sitere deg, så har altså Molyneux "intervjuet hundrevis eller tusenvis av høyre ekstremister og nazi svin". Kan du gi meg noen eksempler på disse?

Jeg følger ikke fyren selv, men det blir for dumt når selverklærte "opplyste" kommer med slike hysteriske og misvisende uttalelser grunnet manglende kunnskap. Dette bidrar til å dekke over den reelle sensuren som foregår, som selvfølgelig også er hele poenget - i hvert fall når media holder på slik.

Husker du for øvrig hvordan Breitbart.com ble konsekvent omtalt av NRK/CNN som "høyreekstrem og antisemittisk" i 2015-2016? Var dette fordi Breitbart var disse tingene, eller var det fordi Breitbart var meget suksessfull i å promotere Donald Trump og påpeke hykleriet til MSM? Sannheten er at Breitbart ble grunnlagt av en jøde (Andrew Breitbart), styres i dag av jøder, ansetter folk med afro-amerikansk, arabisk og asiatisk bakgrunn, ansetter homofile, kvinner osv. Breitbart har en betydelig mer mangfoldig stab enn NRK, for å si det slik. Breitbart har også et kontor i Jerusalem. Poenget mitt er at MSM bruker systematisk desinformasjon, for å undergrave ytringsfriheten og fjerne uønskede røster.

 

Ellers, er jeg helt enig i hva du sier Morromann om "cancel culture". Mye av det vi diskuterer her startet omtrent da MSM forstod at de hadde mistet sitt monopol på å forme debatten i samfunnet, pga. fremveksten av nye medier. Da kom også alle sakene i MSM om såkalte "fake news", dog jeg venter fremdeles på at Faktisk.no skal faktasjekke CNN, MSNBC, NYT, WP, SVT, BBC osv.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Tenk tilbake på hva du har lest i media de siste 4-5 årene. Konspirasjonsteorier på toppen av konspirasjonsteorier, og hvor kom disse fra - jo CNN, NYT, WP, NRK og co. Husker du f.eks. Russiagate? Fortell meg, hvor er bevisene? Hmm...

Det er noe som heter "kognitiv dissonans".

Har lest at Trumps sønn, ilag med felony Manafort inviterte ein russisk operative som sa ho hadde "dirt" på Hillary til Trump Tower.. Nåke som viste seg å stemme.. Såg og Trump på åpent kamera invitere Russland til å "finne Hillary`s e-mails".. Nåke Russerne prøvde på eit par timer etterpå... Har og sett Trump sei på åpent kamera at han ville ha gjerne mottatt informasjon fra Russland og andre nasjoner på sine politiske motstandere.. 

Russiagate er nok ein konspirasjons teori fra Trumpistene ja.. Men at Trump åpent inviterte Russiske interesser både i sin egen valgkamp, og i Ukraina er det enormt med bevis for.. Han var faktisk så redd for etterforskningen at han på ulike tidspunkt prøvde å stikke kjepper i hjulene, og sparke dei som ledet etterforskningen.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

Tja. Ikkje heilt ueinig i det du skriver, men det kjem vel heilt an på kva ytringer det er snakk om.. For meg kjent er ikkje Stephan Molyneux ein som bryter med Youtube sine rettningslinjer, og fint klarer å få ideene sine sett og diskutert på ein privat plattform.. Dette er i sterk kontrast til direkte nazistisk propaganda. Som er akkurat det Trump delte på Twitter, som han enten slettet sjøl, eller som Twitter slettet for han..

Dette gjelder også hatfulle ytringer mot folkeslag, basert på nasjonalitet, religion, hudfarge, etnisitet eller opprinnelse.. Som ofte er det Trump og hans følgere ofte driver med.. Om det er Muslimer, Mexikanere, folk fra "shithole countries" eller annet søppel av nokre ytringer som ikkje burde være eit spørsmål om "right-think/wrong-think" men heller eit spørsmål om rasisme eller i det minste om normal oppførsel i offentligheiten.

