Jump to content
AfterGlow

Twitch bannlyser Donald Trump for hatefulle ytringer

Recommended Posts

Massiv banwave på Reddit og Twitch i går. De bannlyste alt fra Trump supportere til kommunister og feminister. Alle hadde det til felles at de var kritiske til en del av den progressive bevegelsen.

• Like 5

Annonse

Da får man bare håpe at reglende gjelder alle, og ikke bare de som Twitch mener tilhører en politisk side. Reglene skal gjelde likt for alle, hvis ikke lager man store problemer for andre og ikke minst seg selv.

• Like 5

Retningslinjene gjelder for alle, også Donald Trump. Ytringene Team Trump har kringkastet på Twitch er hatefulle og dømmende, rettet mot en spesifikk gruppe mennesker.

Reddit gjorde også i går endelig en endring på retningslinjene, med innføring av regler mot hatefulle ytringer. Det betød naturligvis at r/The_Donald med sine 800.000 brukere var en av undersidene som ble stengt. Ikke fordi siden var dedikert til diskusjon om Trump, men på grunn av all rasismen, muslim- og jødehatet der.

Noen gjør stadig feilen og forveksler ytringsfrihet med hatefulle ytringer, som både kan være straffbart og i de fleste tilfeller er brudd på retningslinjene til nettsteder. 

• Like 9

Pallehysa skrev (18 minutter siden):

Måkje få meg til å le, når eg drikker kaffi.. Då mistenker eg deg for å være ein del av ein subkultur, kall den gjerne "deep state" som mål, ilag med Gamer og Diskusjon.no ha å sette varm kaffi i halsen på oss som er innpå å leser.. Kina. etc etc etc..

Tenk tilbake på hva du har lest i media de siste 4-5 årene. Konspirasjonsteorier på toppen av konspirasjonsteorier, og hvor kom disse fra - jo CNN, NYT, WP, NRK og co. Husker du f.eks. Russiagate? Fortell meg, hvor er bevisene? Hmm...

Det er noe som heter "kognitiv dissonans".

Edited by Geir T
  • Like 6

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

• Like 4

Durmwind skrev (16 minutter siden):

Altså, jeg må bare spørre.

Hva i hekken har dette med gaming å gjøre?

Ganske lite.

Dette diskuteres også i Trump-tråden i politikk-delen av forumet.

• Like 1

2 hours ago, bubba477 said:

Massiv banwave på Reddit og Twitch i går. De bannlyste alt fra Trump supportere til kommunister og feminister. Alle hadde det til felles at de var kritiske til en del av den progressive bevegelsen.

c493f473c4a46f31e22c70c3d979a1ea.jpg

• Like 5

Geir T skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke du leste det jeg skrev. Jeg vil også anbefale deg å koble fra internett en gang i blant og trekke litt frisk luft.

• Like 7
  • Innsiktsfullt 1

Ikke ett eneste motargument. Det er godt gjort når du har skrevet en hel stil. Meste går ut på hvor teit du mener han er, en skikkelig keyboard warrior :D

EDIT: denne var ment til CommanderKeen

Edited by Linoran85
  • Like 7
  • Innsiktsfullt 1

32 minutes ago, Gavekort said:

Dette er prisen for at vi har flyttet den offentlige debatten til private selskaper. Hatefulle ytringer skal marginaliseres og at /r/the_donald er et høl har de selv skyld i.

Det som er skremmende er å innføre right-think og wrong-think der alle ideer må være innenfor det nåværende moralske rammeverket for å kunne debatteres.

Ta f.eks. Stephan Molyneux. Jeg liker ikke Stephan Molyneux, jeg er ikke enig i Stephan Molyneux, jeg synes desto færre som blir forgiftet av hans anti-sosiale og bakvendte ideologi er desto bedre. Men jeg mener at han har meninger som er verdt å diskuteres. Årsaken er først og fremst for å ikke gjøre slike miljøer lukket, og for det andre så er det lett å være forkjemper for right-think inntil det blir brukt mot ens egne progressive meninger. Sticks and stones may break my bones, but words will never break me.

Molyneux er en av de farligste menneskene i vesten, av de som forsker på høyre ekstremisme, og intervjuet hundrevis eller tusenvis av høyre ekstremister og nazi svin, har veldig mange sagt at hele deres ekstremist karrière startet ved å å se på Molyneux på youtube.

Han er nazi versjonen av Taliban/IS mullar som forgifter unge gutter på koran skoler.

Han kan si hva han vil, men det er absolutt ikke noe som helst grunn til at Youtube, Facebook, twitter, twich og hva annet sosiale media som finnes skal gjøre det lett for han å ødelegge liv. Jeg er ikke enig med det i det hele tatt, det er mye bedre med 1000 nazi svin i et lukket miljø enn 100 000 nazi svin som alle har tilgang på kraftige dødelige våpen. Å fjerne Molyneux fra sosiale media vil redde liv, ikke bare liv disse nazi svina vil myrde, men ved å stoppe masse produksjonen av nazi sin, reder man deres liv også.

• Like 9