Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Halveis død PSU - tar dager før den våkner igjen.


Anbefalte innlegg

Har litt trøbbel med en Cooler Master 1200W PSU.

Kjøpte meg ny PC her om dagen, og hadde denne strømforsyningen liggende.
Satt den i, alt fungerte som det skulle ol.

Når jeg våknet opp i dag morges, så var PCen avslått, (sannsynligvis pga hvilemodus/strømsparing som ikke var deaktivert), hvor det lyste i noen LED-lys i PCen, som normalt, vil jeg anta.

Skjedde dog ingenting når jeg trykket på Power-knappen. Maskinen var på en måte helt død. 

Har hatt problemer med denne strømforsyningen tidligere også, hvor den bare streiker etter feks hvilemodus. Kan ta dager før den faktisk vil fungere igjen. Noen som har den fjerneste ide på hva problemet der kan være? Samme problem oppstår på 2 forskjellige PCer. Annen PSU fungerer fint i begge systemene, så problemet er knyttet til den strømforsyningen.

Er jo i utgangspunktet en kraftig PSU, så kjipt om den har tatt kvelden (tror den er over 5 år nå, men veldig lite brukt). Kjøpte den for 450kr fra en nettbutikk, så var jo et røverkjøp på den tiden ? 

Forstår bare ikke hvorfor den sannsynligvis vil fungere fint igjen om et par dager..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (2 minutter siden):

Ser på Komplett at det er 7 års garanti på den PSUen, så da er det bare å ta kontakt med nettbutikken du kjøpte den fra, så får du nok returnert den. 

 

Hehe I wish.

Garantien er det produsenten som setter, ikke nettbutikken, men jeg kan forsøke direkte mot produsent evt.

Vært en lengre sak mot nettbutikken tidligere, da de ikke ville fikse på den pga de mente de solgte den til meg for feil pris ? 

Kjøpte 2 stk av den på den tidenimage.png.6be0cd79fc910d0cbb0fa8fd6aab74da.png
 

Men takk for tips om garanti, skal undersøke med CoolerMaster. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...