Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

thundersgod skrev (6 timer siden):

Jeg fant noe om 2077 i Death Stranding

Om du lurte på hva det er, så har Death Stranding noe gratis DLC fra 2077, som Johnny's arm, en Akira-stil motorsykkel, noe mer kosmetikk og noen oppdrag med karakterer fra 2077. Det er en liten pakke med goodies, så det er moro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr.Peedee skrev (På 10.12.2020 den 21.28):

Hva brukes for å måle fps?

Jeg har I9 9900k@5ghx, RTX 3090, 32Gb Ram. Aner ikke fps, men kjører på 2560x1440 med alt på full pupp, ray tracing og alt, det som går å sette på Psycho (steget over Ultra) har jeg satt der. Synes det flyter greit jeg. DLSS på Quality.

30fps hørtes jo lavt ut? Eller? Som sagt, jeg vet ikke hva jeg har. Men virker smooth for meg. 

Jeg bruker MSI Afterburner + Rivatuner Statistics Server.

Jeg får 20 FPS som worst case scenario, men da spiller jeg med alt på maks @ 7680x1440 (3 skjermer), uten raytracing og uten DLSS.
Jeg får 40 FPS, uten raytracing og med DLSS satt til Quality.
Jeg får 60 FPS, uten raytracing og med DLSS satt til Performance.
Med 1 skjerm (2560x1440), uten raytracing og med DLSS satt til Performance får jeg rundt 100 FPS.

i9 10900K @ 5,0 GHz, RTX 3080, 64 GB RAM.

Jeg ble litt sjokkert da jeg så 40 FPS med DLSS, for jeg hadde forventet mer fordi det føltes mer smooth enn 40 FPS.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (På 10.12.2020 den 22.19):

Fikk ikke rivatuner til å fungere in game. Er det noe jeg må gjøre? 

Hvis du tenker på feilmeldingen "System Components Cannot Be Hooked Right Now", så hjalp det for meg å åpne Rivatuner Statistics Server og sette Application detection level til "Medium".

Husk også å hake på "Show in On-Screen Display" på Framerate, CPU usage, CPU temperature, GPU usage og GPU temperature og alt annet du vil ha i MSI Afterburner (settings -> Monitoring).

Og såklart å sette Show On-Screen Display til "On" i Rivatuner, som jeg glemte å gjøre ganske lenge. ^^

Håper du får det til å fungere. :)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
11 minutes ago, PaladinNO said:

Hvis du tenker på feilmeldingen "System Components Cannot Be Hooked Right Now", så hjalp det for meg å åpne Rivatuner Statistics Server og sette Application detection level til "Medium".

Og såklart å sette Show On-Screen Display til "On" i Rivatuner, som jeg glemte å gjøre ganske lenge. ^^

Husk også å hake på "Show in On-Screen Display" på Framerate, CPU usage, CPU temperature, GPU usage og GPU temperature og alt annet du vil ha i MSI Afterburner (settings -> Monitoring).

Håper du får det til å fungere. :)

Det fikk jeg til. Gjorde vel egentlig ingenting heller, plutselig fungerte det bare. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Det fikk jeg til. Gjorde vel egentlig ingenting heller, plutselig fungerte det bare. 

Supert! Da er jeg nysgjerrig på specs. og FPS-tall. :)

Jeg så også nettopp at jeg drev å svarte på innlegg fra i fjor - jeg så det var ny aktivitet i denne tråden, og forventet at forumet ville vise meg siste uleste innlegg (som jeg har forstått at det nye forumet nå er programmert til å gjøre) når jeg trykket på trådlinken. La ikke merke til at jeg bare kom til side 4...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er været i CP77 tilfeldig under spesielle oppdrag? Er på siste oppdrag med Judy, Pyramid Song, og plutselig er det en sandstorm som raser rundt.

Gjorde et opptak i en tidligere gjennomspilling, og da var været helt rolig.

CP77-weather1.jpg

CP77-weather2.jpg

EDIT:
...Været fungerer tydeligvis i en forhåndsbestemt syklus. Lastet inn et tidligere lagringspunkt, hoppet litt frem i tid i spillet, og stormen var der.
Hoppet frem et par dager til, aktiverte oppdraget på nytt, og været var igjen helt rolig.

jackie-chan.jpg?w=552

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har en gjennomført stil på klærne de bruker i CP77, som ikke er et sett? Jeg kjører en hvit / grønn stil med gull detaljer, men jeg begynner å bli litt lei av det samme hele tiden. ^^
Skoene er ikke helt de samme som avbildet, men de på bildet er "noe" jeg ikke klarer å finne igjen som jeg gjorde Legendary med en editor i en tidligere playthrough (som jeg senere har fysisk slettet pga. bugs i spillet).

