Gå til innhold

Er det vits i dekoder fra Altibox med Android tv med Altibox-appen installert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (8 minutter siden):

Kommer vel ann på hvordan du har koblet opp, er forskjellig vlan på tv og internet og telefon.

https://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/hjemmesentral/vmg/

Tv'n kommer til å bli koblet rett fra tv'n inn i hjemmesentralen. Så lenge tv'en, og ikke dekoderen, skal hente datastrømen tror jeg det er et fett hvilken port den egentlig kobles til i hjemmesentralen . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med dekoderen kan du ta inn TV levert via multicast i høyere kvalitet enn hva som er på streamingen. Egentig ikke sjekket i appen i det siste, men tidligere har det i hvert fall vært 25bps, kontra 50bps på direktesendingene på TV levert via multicast. Som noen er inne på her, på blant annet sport utgjør dette stor forskjell ofte. Men begynner kanskje å komme noen strømmer med 50bps også hos Altibox nå.

Lenke til kommentar
On 6/28/2020 at 7:49 PM, Brodah said:

Dekoder bruker båndbredde jo. Bruker du appen hjemme er det ingen forskjell. 

Hos Altibox og de fleste andre som leverer IPTV, kommer IPTV inn på et eget VLAN som ikke spiser av internettbåndbredden i utgangspunktet. Det vil riktignok spise litt hvis du har 1 Gbps internett-forbindelse regner jeg med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, ilpostino said:

Jeg har 50/50 linje så kanskje jeg bør oppgradere da  :hrm:  ser ikke så mye på sport men det som sies om sport kan vel overføres til feks filmer med raske bevegelser?

Filmer er gjerne uansett 25 bps. Derfor vil en del type panoreringer i filmer gjerne gi hakking i bildet. Er vel i seg selv en del av fagfeltet i filmfotografering å unngå sekvenser som gir en slik hakking. TV-serier derimot er gjerne 50 bps (da egentlig tatt ned fra 60 bps som de gjerne blir produsert med i USA...).

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok en 3-4 år gammel billig 4k TV, men er ikke alltid superimponert over Altibox-appen på den. Til å se på lineær TV funker den bra, mangler riktignok et par kanaler, men det er stort sett fremmedspråklige (tyske for min del) kanaler.

Men, det å bruke HBO Nordic gjennom den er krise. Enten stopper bildet opp et lite øyeblikk nå og da, eller så ender man opp med ganske drøy async mellom lyd og bilde. Synes det virker bedre å faktisk da caste HBO fra Altibox på mobil enn det er å bruke det via TV-appen.

TVen og hjemmesentral står på veldig forskjellige steder, så har ikke egentlig mulighet til å sette opp dekoder, har vurdert å prøve en slik internett via strømnettet plug for å få signal ned i stua.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
borchgrevink skrev (1 time siden):

Nå kommer Chromecast med Android TV og fjernkontroll. Kan man da installere Altibox appen på denne?

Du tenker på Sabrina? I teorien burde vel det gå. Jeg får installert Altibox-appen på en ny Sony 65" tv med Android tv. 

edit: jeg har testet appen, som er i beta, på tv'en en stund og er fornøyd. Eneste gangene jeg har merket noe i nærheten av hakking så har jeg satt på mye nedlastinger på nettverket. Som andre har nevnt i tråden er det godt mulig dette hadde blitt løst ved å bruke dekoderen men det er ikke noe nevneverdig problem så det går fint. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
bo1e skrev (10 minutter siden):

Har altibox app for android tv? Jeg er på utkikk etter ny tv-leverandør, men jeg har ikke funnet en eneste som har app for android tv. De har stort sett app til apple tv og mobilversjonen av android, men ikke android tv.

Riktig nok i beta (i følge et ikon på appen) men jeg har en app fra Altibox på min Sony 65" KD65XH8196.

Lenke til kommentar
FranZe skrev (45 minutter siden):

Kuttet ut hele TV biten hos Altibox og vi benytter oss nå av Strim.no, de få gangene en skal se noe TV. Kom jo rimeligere ut samt at jeg synes kvaliteten hos Strim ser bedre ut, selv om jeg ikke kan levere noen kilder på dette. 

Hva bruker du for å få innholdet på tven fra strim?

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 24.9.2020 den 9.23):

Du tenker på Sabrina? I teorien burde vel det gå. Jeg får installert Altibox-appen på en ny Sony 65" tv med Android tv. 

edit: jeg har testet appen, som er i beta, på tv'en en stund og er fornøyd. Eneste gangene jeg har merket noe i nærheten av hakking så har jeg satt på mye nedlastinger på nettverket. Som andre har nevnt i tråden er det godt mulig dette hadde blitt løst ved å bruke dekoderen men det er ikke noe nevneverdig problem så det går fint. 

Noen som vet om Altibox kan installeres på Samsung tv? Har ikke lykkes med å finne den i app-nedlastingen der...  Eller er det noen triks en må finne ut av? 

Eventuelt hvis noen vet sikkert om Sabrina vil virke da så kan jeg kjøpe en slik en og snart da jeg ønsker å caste litt og 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...