Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (48 minutter siden):

Caliburn er det grep grep grep grep NULL GREP  Så står du planta i veggen eller andre biler på veien :p

Du får det til å høres ut som å kjøre motorsykkel: man er ute å cruiser, nyter naturen i ett med sykkelen...så treffer man en liten stein og er i ett med et tre. :p

Jeg vet ikke hvordan du kjører (tastatur eller ratt/pedaler), men du vet Pil Ned eller pedalen i midten? Det kalles "å bremse". Så man ikke kommer i svingene fullt så fort at man mister kontrollen. ;)
Og Claire vet så alt for godt hvordan kjørestilen min er - hun kommenterte tilgomed på svingene mine...

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Caliburn tror jeg er av de verste bilene på spillet å kjøre, gir snap oversteer en helt ny mening :p

Ja, handling er viktigere enn fart. Man trenger aldri å kjøre fra noen, men trenger ofte å navigere 90-graders svinger i trange gater, så jeg bruker sjelden Caliburn. Kjører enten Type-66 Javelina, eller en motorsykkel. Litt skuffende at det i praksis bare er tre forskjellige sykler: Den Akira-inspirerte Yaiba Kusanagi, Nomad-sykkelen Brennan Apollo, og sykkelen Jackie bruker Arch Nazaré. Jeg bruker denne mest:

ARCH Nazaré "Itsumade" | Cyberpunk Wiki | Fandom

Lenke til kommentar
Orwandel skrev (29 minutter siden):

20201218233103_1.thumb.jpg.5aeba6a923efcee0fdf0f350a9167791.jpg

Hot damn! :thumbs:

Vel...Panam ER en av spillets romance muligheter. :cool:
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Romance#Relationships

Det er noen...uventede hendelser i CP77: en kvinnelig NPC dukket (som alle NPCer gjør) under en skuddveksling. Men akkurat denne dukket med ryggen til i en døråpning så jeg ikke kom meg ut. Jeg prøvde å dytte til henne, og hun overraskende reagerte med å...stønne. Dyttet igjen: "No!". Igjen: "You're hurting me!"

Jeg ville seriøst bare komme meg forbi henne...

facepalm-head.jpg

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Meh, nå får jeg ikke gjort alle "Cyberpsycho Sightings" - er 1 igjen, men jeg vet han er allerede død (samtalevalgene jeg uvitende gjorde sørget for at han ordnet det selv...). Så nå er jeg låst ved "16/17" av dem. :mellow:
https://www.ign.com/wikis/cyberpunk-2077/Backs_Against_the_Wall

Møtte på Michael Hare tidligere under et annet oppdrag, og det ville vært fint om spillet kunne advart meg om at siste svaralternativ ville ødelegge et annet oppdrag.

Jeg vurderte å bare forlate bygningen og avbryte samtalen, men jeg feilaktig konkluderte med at spillet sikkert har en løsning - burde skjønt nå at så godt programmert er det ikke...

Jeg vet det ikke er en bug, for jeg fikk faktisk gjort akkurat dette oppdraget ved første test av spillet. Hadde bare Cyberpsycho-oppdraget valgt mens jeg kjørte rundt, istedet for a finne medisinen som Backs Against the Wall går ut på.

Samme med Rhino i Beat on The Brat. Greit at det bare var et sideoppdrag, men hun strøk med i en skuddveksling under et annet oppdrag i samme bygning.
https://www.powerpyx.com/cyberpunk-2077-beat-on-the-brat-rancho-coronada-walkthrough/

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (9 timer siden):

Jeg bruker denne mest:

https://www.pcinvasion.com/cyberpunk-2077-nazare-itsumade-highwayman-secret-quest/

Den sykkelen er verdt å finne! You've got good taste, my good sir. :cool:

Er det forresten mulig å bruke en motorsykkel under billøpene? Det tenkte jeg såvidt på å prøve, men tok det som opplagt at det ikke ville gå - dessuten, 2 stk. på en motorsykkel i et løp hvor våpen er tillatt virket som en dårlig ide...

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det "quickhack components" egentlig skal brukes til? Jeg har nå 700+ av dem og ingenting å bruke de til som jeg kan se.

Siden jeg har 20 poeng i Intelligence uansett så har jeg allerede alle de legendary quickhacks som jeg vil ha - er det annet quickhack components kan brukes til?