https://1drv.ms/u/s!AuFMZD__7mN2lWM2nH4qP52wPzd8

Spoiler

Hvit stil:

Head - Media Baseball Cap With Reactive Layer (after "I Fought The Law"-mission)
    Location: Regional Airport
Alternative: Boss Mafioso Trilby With Armoured Lining

Plain Secondhand Flat Cap
Location: RNG clothing vendor

Face - Shiroi Tora Photoelectric Sport Glasses
    Location: Rancho Coronnado, clothing store (Mallagra & Manzinita)

Outer Torso - Saeko's Prototype Tactical Aramid Breastplate
    Location: Corpo Plaza, clothing store (Reconilliation Park)

Inner Torso - Arcticombat Semi-Formal Button-Up
    Location: Wellsprings, clothing store (Cannery Plaza)

Legs - Reinforced Duolayer Techie Cargo Pants
    Location: Rancho Coronado, S-curve (Tama Viewpoint)

Feet - Stylish Rock Garden Tungsten-Alloy Steel-Toes
    Location: Corpo Plaza, clothing store (Reconilliation Park)

Våpen som passer:
Wilson's Pistol (quest). Skippy (unique), M251 Ajax, Shingen Mark V unique.

Gull stil:

Head - Copper Gleam Fiberglass Helmet
Alternative: Trilby With Canvas Lining

Face - Hva som helst. Gjenstanden blir skjult.

Outer Torso - Golden Age Trilayer Composite Motorcycle Jacket
Night City Biker Jacket

Inner Torso - Frayed Scav Combat Shirt
Hva som helst. Gjenstanden blir skjult.

Legs - Uniware Brass Office Pants With Membrane Support
Gold Fury Neotac Bulletproof Pants

Feet - Multilayered Kasen Exo-Jacks With Anti-Shrapnel Lining /
Street Queen Platform Boots With Reinforced Stiching

Våpen som passer:
Buzzsaw (unique). Wilson's Pistol (quest), DB-2 Satara.

Gull stil, Female V (formell kledning):

Trilby With Canvas Lining
Aoi Tora Enhanced BD Wrath (Netrunner / Intelligence)
Brass Harmony Composite-Reinforced Formal Dress
Padded Denki Hachi Hybrid-Weave Bra
Composite Ko Jagã Silk-Threaded Hotpants
Midday Glow Polycarbonate Formal Pumps

Grå-hvit stil:

Plain Secondhand Flat Cap
Shiroi Tora Photoelectric Sport Glasses
Trendy Ultralight Exo-Jacks
Shirokuro High-Collar Composite-Lined Vest
Arcticombat Semi-Formal Button-Up
Light Military Syn-Strengthened Riding Pants

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Heiti skrev (2 timer siden):

Stats>stil

Utvilsomt!

Men nå går det også an å kjøpe diverse Legendary klær fra forretninger (som alle kommer med full pakke med mod slots) som jeg hele tiden har ignorert siden jeg allerede visste hvilke klær jeg ønsket å bruke og hvor / når jeg kan få tak i dem.

Så jeg har derfor ikke brydd meg med "alternative" klesstiler. Omtrent som hjemme, hvor jeg har 5 stk. like bukser og 9 stk. like T-skjorter i skapet ^^
Som Albert Einstein sa: "hvorfor kaste bort tid og tanker på hva man skal ha på seg om morgenen". :)

Siden den opprinnelige mengden med Legendary klær var begrenset til klessett har jeg frem til nå bare funnet det jeg liker utseende på og så gjort de Legendary med en editor.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er late to the party som alltid, men fikk endelig teste ut dette spillet. Har spilt det noen dager, er lvl 9 og i Act 2. Jeg syntes spillet startet litt tregt, det var så mye nytt det var litt overveldende å sette seg inn i (jeg har fortsatt ikke kontroll på alt). Men jeg liker spillet bedre og bedre jo lenger ut jeg kommer.

Karakterene er troverdige og interessante og Night City har en helt egen stemning som man lett kommer inn i. Jeg tar meg i at ejg har mer lyst å bare fortsette med hovedhistorien og se hvordan det går, det føles veldig naturlig og organisk å fortsette den.

Av kritikk synes jeg kjøringen er fæl - er jeg borti gasspedalen så ruser bilen avgårde selv midt i trafikken. Lar jeg være så snegler den seg frem. Vanskelig å holde en jevn fart, det virker som om kjøringen er lagt opp til at man skal kjøre fort, nesten som Need for Speed, selv om trafikken ikke er lagt opp slik.

