Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (1 time siden):

 

Ray tracing er viktig for opplevelsen av Night City. Synes jeg da. Jeg har valgt lavere oppløsning og dlss for å kunne kjøre de effektene på full pupp. Litt mindre skarpt kanskje, men ser likevel bedre ut enn et skarpere bilde med mindre Ray tracing. 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Så hvilken  cpu bør man ha i Cyberpunk?
Er visst noen feil i denne testen, så noen tall er blandet om. Oppdatering kommer  etterhvert.
https://www.computerbase.de/2020-12/cyberpunk-2077-community-benchmarks/#diagramm-cyberpunk-2077-2560-1440-ultra


System: RTX 3090 CD OC, 10900KF OC, 4400cl16
1920x1080 Preset Mittel: 153,9
1920x1080 Preset Ultra: 130,9
1920x1080 Preset RT Mittel: 86,9
1920x1080 Preset RT Mittel + DLSS Qualität: 123,3
2560x1440 Preset Mittel: 127,5
2560x1440 Preset Ultra: 95,1
2560x1440 Preset RT Mittel: 64,6
2560x1440 Preset RT Mittel + DLSS Qualität: 104,9
3440x1440 Preset Mittel: 114,7
3440x1440 Preset Ultra: 81,8
3440x1440 Preset RT Mittel: 54,8
3440x1440 Preset RT Mittel + DLSS Qualität: 94,6

Dette spillet spiser gamle cpuer til frokost :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (2 timer siden):

Ray tracing er viktig for opplevelsen av Night City. Synes jeg da. Jeg har valgt lavere oppløsning og dlss for å kunne kjøre de effektene på full pupp. Litt mindre skarpt kanskje, men ser likevel bedre ut enn et skarpere bilde med mindre Ray tracing. 

Helt enig. Jeg spiller på OLED TV og har valgt å låse meg på 60fps og heller peise på med DLSS og RT og høyest mulig settings fremfor høyest mulig oppløsning.

 Dette er ikke ett spill jeg trenger 144fps ++ i heller :p  I tillegg så knuser TV monitorene mine på bildekvalitet uansett. Synd HDR er ødelagt i spillet da, for da såg det ikke mye sprekt ut. Ser nydelig ut i SDR!

Eller har de fikset HDR i de siste patchen? Jeg har ikke hatt anledning til å teste det nå siste uken. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (43 minutter siden):

Helt enig. Jeg spiller på OLED TV og har valgt å låse meg på 60fps og heller peise på med DLSS og RT og høyest mulig settings fremfor høyest mulig oppløsning.

 Dette er ikke ett spill jeg trenger 144fps ++ i heller :p  I tillegg så knuser TV monitorene mine på bildekvalitet uansett. Synd HDR er ødelagt i spillet da, for da såg det ikke mye sprekt ut. Ser nydelig ut i SDR!

Eller har de fikset HDR i de siste patchen? Jeg har ikke hatt anledning til å teste det nå siste uken. 

  • Added some warmth to HDR.

    Det som står i siste patch
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (53 minutter siden):

Ja, HDR er ubrukelig dessverre. Jeg spilte med HDR i starten, og syntes det så litt dvaskt ut. Men så prøvde jeg SDR og fikk bakoversveis. Mye bedre. :)   Rart dette med HDR i spill, er så mange som ikke får det til.

Ja det var helt latterlig. Grusomt sortnivå, elendig kontrastforhold og neon lysene og fargene var utvaskete og poppet ikke slik jeg hadde inntrykk av fra videoene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tipper CP77 hadde kommet dårlig ut i sammenligning mot feks Forza eller Call og Duty også, på ting de spillene fokuserte mer på.
 

Det er så klart noen ting det er skuffende ikke er her, men stort sett så synes jeg det er i tråd med hva jeg hadde forventet: et RPG med dybden fra Witcher 3 (dvs. ikke så veldig dypt) satt i en fin åpen verden med gode quests. Og det er det jo. Så ingen grunn til å forvente GTA Night City.

Men: CDPR fortjener absolutt pryl for hvordan de har håndtert lanseringen og konsollversjonene!