Det ligger ein fare å lurer som eg ser på so mykje meir skadelig.. Og det er akkurat det vi ser i USA.. Handler rett og slett om å normalisere det å sjå på andre mennesker som mindreverdt.. Dette er rasisme og for min del, er eg veldig glad når dei private offentlige plattformene som Twitter, Twitch etc, banlyser slikt, då ein er langt fra det som har sjanse til å være ein konstruktiv debatt..

Rasisme burde ikkje være eit spørsmål om moral.. Eller "right-think/wrong-think"- Vi burde ha komt lengre, og innsett at det er ikkje greit uavhengig av ideer.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gavekort said:

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Når det er fritt frem for ekstreme meninger forsvinner brorparten de "normale" til et annet forum. Ideen om at ekstremistene endrer seg i møte med moderate tanker er interessant men ser dessverre ikke ut til å fungere i praksis. Ihvertfall ikke på nett, der man kan gjemme seg bak skjermen.

Det handler forøvrig ikke bare om ekstreme meninger, men også svært mye om normal folkeskikk. Noe som tilsynelatende har forsvunnet på nett. Det gjelder å rope høyest, være mest mulig aggressiv og bruke mest mulig ekstreme ord og merkelapper. Det gjelder jo ikke bare på politiske diskusjoner men du finner det igjen i omtrent alle diskusjoner. Kampen er kanskje tapt, men håper langt flere setter høyere standarder for hva som forventes av normal oppførsel på nett før den typen retorikk blir enda mer normalisert enn det allerede er. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Cancel-kultur eller ei, Trump må ut av det hvite hus, han er rett og slett ikke skikket til å være president. Ja, jeg vet han har oppnådd noen økonomiske fordeler, men helhetlig trenger USA en person som forstår og respekterer ansvaret for å lede en supermakt.

Men ja, de radikale ny-aktivistene har utnyttet Floyd-situasjonen til det fulle, alt blir kansellert og erklert "problematisk", "toxic", "cultural appropriation", "status quo", bla bla bla. Ironisk at de bruker det siste ordet ganske ofte, ettersom de ER status quo. Faktisk har de vært det i noen tiår...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Geir T skrev (3 timer siden):

Det blir useriøst å bruke lettvinte hersketeknikker som "kjære deg", og slenge ut stråmenn (e.g. "høyreradikal retorikk") som du linker til holdninger jeg aldri har uttrykt, og ting jeg aldri har sagt. Hvis moderator her var konsekvent, så hadde han/hun slettet innlegget ditt. Jeg bruker for øvrig fascisme som et historisk begrep, en tendens som kan vise seg i mange ulike former (og har mye til felles med kommunismen). 

Mennesker i USA drepes av politiet hver dag, påstår du. Har du en kilde for denne påstanden? Selvfølgelig finnes det noen dårlige politifolk i USA, men det narrativet du formidler er misvisende. Vi hører jo ikke om de hvite borgerne som blir drept av politifolk, og det skapes et forvridd inntrykk av USA som et systematisk rasistisk samfunn. Hvis du virkelig mener dette om USA, da bør du ta en tur til hvilket som helst land i Afrika og Midtøsten, Kina, Japan, Sør-Korea etc. Vest-Europa, USA og Canada er de minst rasistiske stedene på jorda. For øvrig ble 3 homofile, hvite menn drept i et terrorangrep i England i forrige uke, men her hørte vi ikke om gjerningsmannens idenitet og religion fra NRK og co. Hvorfor det? Jeg trodde homofile rettigheter og bekjempelsen av intoleranse var viktig? Hva med de hundrevis av svart-mot-svart drap som skjer i Chicago hvert år? Hvorfor hører vi ikke om dette?

