Gå til innhold

Voi-sjefen vil ha mer regulering av elsparkesykler i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Voi vil ha en lisensordning for å fjerne konkurrenter. Ikke noe annet. De vet at de er størst, så de er nesten garantert lisens. De bruker fine ord for å lure politikerne og folket til å tro at dette bare er for å skape mer orden i gatene. Resultatet blir en overpriset tjeneste som fattige ikke har råd til. Akkurat slik taxi-bransjen er i dag.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det man trenger er ikke å beskytte incumbents med lisensordninger og antallsbegrensninger, men å starte å håndheve trafikkreglene.

Som syklist og fotgjenger ser jeg daglig syklister og scootere kjøre rett igjennom lyskryss på rødt uten å se seg for, også i uoversiktlige kryss (e.g., ved Torgata Bad). Er og en del fotgjengere som går over veien utenom fotgjengerfelt uten å se seg for (e.g., i Grensen)

I tillegg er parkeringene til scooterne til tider håpløse, men her burde kommunen bare plukke dem opp slik man gjør med feilparkerte biler - hvorfor forskjellsbehandle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dag Johannesen skrev (5 timer siden):

Voi vil ha en lisensordning for å fjerne konkurrenter. Ikke noe annet. De vet at de er størst, så de er nesten garantert lisens. De bruker fine ord for å lure politikerne og folket til å tro at dette bare er for å skape mer orden i gatene. Resultatet blir en overpriset tjeneste som fattige ikke har råd til. Akkurat slik taxi-bransjen er i dag.

 

Helt enig! Håper ikke politikere biter fast på dette tullet. Eneste formen for regulering jeg kan se behov for er å lage stativ liknende det by-sykkel har i dag for å ha litt mer orden på de.

Men helt egentlig så ser jeg ikke et stort problem med sparkesyklene i min daglige ferd her i Oslo.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...