Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barezell skrev (5 timer siden):

Kommentaren om piratkopiering hadde ikke noe med spillets feil og mangler å gjøre. Mer at jeg ble overrasket at folk fortsatt stjeler spill i 2020. Trudde det tilhørte fortiden. 

Har kjøpt 158 spill på GoG - akkurat CP77 ville jeg prøve først, for jeg var i tvil om det var et spill for meg.

Jeg var heller ikke interessert i ta piratkopidiskusjonen selv om Nizzen tydeligvis insisterer - alt jeg ville var å om mulig finne en løsning på problemet med dårlig hardwarestøtte for 3 skjermer.

Jeg skal vedde på at problemet fortsatt er der selv om jeg kjøper spillet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Har man et oppsett som mindre enn 1% av alle som spiller spillet har, kan man ikke forvente at spillet støtter dette 100%. Sånn er det bare. Det er en av grunnen til at jeg unngikk SLI i sin tid. Det samme gjelder joystick/HOTAS. Jeg regner med at det kun er et fåtall spill som støtter HOTAS. Det kan godt hende at CP2077 støtter HOTAS, og man kan kontrollere gassen med gasspaken og kan styre med joysticken, men jeg hadde ikke blitt overrasket om det ikke funket problemfritt. Det samme gjelder med tre skjermer. Det er så få som har et slikt oppsett at det ikke spiller noen rolle om de ikke har god støtte for det. Mindre enn 1% av de som spiller spillet har et slikt oppsett, så det er ikke en god utnyttelse av tiden å bruke mye ressurser på det.

Dette er så klart annerledes i simulator-spill, som allerede er nisjeprodukter, og hvor en større andel av de som spiller de har flere skjermer, HOTAS, ratt og pedaler etc. Men i et cross platform mainstream action-adventure-spill, hvor hovedinntektene kommer fra konsoll, hadde ikke jeg forventet støtte for det ovennevnte.

Endret av Orwandel
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ferdig med spillet, greit fornøyd alt i alt. Det har absolutt noen mangler som er vanlig og adressere med patch i fremtiden, men bedre enn forventet mtp hva man hørte på forhånd. Startet meg en ny runde med en tech-wizard, pumpe Intelligence og hacke folk med alt mulig av elemental skade, veldig artig så langt og broken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (3 timer siden):

Stemningsbilde fra hula mi 😛
Ennå ikke hatt tid til å fyre igang spillet, men har ingen hast siden jeg er litt fortapt i Valhalla atm

Lite stemningsbilde fra min hule og, gla i CD Projekt :D 

cUZjihH.jpg

Det sagt så kan ganske kortfattet uten å ha fullført CP2077 si at spillet skuffer meg noe, blant alle bugsa og helt klart rusha mekanikken er der en diamant, men frykter den ligger såpass langt inne at patcher ikke kan fikse det :( . Koser meg likevel med spillet og har 30-40 timer i det så langt, det klarer bare ikke å leve opp til kvaliteten i witcher 3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (19 minutter siden):

https://www.retbit.com/2020/12/29/cyberpunk-2077-highest-selling-title-steam-3rd-week-pc-cdpr-bugs-ai-sales/

Cyberpunk 2077 Was The Highest-Selling Title On Steam For Third Consecutive Week

Fortsatt på topp av Global Best Sellers-listen til Steam.

Litt blandede tanker rundt det. Det mangler jo en del, som feks politi AI. Var vell heller ikke noen stor suksess på konsoll. Men samtidig så hadde jeg en veldig god opplevelse på PC, og håper de legger til mer innhold.

Lenke til kommentar

Tok sjansen på å bestille Cyberpunk 2077 til Xbox One X. Så langt jeg har sjekket på nettet virker det ganske stabilt på bokser som har litt mer power enn "base" XBO og PS4, så spørsmålet er om det er verdt å starte det allerede nå eller rett og slett vente på Januar og evt Februar patchene CDPR lovet.

Noen som har frest igjennom det eller kommet godt i gang på XOX, og er det greit nok ?

Lenke til kommentar
Heiti skrev (20 timer siden):

Litt blandede tanker rundt det. Det mangler jo en del, som feks politi AI. Var vell heller ikke noen stor suksess på konsoll. Men samtidig så hadde jeg en veldig god opplevelse på PC, og håper de legger til mer innhold.

Dette handler om Steam-versjonen, så ytelse på konsoll har liten påvirkning. Og folk flest har vel forstått at fokuset til spillet ikke var polti-og-røver-delen, så de henger seg kanskje ikke så mye opp i det. Faktisk så kan man unngå å havne i bråk med politiet i en hel gjennomspilling, så det kommer nok an på hvordan man spiller.