 

PS: Her er noen fakta angående situasjonen i USA du refererte til:

Det er større sjanse for en ubevæpnet hvit person for å bli skutt av politiet I USA, enn en svart ubevæpnet person, når man ser på antall konfrontasjoner med politiet. 19 ubevæpnede hvite ble skutt i 2019 vs. 10 svarte.

https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fgraphics%2f2019%2fnational%2fpolice-shootings-2019%2f

54% av alle ran i USA utføres av svarte. 53% av alle drap i USA utføres av svarte. Svarte er kun 13% av befolkningen.

https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2017/crime-in-the-u.s.-2017/tables/table-43

Flere svarte politimenn dreper svarte, enn hvite politimenn:

https://www.nationalreview.com/2019/07/white-cops-dont-commit-more-shootings/

65% av afro-amerikanske barn vokser opp i aleneforelderhjem (som bidrar til fattigdom og mer kriminalitet hos afro-amerikanere):

https://datacenter.kidscount.org/data/tables/107-children-in-single-parent-families-by-race#detailed/1/any/false/37,871,870,573,869,36,868,867,133,38/10,11,9,12,1,185,13/432,431

Tja, vi får begynne på toppen. Du klager på sensur og at ting blir slettet, men du ønsker likevel innlegget mitt slettet? Det virker jo noe inkonsekvent. Hyklerisk vil noen kalle det. Og man må jo kunne kalle høyreradikal retorikk for høyreradikal retorikk. Så enkelt er nå det.

Videre. Retorikken din som går på at «hvite blir også drept av politiet» er jo bare tullerusk. Jeg nevnte ikke at politiet bare dreper svarte mennesker. Jeg sier det er problematisk at en stat har så lite problem med å drepe sine innbyggere, og hvor lett du og dine meningsfeller har for å godta dette. Dere forsvarer at staten dreper mennesker, uavhengig av om de er skyldige eller ei. Det er rimelig sinnsykt egentlig.

Institusjonell rasisme er selvfølgelig en ting i USA, og å nekte for dette er både historieløst og kunnskapsløst. Det er mange som har uttalt seg bedre enn meg om dette. Anbefaler å se gjennom videoen jeg legger ved her. Kanonbra for å utvide perspektivet litt. Men det er jo ikke så ofte du og dine vil det.

Og så var dette med svarte som dreper svarte i Chicago. For det første, du er ganske tett om du ikke ser at dette har en sammenheng med det som diskuteres over. Det gjelder også det med svarte aleneforeldre osv. Husk at én prosent (!!!!!!) av USAs befolkning sitter i fengsel. En stor andel av disse er svarte. Det er det mange grunner til. Blant annet institusjonell rasisme som viser seg i form av at «svarte navn» ikke blir innkalt til jobbintervjuer like ofte som «hvite navn», selv om CVen er lik eller bedre. Eller at svarte i snitt får LANGT strengere dommer i snitt enn hvite. Ja, slaveriet ble opphevet i USA, bortsett fra en stor «men» som sa at innsatte i fengsel kunne behandles som slaver. Som de fortsatt gjør den dag i dag.

For det andre; hvis du ikke hører noe om svarte mennesker som blir drept i Chicago, så handler det nok mer om nyhetskildene du fester din lit til, enn det som faktisk blir rapportert i media. Tilsvarende hvis du ikke hører noe om hvite mennesker som blir drept av politiet i USA. Og igjen, hovedproblemet er jo nettopp at politiet dreper borgerne sine, uavhengig av om de er svart, gul, hvit eller grønn, og du forsvarer deres handlinger. Og siden du tar det opp selv, så er jo hvite 65% av USA, og svarte omtrent 13%. 19 ubevæpnede hvite ble drept av politiet mot 10 svarte sier du. Hadde det vært proporsjonalitet i dette skulle det jo sånn sett vært 50-60 ubevæpnede hvite som ble skutt og drept av politiet. Det tilhører nok neppe tilfeldighetene.  Kvalmt. Nei, kjære deg, du må nok gjøre litt mer research før du uttaler deg om ting du rett og slett ikke kan noe som helst om.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gud bedre så trist, kjedelig og lite konstruktivt debatten er for tiden både nasjonalt og verden over om det så være Trump, BLM, Last of Us 2, innvandring, etc. Det virker som folk leser i media og meningene går på autopilot, de som ikke liker mainstream media sin vinkling finner sine alternative kilder og får andre meninger på autopilot. Så nå har vi fordumsfulle rasister, nazister, høyreekstreme, kvinnehatere og onde hvite menn på den ene siden, mens vi finner landssvikere, soyboys, cucks, terrorister, kriminelle innvandrere og selvhatende venstreekstreme på den andre. Her er det bare å sette folk i bås så slipper en brydderiet med kritisk tenking og reell refleksjon. Det er viktigere å stemple folk enn å ha en faktisk interessant diskusjon. Selv er jeg i mot å forby meninger en ikke er enig i, så lenge disse ikke oppfordrer til vold eller andre lovbrudd så klart. En kan lære mye om en faktisk setter seg inn i hvor motparten kommer fra.