Endret av Buddy Dakota
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Kom over en tilfeldig video på Facebook.  som sammenlignet GTAV mot 2077, og det var ikke spesielt smigrende for 2077. Masse små detaljer som det np ganske gamle GTAV gjør bedre.

 

Ting som hjul tåler skudd.  Vann reagerer ikke på skudd eller granater. Samme standard animasjon når man blir påkjørt. 

Det handler ikke så mye om når spillet er laget, men mer om hvor fokuset ligger, som Buddy Dakota nevner. GTA IV hadde bedre fysikk enn GTA V på mange områder. Far Cry 2 hadde bedre fysikk enn alle andre Far Cry etter det på mange områder. Jeg kan lett lange en video med områder hvor CP2077 knuser GTA V.

Jeg er likevel skuffet over den åpne verden i CP2077. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være bedre enn GTA, men det er ikke bedre enn noen andre åpne verden spill i urbane strøk som jeg kan komme på. At ikke bilene har individuelle soner som kan skades er ikke så ille, men at politiet oppfører seg så unaturlig er et mye større problem. De kjører ikke etter deg, de spawner inn rett ved siden av deg (spesielt komisk om du står på et tak), de prøver ikke å arrestere deg hvis du ikke har gjort noe veldig alvorlig (de gjør enten ingenting, eller prøver å drepe deg), og om du kiter gjengmedlemmer som skyter etter deg bort til politiet, reagerer ikke politiet på det - selv om de blir skutt på - men de skyter heller deg om du skyter mot gjengmedlemmene. Det håper jeg de tar tak i etter at kritiske patcher som fikser kræsjer og stabilitet er på plass.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ta et eksempel hvor Cyberpunk 2077 gruser GTA, or alle andre åpne verden-spill og RPGs. Det er bare dedikerte skytere, som Call of Duty, som kan måle seg, og ikke alltid de engang!

Veldig detaljerte og varierte animasjoner, bra lyd, og mange forskjellige typer våpen. Legg spesielt merke til at V har avtrekker-disiplin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi CDPR et år, så tror jeg veldig mye er på det nivået de fleste forventet. De leverte solid innhold til Witcher 3. Enig i mye av kritikken over. 

Politi trenger en seriøs overhaling.

Kjøring føles ikke veldig bra, minimap gjør det vanskelig å kjøre. Det burde zoome ut proposjonalt med hastighet.

Trenger en skikkelig prolouge. De burde også gi nomad, streetkid eller korpo noen unike egenskaper. Litt teit når det eneste det gjør er noen linjer, som ikke betyr noe, en gang i blant.

Synes crafting systemet er litt dårlig, burde ikke ta opp skillpoints. Burde også kunne crafte unike våpen igjen om du er så uheldig å selge de.

Mulighet for å bestille taxi som transport rundt omkring hadde vært noe. Vi har jo har AI-tjommien fra starten av spillet.

En del ting som trenger tuning, hvordan biltrafikk ser ut fra avstand er vell det første jeg kommer på. 

Flere lange chain quest hadde vært noe. Spesielt når du nærmer deg lvl 50. 

 

Spent på hva den store patchen i januar byr på. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes spillet er veldig dig, veldig kjipt at folk sliter med det. Jeg har for å være ærlig ikke opplevd så mange bugs, men jeg skal ikke være nedlatende til de som har det, det er utrolig kjedelig når et spill man har sett fram til så lenge er i en slik forfatning som enkelte opplever det til å være.. 

Jeg refunderte spillet til å begynne med, men valgte å kjøpe det på ny og teste om jeg får til å kjøre det på en grei framerate.. Jeg klarer å kjøre det i 45 - 60 fps, litt avhengig av hvor i spillet jeg er. Jeg kan ikke akkurat klage når jeg kjører spillet med en 980ti og 1440p, men har brukt resolution scaling til 80% og brukt image sharpening med Nvidia kontrollpanel og synes det fungerer overraskende bra (veldig merkelig at ikke spillet har en slik funksjon.. Blir blurry om man ikke har image sharpening). Det er ikke mye stuttering som jeg har opplevd i andre spill, det er ikke en stabil fps jeg klarer å holde, men den er ikke så ustabil at det blir et problem. 

