Gå til innhold

PC til fotoredigering, budsjett ~10 000kr


Anbefalte innlegg

Hei, 

Pappa trenger en ny PC til å redigere bilder da den gamle nærmer seg 7 år. Han bruker for det meste Lightroom, men også Elements. Jeg har liten kunnskap om PC til fotoredigering, men har laget et forslag til PC komponenter ut i fra litt tidligere poster på forumet. Budsjett er rundt 10 000kr. Har ingenting å si for han om det er  intel / amd / nvidia. 

https://classic.prisjakt.no/list.php?l=652875&view=m

Ser listen ok? Er det noen åpenbare forbedringer jeg kan gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fin ut den,og den ville funke fint til formålet. Jeg har et par forslag da. 

En del folk har hatt driver problemer med amd skjermkort det siste halvåret, så kanskje et billig nvidia kort hadde vært sikrere. Jeg er usikker på hvor viktig gpu er i lightroom/photoshop, men jeg ville ikke gått mer opp i pris ihvertfall. 

Og om du evt får amd 3600 billigere, så tror jeg ikke de ekstra 100mhz'ene fra 3600x vil merkes. Jeg er storfornøyd med min 3600 til lightroom.

Og til slutt, det er mulig jeg ville spart noen kroner på psu. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Falenas said:

Takk for svar og forslag!  Forslag til litt billigere PSU? Tenkte først på Seasonic Core GM 650 https://prisguiden.no/produkt/MV4xMTM2NTY4?g=1  
,men så det var en bestillingsvare, så da kommer den ikke tidsnok.

 

Beklager, jeg er ikke spesielt kyndig på det.

Jeg kjøpte nettopp min egen pc (amd 3600 + 2070super). Da fant jeg at jeg måtte ha minimum 550w, helst 650w. Jeg skulle tro du fint kan gå ned til 550W. En god 550W er vel ca tusenlappen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...