Finne praktiske løsninger? Det skulle tatt seg ut, da kunne vi satt fokus på kjedelige ting som å forbedre tingenes tilstand.

 

 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Nå er det jo nettopp ytringer som er ment å sette en hel folkegruppe i bås som voldtektsmenn som Twitch reagerte på her da. Det er diskriminerende og hatefullt. Ytringsfriheten må være bred men det er fullt mulig å ytre seg uten å bryte retningslinjene.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
The Very End skrev (14 timer siden):

Enig med han over! At dem som skriker høyest er dem som mottar reaksjoner er naturlig. Like naturlig sitter de samme personene etterpå og griner og føler seg urettferdig behandlet. Å ytre noe har de fleste lov til, men folk må slutte å være edgy 12 åringer og faktisk kunne være uenige uten å bli helt rabiate (uavhengig om du identifiserer deg mot høyre, venstre eller rasshøl).

Du tenker på de venstreradikale demonstrantene i Trondheim i forgår?

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (52 minutter siden):

Hehehe morro lesing det her. Det beste er jo at flere prøver å fremstå velartikulert og intelligent når de egentlig bare fremstår som rasshøl. Jeg går videre å leser om noe annet på denne gaming sida men takk for chuckles

Flott. Siden innspelet ditt fremstår som svært lite intelligent og lite artikulert, og du sikkert ikkje har nåke intelligent å bidra med i diskusjonen, då du fremstår som eit rasshøl....

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I utgangspunktet kan private selskaper gjøre som de vil, og sensurere der de ønsker. Men det er ikke så enkelt med store tek-selskapene som Google, Facebook etc., fordi de i praksis har monopol på sine felt, og derfor har uforholdsmessig stor makt. Heldigvis er også demokratene i USA oppmerksomme på dette og inntar en skeptisk holdning, selv om Sillicon Valley sensurer deres motstandere, altså konservative stemmer, og på det viset hjelper demokratene. Å kalle dette en konspirasjonsteori blir bare for dumt og vitner vel helst om manglende livserfaring, da det er åpenbart at Sillicon Valley selskapene har utviklet organisasjonskulturer som er politisk venstrevridde. Jeg har også inntrykk av at det først og fremst er unge personer som ikke forstår dette. 

Så kommer naturligvis det at media også utvikler venstrevridde organisasjonskulturer i økende grad, noe som har vært kjent lenge. Konformitet og konsensus blant mediefolk var godt synlig allerede på 90-tallet. Det er definitivt slutt på den tiden da journalister hadde ulike perspektiver og meninger. Partipressens tid er forbi. 

Polariseringen øker som resultat. Det ser vi stadig nye eksempler på. Vestlige samfunn befinner seg i en tilstand av ubalanse, fordi offentligheten eies og forvaltes av venstrefolk, og disse stenger ute store deler av befolkningen fra å ytre seg. Ikke for det: Våre samfunn er sunne og friske, når det kommer til stykket. Men polariseringen øker altså og dette kan vokse til å bli et alvorlig problem i fremtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...