Virker ikke som det er noen måte å f.eks. konvertere de til item- og upgrade components som er mye mer nyttig for oss som ikke makser ut Technical Ability (hvilket jeg antar er det samme som quickhack components for de som ikke setter 20 poeng i Intelligence).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (38 minutter siden):

Hva er det "quickhack components" egentlig skal brukes til? Jeg har nå 700+ av dem og ingenting å bruke de til som jeg kan se.

Siden jeg har 20 poeng i Intelligence uansett så har jeg allerede alle de legendary quickhacks som jeg vil ha - er det annet quickhack components kan brukes til?

Virker ikke som det er noen måte å f.eks. konvertere de til item- og upgrade components som er mye mer nyttig for oss som ikke makser ut Technical Ability (hvilket jeg antar er det samme som quickhack components for de som ikke setter 20 poeng i Intelligence).

Ingenting å bruke dem på etter du har craftet legendary quickhacks, mener og huske at du kan selge dem, men vet ikke om du kan ødelegge de for vanlige crafting components. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ny Cyberpunk 2077 oppdatering er ute nå.
 

Patch notes i spoileren: 

Spoiler

In this update we focused on various stability improvements, which you can find outlined in the patch notes below. We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience.

Stability
Various stability improvements including:
Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).


Quests/Open World
Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
Fixed an issue where the objective could get stuck on "Answer the call from Mr. Hands" in M'ap Tann Pèlen.
Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
Fixed an issue where Takemura wouldn't call in Down on the Street.
Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
Fixed an issue where opening the package wouldn't update Space Oddity.
Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.


UI
Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
Removed an invalid item from loot.


Visual
Fixed an issue where a grenade's trajectory could be displayed in photo mode.
Fixed particles' hue appearing pink when viewed close up.
Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.


Achievements
Fixed an issue where completing one of the assaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.


Miscellaneous
Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update).
Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
Fixed an issue where the "Continue" button in the Main Menu could load an end game save.


PC-specific
It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.

https://store.steampowered.com/news/app/1091500/view/3056223484251004469

Info spesifikk for GOG versjonen etter det jeg forstår:

Sitat

Cyberpunk 2077 Patch 1.1
It weighs roughly 1.1GB, but implements changes to already existing files, meaning around 60GB of data has to be changed. That’s why GOG GALAXY needs roughly 70GB of free space for the patch to successfully update.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Denne patchen virker å være temmelig kirurgisk mot problemer i story, som er foruftig nok prioritering egentlig. Mange "folk på internett" som er rimelig innstilt på å vente til neste patch, og etter det jeg har sett til nå så kan jeg vel si meg enig. Har ikke så lyst å ødelegge spillet ved å spille det for tidlig.

Quote

Cyberpunk 2077 Patch 1.1
It weighs roughly 1.1GB, but implements changes to already existing files, meaning around 60GB of data has to be changed. That’s why GOG GALAXY needs roughly 70GB of free space for the patch to successfully update.

Rart egentlig at det ikke er tilgang til egenskaper i filsystemet som kan patche inn slikt ved hjelp av fragmentering. Det har irritert meg mer en en gang hvor mye fri diskplass PS4 trenger. Sikkert p.g.a lignende problemer.

Lenke til kommentar

Noen som har vært under vannet med Judy og opplevd hakking?

Helt fint på land, helt fint overalt ellers (der jeg har testet i spillet ihvertfall) - stedvis under vann, og det hakker...merkbart.
Prøver å ta opp med OBS - første feilen var at jeg tok opp til .mp4, men har nå endret til .mkv og redusert ingame FPS limit fra 100 til 75 og trodde det skulle løse problemet.

Virker som et CPU-problem for min del, med bare 8 kjerner (9700K). Hadde ikke trodd det skulle bli en så stor bottleneck med et RTX 30xx-kort, selv i CP77. Hvis det er bare meg som har problemet, kanskje en 9900K (hyperthreading) er aktuell likevel.

Lenke til kommentar
1 hour ago, PaladinNO said:

Noen som har vært under vannet med Judy og opplevd hakking?

