Jump to content
torest

Wärtsilä-motor til Stord for å teste ammoniakk i fullskala [Ekstra]

Recommended Posts

Er det tenkt at det skal blandast inn ammoniakk i ein dual fuel konfigurasjon eller kan gå på rein ammoniakk?

Share this post


Link to post
HBG92 skrev (På 30.6.2020 den 17.20):

Er det tenkt at det skal blandast inn ammoniakk i ein dual fuel konfigurasjon eller kan gå på rein ammoniakk?

Har leste at denne motoren er basert på en dual-fuel-motor (LNG/diesel), det vil si en  motor som kan gå på enten LNG eller diesel (ikke begge samtidig). Det samme vil vil være tilfelle for ammoniakkmotoren (motoren har et drivstoffsystem for diesel og et for gass (LNG eller ammoniakk utenfra og inni til sylinderen).

Share this post


Link to post
Annonse
Ketill Jacobsen skrev (1 time siden):

Har leste at denne motoren er basert på en dual-fuel-motor (LNG/diesel), det vil si en  motor som kan gå på enten LNG eller diesel (ikke begge samtidig). Det samme vil vil være tilfelle for ammoniakkmotoren (motoren har et drivstoffsystem for diesel og et for gass (LNG eller ammoniakk utenfra og inni til sylinderen).

En dual fuel motor bruker diesel tenning. Det gir mye kraftigere tenn energi enn en tennplugg. Det vil si at man kjører ca 1% diesel og resten Amoniakk når motoren kjører i gass modus. Forsvinner gass forsyning økes diesel mengde. I korte perioder kjører de på begge deler. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...