Storyen er utrolig tung hvor jeg har kommet hvor det røres borti snuff film, sex trafficking or mye mer fucked up shit.. Er virkelig vanvittig hvor grovt temaet til tider er. Synes det er et digg spill selv om enkelte deler kunne vært bedre. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Heiti skrev (5 timer siden):

Mulighet for å bestille taxi som transport rundt omkring hadde vært noe. Vi har jo har AI-tjommien fra starten av spillet.

En del ting som trenger tuning, hvordan biltrafikk ser ut fra avstand er vell det første jeg kommer på. 

Jeg synes Watch Dogs Legion hadde en bra løsning på det med taxi. Du kunne enten sette deg inn i en taxi, som kjørte deg til målet ditt, eller sette hvilken som helst bil på auto-drive, og den fungerte som en taxi. Da kunne du bruke tiden på å se på omgivelsene, høre på radio, eller hva som helst. Synes også at de løste fast travel på en bedre måte. Der brukte man undergrunnen som fast travel. Man fikk dessverre ikke gå ned, men kunne hoppe fra stasjon til stasjon. I CP2077 er ikke fast travel logisk, men bare som en teleporteringsstasjon.

Men tror utviklerne må gjøre en stor jobb for å få CP2077-trafikken til å fungere godt nok for en taxi. I sekvensene der du sitter på med noen, er turen scriptet og ikke styrt av AIen. Kommer det noe i veien, så kjører scriptet bare rett gjennom det uten å miste fart. Det er også tydelig når man ser på hvordan bilen svinger og beveger seg. Det er et script som styrer bilen, og ikke AIen som blir bedt om å gjøre sitt beste for å komme fram.

 

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Storyen er utrolig tung hvor jeg har kommet hvor det røres borti snuff film, sex trafficking or mye mer fucked up shit.. Er virkelig vanvittig hvor grovt temaet til tider er. Synes det er et digg spill selv om enkelte deler kunne vært bedre. 

Det e vell litt av greia med Cyberpunk, alt er trist og mørkt. 

Ta en titt på filmen under om du er interessert. Går gjennom mye av historien rundt. Del to er også lansert nå. 

https://youtu.be/sttm8Q9rOdQ

Orwandel skrev (7 minutter siden):

Jeg synes Watch Dogs Legion hadde en bra løsning på det med taxi. Du kunne enten sette deg inn i en taxi, som kjørte deg til målet ditt, eller sette hvilken som helst bil på auto-drive, og den fungerte som en taxi. Da kunne du bruke tiden på å se på omgivelsene, høre på radio, eller hva som helst. Synes også at de løste fast travel på en bedre måte. Der brukte man undergrunnen som fast travel. Man fikk dessverre ikke gå ned, men kunne hoppe fra stasjon til stasjon. I CP2077 er ikke fast travel logisk, men bare som en teleporteringsstasjon.

Men tror utviklerne må gjøre en stor jobb for å få CP2077-trafikken til å fungere godt nok for en taxi. I sekvensene der du sitter på med noen, er turen scriptet og ikke styrt av AIen. Kommer det noe i veien, så kjører scriptet bare rett gjennom det uten å miste fart. Det er også tydelig når man ser på hvordan bilen svinger og beveger seg. Det er et script som styrer bilen, og ikke AIen som blir bedt om å gjøre sitt beste for å komme fram.

Synes det er dårlige sekvenser når du sitter på. Føles alt for unaturlig når du svinger. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Heiti skrev (23 minutter siden):

Det e vell litt av greia med Cyberpunk, alt er trist og mørkt. 

Hvorfor trenger det å være noe annerledes da? Ser ikke problemet med at det er mørkt og trist. 

Jeg er forøvrig uenig i at det bare er mørkt og trist. Så er ikke akkurat kildematerialet til å begynne med så spesielt bedre mtp. stemning. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...