 

1 hour ago, PaladinNO said:

Virker som et CPU-problem for min del, med bare 8 kjerner (9700K). Hadde ikke trodd det skulle bli en så stor bottleneck med et RTX 30xx-kort, selv i CP77. Hvis det er bare meg som har problemet, kanskje en 9900K (hyperthreading) er aktuell likevel

Skal ikke se bort fra det. Jeg kjører en rimelig tunet 10900k og har ikke hatt noe ytelses problemer.

Vært borti litt forskjellig snacks på ryzen 3k riggen til fruen, men det har stort sett gått seg til (med unntak av noe lett stutter når man kjører fort med bil) 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
1 hour ago, PaladinNO said:

Noen som har vært under vannet med Judy og opplevd hakking?

Helt fint på land, helt fint overalt ellers (der jeg har testet i spillet ihvertfall) - stedvis under vann, og det hakker...merkbart.
Prøver å ta opp med OBS - første feilen var at jeg tok opp til .mp4, men har nå endret til .mkv og redusert ingame FPS limit fra 100 til 75 og trodde det skulle løse problemet.

Virker som et CPU-problem for min del, med bare 8 kjerner (9700K). Hadde ikke trodd det skulle bli en så stor bottleneck med et RTX 30xx-kort, selv i CP77. Hvis det er bare meg som har problemet, kanskje en 9900K (hyperthreading) er aktuell likevel.

9700k er flaskehals ja :)

Så har du noe dritt i bakgrunnen i windows som bruker noe som helst "cputid" så får du enda dårligere ytelse...400741844_Cyberpunkcpu9700vs.thumb.PNG.35f4741faeb8849da88e8b3d8a2f3d6b.PNG

1319563773_CyberpunkcpuALL.thumb.PNG.dbe7f8aa527f36bbfabb444d6d4ba24f.PNG

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (14 timer siden):

Skal ikke se bort fra det. Jeg kjører en rimelig tunet 10900k og har ikke hatt noe ytelses problemer.

Vært borti litt forskjellig snacks på ryzen 3k riggen til fruen, men det har stort sett gått seg til (med unntak av noe lett stutter når man kjører fort med bil) 

Kjører 4,90 GHz på min 9700K (kan ha den på 5,00, men systemet føles ikke helt 100 % da), men jeg har funnet en - dvs. to - workarounds for mitt problem: sette OBS til å kjøre som Admin (ante ikke at det gav applikasjonene høyere CPU-prioritet) og å deaktivere Preview i OBS.

Gjorde nettopp et nytt opptak med ellers samme oppsett og det var ingen problemer. CPU-bruken lå generelt mye lavere uten OBS Preview (jeg burde skjønt såpass første gangen...).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jeg skulle VELDIG gjerne bli fortalt hva valgene medfører på en eller annen måte.

Man skal bli fortalt hvordan bruke et maskingevær fastmontert på en bil (oppdraget har jeg allerede glemt pga. lite mulighet for innlevelse i spillet - og pga. en boot loop i spillet akkurat her), og det ene valgalternativet er "Is this really necessary?"

Og her tolket jeg det som "Do we really need this kind of firepower for this?" - men neida, det svaret var av typen "We don't have time to waste on this!" En ganske stor forskjell - og motparten tok det såklart på verste måte...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Thomas_H skrev (På 30.3.2021 den 10.41):

Flere her har sikkert fått det med seg, men patch 1.2 kom ut i går. 

Takker for info. Laster ned offline patchen nå. :)
Patch listen
var vesentlig lenger enn jeg trodde!
https://www.cyberpunk.net/en/news/37801/patch-1-2-list-of-changes

Tragisk hvor mange der ute som allerede klager på kravet til ledig plass på installasjonsdisken. ^^
https://www.gog.com/forum/general/cyberpunk_2077_patch_12_is_here_09099

Håper bare ikke denne patchen ødelegger character hacken jeg bruker - kjører full Technical Ability, og selv da tar det jo evigheter å oppgradere alt utstyret; så mye enklere å bare legge til et par 0'er på antall item components med en hack...

Hacken kan også gjøre hva som helst til legendary, inkludert klær så man slipper å se ut som en klovn for å få de beste stats. :cool:
https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2lWM2nH4qP52wPzd8?e=e1ZYcD

Men godt å se de har fikset ihvertfall ett av problemene vedrørende å skaffe seg item components:
"
Disassembling grenades now properly grants Common and Uncommon components."

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...