Jeg savner mulighet for tredjepersonsperspektiv, spesielt når det er så mye kult man kan gjøre med character customization og klær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tabris skrev (10 timer siden):

Jeg er late to the party som alltid, men fikk endelig teste ut dette spillet. Har spilt det noen dager, er lvl 9 og i Act 2. Jeg syntes spillet startet litt tregt, det var så mye nytt det var litt overveldende å sette seg inn i (jeg har fortsatt ikke kontroll på alt). Men jeg liker spillet bedre og bedre jo lenger ut jeg kommer.

Hvilken story har du valgt? Nomad, Corpo eller Street Kid? Og hva er dine foretrukne stats (Body, Reflexes, Cool etc.)? Noen er mer passive (Cool), og noen er gode early game (Intelligence - Breach Protocol) mens andre er bedre late game (Technical Ability - Crafting).

Hvis du skulle lure: NEI, man kan ikke resette ability points, desverre. Kun stat points.

Jeg har prøvd alle 3 'life paths' nå, og jeg må si jeg synes Nomad var klart den slappeste. Selv om man får en av mine favorittbiler et godt stykke uti (desverre Nomad exclusive hvis man ikke jukser seg til den). Bare synd storyvalgene har liten innvirking på historien gjennom spillet, utover noen spesielle svaralternativer man kan gi stedvis.

Skulle gjerne gitt noen tips om noen tidlige Legendary våpen, men jeg har desverre funnet ut også loot items er knyttet til character level. Og jeg har ikke funnet noen fasit på minimum level man må være for å være sikret legendaries som er på en håndfull faste plasser (plukker man de opp for tidlig, er de bare Rare kvalitet i beste fall, eller helt borte i verste fall).

Tabris skrev (10 timer siden):

Av kritikk synes jeg kjøringen er fæl - er jeg borti gasspedalen så ruser bilen avgårde selv midt i trafikken. Lar jeg være så snegler den seg frem. Vanskelig å holde en jevn fart, det virker som om kjøringen er lagt opp til at man skal kjøre fort, nesten som Need for Speed, selv om trafikken ikke er lagt opp slik.

Jeg savner mulighet for tredjepersonsperspektiv, spesielt når det er så mye kult man kan gjøre med character customization og klær. 

Hvilken bil er du kjører vanligvis? Noen av dem er veldig aggressive på gassen. Bilene du får tilgang på etterhvert er knyttet opp mot Street Cred.

Og hvis du mener å se figuren din ovenfra når du går så finnes det mods til det. Dog ikke anbefalt - hvis du ser på skyggen av figuren din når du løper med et våpen (kommer spesielt godt frem om du har noen poeng i Body), så ser du raskt at det ikke akkurat ser...naturlig ut.

Hva kjøringen angår så kan det hende du kan kjøre sakte hvis du har en analog kontroller. Jeg har ikke prøvd selv, men det skal fungere med å gå (istedet for bare å løpe), så jeg forventer det fungerer når man kjører også.

Men ja, jeg hadde håpet på mye mer ut av kjøringen enn bare transport mellom fast travel punktene. Jeg likte oppdragsserien "The Beast In Me" (veldig Need for Speed inspirert), bare synd at motstanderne går på 'skinner' og det ikke er mulig å kjøre fra dem uansett hvor perfekt man tar svingene.
Også synd at det er så lett å rote til svarene man gir før siste oppdrag så man ikke får en skjult bil noen dager etter.

Men hvis du vil ha mindre action bak rattet ved bykjøring, bruk MaiMai P126. :p

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jeg har mest fokus på Technical, Cool og Intelligence. Og en del poeng i håndvåpen. Bruker litt hacking og Cool i dialoger. Og mest håndvåpen i kamp (men fikk tak i en sniper rifle nå, det var awesome! Kommer nok til å bruke den på avstand når jeg kan).

Jeg er Nomad og har fått brukt det i dialoger flere ganger. Ang .bil så må jeg innrømme at jeg aner ikke. Jeg kjører ikke så mye - først kjørte jeg den du får i historien når du starter Act 1. Den er nå til reperasjon (har vært det lenge, faktisk). Deretter fikk jeg et oppdrag hvor jeg skulle hente en bil og levere den til noen, men jeg tok den i stedet for å kjøre til et annet oppdrag som var langt unna. Fikk bare en svak smekk på lanken av det, så var det glemt. Men den står fortsatt på det avsides stedet, jeg fast travelled tilbake. Deretter tok jeg en krasja og forlatt politibil. Men jeg bruker dem bare for å kjøre til neste quest også lar jeg dem være der. Synes fast travel og å gå i byen er kjekkere. Ellers har jeg et par tilbud i quest loggen om å kjøpe bil, men sparte alle pengene til å betale tilbake gjelden. Nå er det gjort, så da kan jeg begynne å faktisk bruke egne penger. 😁

