Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt det til Xbox One X som jeg mener det har håp for. Sånn spillet er designet har det relativt store krav til maskinvare, men intelligent optimalisering kan redde det selv om det nok kommer til å ta tid. En kan alltid optimalisere ting. Det har jeg selv gjort med mine egne ting, så det står mest på vilje.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

1.2 GoG offline patchen krever 383401 MB (nesten 400 GB) med ledig diskplass for at patchen skal bli installert.

Ser så mange syte på GoG forumet over dette. Og at patchen tok så lang tid å installere - såklart ingen av disse oppgir sine system specs. :D

Bilde fra GoG forumet:
https://www.gog.com/forum/general/cyberpunk_2077_patch_12_is_here_09099

3f5ef99e7c5c865025a1ae2f09d5b3c4272b97ad

Patchen tok 12 minutter (og 23 sekunder) for meg å installere med patchen på en HDD og Spill på en M.2 NVMe SSD. OS også på en M.2 NVMe SSD.

EDIT:
Patchen driver å pakker ut noe imidlertidig til C:\ (vet ikke eksakt hvor - i en annen diskusjon sies offline GoG patcher generelt å IKKE å bruke Temp eller standard Windows Path-stier), så noe ledig plass på C:\ er også påkrevet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (8 minutter siden):

400gb?? Det er jo sinnsykt 😂

Står at den trenger det, men vet ikke hvordan eller hvorfor - det var litt aktivitet på C:\-disken min, men bare et par GB (som forventet) ble imidlertidig brukt.

Men ingen steder gikk det med 400 GB, så jeg fatter ikke hvor det tallet kommer fra. Men det er det patcheren selv sier  den trenger. Se skjermbilde over.

Lenke til kommentar

Litt informasjon om CP77 GoG offline patchene (med utgangspunkt i en offline GoG 1.03 installasjon):

Glemte desverre å ta med 1.04 (er en hotfix) - tror det stod rundt 600 MB påkrevet.
Cyberpunk.2077.Update.v1.05-GOG - requires 104.804 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.06-GOG - requires 5958 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.1-GOG - requires 13.146 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.11-GOG - requires 5996 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.12-GOG - requires 260 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.2-GOG - requires 381.401 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.21-GOG - requires 6874 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.22-GOG - requires 6954 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.23-GOG - requires 7108 MB of disk space.
Cyberpunk.2077.Update.v1.3-GOG - requires 385.658 MB of disk space.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Var opprinnelig ganske fysen på å spille Cyberpunk 2077, men etter en lunken mottakelse bestemte jeg meg for å vente til de hadde fått patchet opp spillet (ventet også på en PS5). 

Hvordan ser spillet ut nå? Har vårens patcher gjort at spillet gir et mer "ferdig" inntrykk?

Lenke til kommentar
olalov skrev (3 timer siden):

Var opprinnelig ganske fysen på å spille Cyberpunk 2077, men etter en lunken mottakelse bestemte jeg meg for å vente til de hadde fått patchet opp spillet (ventet også på en PS5). 

Hvordan ser spillet ut nå? Har vårens patcher gjort at spillet gir et mer "ferdig" inntrykk?

Vel, fysikken er fortsatt noe av det verste jeg har sett, og AI-en til folkene som går rundt omkring er fortsatt hjernedød.
Med mindre det er normalt at et 2,5 tonns kjøretøy stopper øyeblikkelig fra 130+ Km/t ved kollisjon med en trafikklysstolpe, eller spretter opp i luften ved overkjøring av 2 personer.

De har fått fikset de fleste problemene relaterte til oppdrag og tilfeldige ting som å ramle igjennom kartet. Og NCPD spretter ikke lenger opp som troll i eske rett bak deg.

TL;DR:
Det som gjorde spillet bra er forbedret, og jeg tenker det som gjorde spillet dårlig er og vil forbli uendret.

EDIT:
Jeg refererer til GoG-versjonen på PC.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Så det kom en ganske stor oppdateringspakke i går når jeg fyrte opp Xboxen, men har ikke testet innholdet enda. Regner med dette spillet trenger en god del flere oppdateringer på konsoll før det er verdt å spille, så jeg har skrudd opp tålmodigheten til max. Det de har fokusert på er ikke akkurat polish, men som sagt å fikse mest mainstream og kanskje bittelitt utenfor det. Hvis du ønsker god immersion kommer det nok til å ta minst et års tid, tipper jeg. Alt fokuset gikk til PC-versjonen til launch, så tror nok det lønner seg å gå for den hvis du vil spille tidligst mulig. Konsollene har en ganske heavy backlog fremdeles.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Snakker på oppdateringer i dette spillet, jeg fikk nettopp en mail tilbake fra RED support angående en feilrapport jeg sendte...den 3. april.

Nesten synd at mailen kom, for jeg har ikke rørt spillet på en laaang stund, ikke siden jeg glemte å ta en oppdatert backup når jeg formaterte PC-en og mistet mange timer med spilling og haugevis av dupliserte og legendary-hackede våpen...

Rapporten jeg sendte inkluderte bla.a. en feil med mods på Defender maskingeværet.

Lenke til kommentar

Nå som patch 1.23 er ute, er det noen som fortsatt finner feil med oppdrag?
Oppdrag spesifikt - ting som fysikken kan ikke forandres uten å bytte ut hele fysikkmotoren.
https://www.cyberpunk.net/en/news/38612/patch-1-23

Det begynner å bli en stund siden jeg fant noen - siste jeg hadde var når jeg skulle redde Saul i oppdraget Riders on the Storm.

En alternativ fluktrute var en vedlikeholdssjakt, men siden jeg allerede hadde åpnet den lenge før jeg fikk oppdraget, så måtte jeg først ut av bygningen gjennom sjakten, og så gå tilbake igjen gjennom hoveddøren (mens jeg ble skutt på fra alle kanter) før jerg fikk lov til å gå til Panam som ventet ved bilen (å gå rett til bilen med Saul, helt uten å utløse noen alarmer, gjorde ingenting).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
1 minute ago, uggy said:

Er cyberpunk kjent for å ikke like overklokka gpu’er ? Noen som har noe erfaring å dele der ?

Nja.. Vil ikke si det, men jeg måtte et par bins ned fra det jeg kjørte i Warzone (3090 på vann i 4k med RT).
Har ikke rørt clocks siden så er gpu stabil i cb2077 så er du nok stabil i det meste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...