Lenke til kommentar

Installerte akkurat spillet på XOX og det la inn usle 16,33 GB fra de to Blu-Ray platene spillet kom på og det dro ned over 43 GB fra nettet. En kan vel si at spillet er en smule fikset opp etter at det gikk gold. Vi har definitivt forlatt Nintendo-polish ved release(!). Det er ikke så alt for lenge siden spill-oppdateringer på Xbox 360 pleide å ligge på noen megabyte, mens konsoller nå går mer og mer mot PC. Oppløsningen er rimelig grei og er egentlig litt overrasket over hvor mye grafikk-detaljer en får justere for å være på konsoll. Fint å se at konsoll-spill blir mer likt som på PC på dette også slik at en kan optimalisere mer for eye-candy eller performance hvis en føler for det.

Har egentlig mest lyst til å vente på i alle fall Januar-patchen for en bedre opplevelse selv om spillet er "bra nok" i følge folk på Reddit. Misunner ikke de som er på første XBO eller base PS4 som jeg tror kommer til å bli vanskelig å få det bra på. De er nok avhengig av en del større patche-runder. Til og med PS4 Pro får en god del "skryt" for å være høvelig stabilt i likhet med XOX. Tror nok også det er rimelig bra på next-gen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (11 timer siden):

Faktisk så kan man unngå å havne i bråk med politiet i en hel gjennomspilling, så det kommer nok an på hvordan man spiller.

Skal ha tunga ganske beint i munnen hver gang en sette seg i en bil om en klarer å gjennomspilling uten noe bråk med politiet :p 

Selve bilkjøringen er og noe som skuffet stort i spillet for min del, vertfall frem til en får tak i testarossa lookaliken som bærer preg av å være en bil de har brukt myyyye mer tid på når det kommer til kjørefølelse enn andre biler i spillet. Også mangelen på at du ikke kan personalisere bilene dine er litt surt :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Skal ha tunga ganske beint i munnen hver gang en sette seg i en bil om en klarer å gjennomspilling uten noe bråk med politiet :p 

Selve bilkjøringen er og noe som skuffet stort i spillet for min del, vertfall frem til en får tak i testarossa lookaliken som bærer preg av å være en bil de har brukt myyyye mer tid på når det kommer til kjørefølelse enn andre biler i spillet. Også mangelen på at du ikke kan personalisere bilene dine er litt surt :(

Fysikken når man er i bil er helt bananas. Treffer ett menneske og bilen/motorsykkelen flyr av gårde. Kjempe god underholdning da. Er heldigvis bare le ut høyt bugs/glitches jeg har opplevd så langt.

Litt skuffet over at man ikke kan gjøre mer med biler og slikt ja, er så utrolig mange i spillet også man kan kjøpe, men er bare ikke nødvendig eller noen god grunn utenom estetikk. Jeg kjører stort sett i 1st person uansett, imponerende dashboard detaljer riktignok.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Lahoje skrev (På 26.12.2020 den 22.12):

Spillet funker fett i 3440x1440 for meg ingame, er bare black bars i menyen av en eller annen grunn. Kanskje siden bakgrunnsbildet i menyen er 16:9 og de ikke vil zoome inn på bildet på ultrawides?

Spiller på 34400x1440 selv, men er ganske sikker på at bildet er avskjært, altså ikke "ekte" 21:9

Lenke til kommentar

Småting, men de har irritert meg litt underveis.

  • Photo Mode for meg rendrer spillet i 21:9, men musa kan ikke bevege seg utenfor 16:9, som betyr at det er elementer i Photo Mode jeg ikke kan bruke.
  • I alle menyer så rendres de i 16:9 med black bars på hver side, men tooltips osv rendrer utenfor bildet - "bak" de sorte strekene.
  • Relativt ofte når jeg reloader (enter bare ved å sta rte spillet eller fordi jeg dør etc) rendrer spillet i 16:9 med black bars. Enkel fix med å trykke Esc og Resume, men likevel.

Testet kjapt om bildet i 21:9 er korrekt og det ser sånn ut. Kanskje det er segmenter som blir rendret med en lavere FOV eller noe som har fått meg til å tro at bildet har vært avskåret noen ganger - vet ikke.

 

Cyberpunk2077_2021_01_01_13_33_56_580.png

Cyberpunk2077_2021_01_01_13_33_36_908.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...