Her er min character. 😀

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Tabris skrev (6 timer siden):

Jeg har mest fokus på Technical, Cool og Intelligence. Og en del poeng i håndvåpen. Bruker litt hacking og Cool i dialoger. Og mest håndvåpen i kamp (men fikk tak i en sniper rifle nå, det var awesome! Kommer nok til å bruke den på avstand når jeg kan).

Jeg er Nomad og har fått brukt det i dialoger flere ganger. Ang .bil så må jeg innrømme at jeg aner ikke. Jeg kjører ikke så mye - først kjørte jeg den du får i historien når du starter Act 1. Den er nå til reperasjon (har vært det lenge, faktisk). Men jeg bruker dem bare for å kjøre til neste quest også lar jeg dem være der. Synes fast travel og å gå i byen er kjekkere. Ellers har jeg et par tilbud i quest loggen om å kjøpe bil, men sparte alle pengene til å betale tilbake gjelden. Nå er det gjort, så da kan jeg begynne å faktisk bruke egne penger. 😁

Dialogsvar basert på stats er gråmerket hvis du ikke har de stats som kreves, men life path svar er kun synlige hvis du går den "riktige" veien når svarene er tilgjengelige. Så du vil ikke se Corpo svar som et alternativ hvis du ikke går Corpo. :)

"*beep, beep* motherfucker!" Heh, jeg vil ikke røpe for mye, men du må vente ganske lenge før du får bilen din tilbake. Anbefaler at du kjøper noe annet i mellomtiden hvis du vil kjøre noe sted. ^^

Hvor mye har du i Street Cred? Hvis du ikke farmer noe sted, og bare spiller spillet slik det er tenkt...har du rundt 20 i Street Cred? Hvis du har 20 SC, og du er i Corpo Plaza området, så vil du etterhvert få tilbud om et dugelig kjøretøy - koster $55.000, men kan anbefales.

Hvilken sniper er det du har? En SPT32 Grad eller Nekomata? Nekomata er teknisk sett bedre, men SPT32 er definitivt mye mer badass. :cool:
Legendary SPT32 Grads kan bli kjøpt sør-vest i Arroyo. Pris: ...if you have to ask, you can't afford it.

Og som håndvåpen bruker - du aner ikke hvor vanskelig det er å ikke røpe alt med en gang! :green: - får jeg komme med dette bildet som et hint:

comrade's_hammer_map_location_cypberpunk2077_wiki_guide_1500px.jpg?v=1608481396468

Spør gjerne hvis det er noe spesifikt du lurer på, eller ønsker svar på. :)

Sitat

 Her er min character. 😀

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ooh, hun ser definitivt ut som en "Nomad"! :thumbup:

Her er min (Technical, Reflexes og Body - fokus på Atheltics, Blades og Engineering, med Tech håndvåpen som foretrukket skytevåpen):
Hun her liker å være "up close and personal" i kamp.

Spoiler

photomode_18112021_121528_.thumb.jpg.6af29cae19c2903f6b53604f602c834c.jpg

 

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Gjorde noen edits / tillegg i innlegget over. Ble et par feil med oppsettet som jeg måtte endre på.

Tabris skrev (3 timer siden):

Haha, din ser litt mer kamporientert ut enn min. 😁

Hm, så det du sier er at det er et bra håndvåpen tilgjengelig på den questen? Tar gjerne mot slike tips, vil bare ikke ha noen spoilers av historien. :)

"I once met a group of gang members - they made the mistake of bringing guns to a sword fight". :devil:
Jeg må da spørre...fant du sverdet "Satori" da du og Jackie var oppe i hotellsuiten og stjal biochip'en?
Jeg må også spørre - hvor sendte du Jackie etter at...omstendighetene gikk i mot dere?

Vel, hvis du anser en håndkanon som et våpen, javisst! :D
Du får det som en crafting blueprint, så vær obs på at du desverre trenger 11 poeng i Crafting for å kunne lage det.

Det er derimot et annet, høyst irriterende(!) våpen sør-vest i Vista Del Ray som du kan plukke opp (står merket på kartet med et generisk "Side Job" symbol). Trenger smart-link cyberware for full utnyttelse, men fungerer uten også. Som en teaser til optimal bruk av våpenet, sørg for å velge alternativene "Puppy-Loving Pacifist" og "I don't know" når de kommer. :cool:
Våpenet er en referanse til Skippy, en figur i bøkene "Expeditionary Force" av Craig Alanson.

