Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan mor til min datter invitere ex'en sin i min datters bursdag?


Anbefalte innlegg

På generell basis har mor og jeg et veldig godt forhold når det kommer til å oppdra barnet vårt og når det kommer til det å være venner. Men hun er utrolig vimsete når det kommer til gutter og kjærester, og nå har hun invitert en ex kjæreste i mitt barns bursdag. De to har vimset fryktelig frem og tilbake og nå har dem funnet ut at de IKKE skal være sammen lenger. Han gjør fortsatt livet hennes fryktelig slitsomt, med masing og tjasing og grining og mer masing og jeg liker ikke det han gjør med henne, for jeg er redd det vil gå utover mitt barn. Jeg misliker han så sterkt at jeg måtte holde meg borte fra bursdagsfesten så det ikke skulle bli noe drama. Men jeg lurer på om dette er greit? Kan hun invitere hvem hun vil? 

For ordens skyld, dette var en bursdagsfeiring med hennes familie. Men, som alltid, var jeg hjertelig velkommen. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under hennes samvær kan vel hun gjøre som hun vil. Du kan evt involvere barnevernet med påstand av at hun skader barnet dersom du mener det. Hun vil kunne argumentere St det ikke er et problem.

Barnevernet, sånn jeg kjenner det, diskriminerer i mødrenes favør så i tillegg til at det antagelig er en ikke-sak til å begynne med vil du antagelig bli knust av første punkt.

Jeg synes det er respektløst å prioritere en eks foran barnefaren dersom normalen er at dere feirer sammen - men det bryter nok ingen "regler". Både mor og eks har isåfall litt rare moralske kompass.

Jeg har vært i lengre forhold med flere mødre og jeg skygger glatt banen for en pappa og jeg passer på å snakke opp faren både for at barnet skal være stolt av pappaen sin og at faren skal få positive tilbakemeldinger om meg og min respekt fra barnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...