Gå til innhold

Har jeg bra nok karakterer for å komme inn på medisinstudiet?


daoh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått 5,81 i snitt og har et stort ønske om å komme innpå medisinstudiet. Den eneste muligheten jeg ser at jeg muligens har, er gjerne å kanskje komme meg inn i Tromsø. Men der kreves det 5,87/5,88 i snitt. Så spørsmålet er om jeg må akkurat ha 5,87 eller om det er en mulighet med 5,81? For de har gjerne flere inntak, men da er spørsmålet om det gjeldene snittet for å komme seg inn gjelder for første inntaket eller siste? 

Dersom det ikke er mulig å komme seg inn, er det mulig å gå over fra odontologi til medisin? 

Endret av daoh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • ilpostino endret tittelen til Har jeg bra nok karakterer for å komme inn på medisinstudiet?
  • 3 uker senere...
daoh skrev (På 29.6.2020 den 0.14):

Hei, jeg har fått 5,81 i snitt og har et stort ønske om å komme innpå medisinstudiet. Den eneste muligheten jeg ser at jeg muligens har, er gjerne å kanskje komme meg inn i Tromsø. Men der kreves det 5,87/5,88 i snitt. Så spørsmålet er om jeg må akkurat ha 5,87 eller om det er en mulighet med 5,81? For de har gjerne flere inntak, men da er spørsmålet om det gjeldene snittet for å komme seg inn gjelder for første inntaket eller siste? 

Dersom det ikke er mulig å komme seg inn, er det mulig å gå over fra odontologi til medisin? 

Har du 5,81 i snitt eller 58,1 poeng? Svært stor forskjell på det. 5,81 i snitt pluss f.eks 4 realfagspoeng skulle holde overalt, dvs 62,1 poeng. Men 58,1 poeng holder neppe.

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...