Som generelle tips, og for ikke å gjøre feilen jeg gjorde: du kan disassemble Unique våpen, men du kan da ikke få de tilbake. Noen kan craftes, men f.eks. Dying Night som du får i starten kan ikke skaffes tilbake (Dying Night kan også oppgraderes etterhvert med poeng i Crafting).

- Hvis du ikke liker stats på våpen du plukker opp, eller antall mod slots på klær du plukker opp (gjelder spesifikt Unique, og Rare og Legendary), så gjør en quick save før du plukker de opp (du vil se kofferter o.l merket med fargede kuber når du nærmer de dem - Gule og Oransje er Uniques og Legendary).
For en reroll av stats, gjør en quick-save, sjekk innholdet, og reload saven hvis du prøve igjen.

- Vendors - du kan hoppe frem 24 timer for en reroll av hva de selger. F.eks. et våpen med Poison Damage kan endres til Physical Damage ved å hoppe frem 24 timer gjentatte ganger. Vær obs på at dette kan påvirke tidsbestemte oppdrag (bare noen få er det), så jeg feilet et oppdrag ved å bruke "for mange dager" på å få et våpen med de stats jeg ville ha.

- Noe som er nytt i patch 1.3 er muligheten til å oppgradere klær. Hvis du finner en Uncommon Unique item (som jeg gjorde fordi jeg var for lav level da jeg plukket det opp) så kan disse nå heldigvis oppgraderes (som igjen krever Crafting).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Takk for tips!

Jeg sendte Jackie til Viktor. Ja, tror jeg fant sverdet. Men tror ikke jeg har det. Bruker ikke melee våpen.

Ja, har noen unike våpen som nå er for dårlige (har gått opp i lvl og fått bedre), men har ikke hatt hjerte til å dissasemble eller selge dem enda. Er det noe jeg bør gjøre?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Tabris skrev (2 timer siden):

Jeg sendte Jackie til Viktor. Ja, tror jeg fant sverdet. Men tror ikke jeg har det. Bruker ikke melee våpen.

Ja, har noen unike våpen som nå er for dårlige (har gått opp i lvl og fått bedre), men har ikke hatt hjerte til å dissasemble eller selge dem enda. Er det noe jeg bør gjøre?

Vil du jeg skal spoile resultatet av å sende Jackie til Victor? Flere oppdrag har alternativer med forskjellig utfall basert på svarene man gir i dialoger.

Hvis du ikke bruker sverdet kan du bare putte det i lageret (enten ved å bruke Open Stash med en bil du eier eller besøke leiligheten din) - da vil det henge til utstilling på våpenlageret ditt. Har laget en oversikt her over alle våpen som havner på veggen:
https://www.diskusjon.no/topic/1626838-den-hyggelige-tråden-om-spill-som-hobby/?do=findComment&comment=25801258

Jeg har aldri fått endelig bekreftet dette (og jeg mistenker denne funksjonen er fjernet i en patch), men det er / har vært mulig at våpen plassert i stashet oppskalerer seg selv etterhvert som du går opp i level (helt uten å koste komponenter eller krav til stats / abilities).

Hvis du har noe i stashet, og du sjekker innom der etterhvert, så står det bare "Damage 0-0" på items som har vært der ganske lenge.
Tingene får igjen de stats de skal ha når du flytter de tilbake til inventory. Men jeg har sett damage og DPS øke av seg selv på denne måten, uten at jeg har gjort noe med tingene.
Men de endrer ikke kvalitet - f.eks. Uncommon forblir Uncommon - de blir ikke Rare eller Legendary av seg selv på denne måten.

 

Lenke til kommentar
Tabris skrev (5 timer siden):

Nei, vil ikke vite hva som evt skjer ang. Jackie, vil ikke vite noe som har med quests/story å gjøre. :)

No problem. Isåfall, kan jeg hinte til enda en pistol? Dex's pistol ligger der han ble skutt, like før Act 2 startet.

Øst for Rancho Coronado (til høyre for byen), og så følg veien sørover. Nærmeste fast travel point er Medeski Fuel Station. Forsett sørover til du ser en liten vei som går oppover - følg den til den slutter.

EDIT:
Du vil bli ledet dit etterhvert uansett, under et annet sideoppdrag hvis du påtar deg det. Er et Intelligence orientert oppdrag (hacking), så jeg regner med du tar det - men hvorfor vente med å snappe opp en gratis pistol. ;)

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...