Gå til innhold

Ta sommer og vinter semestre i USA?


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har studert i USA eller har kunnskap om dette ifb. med studiestoette fra Laanekassen?

Jeg har funnet ut at jeg trenger aa ta fag i winter og summer sessions som de har her i USA (kortere semestre mellom hoest og vaar) - men saa er det slik at Laanekassen kun forholder seg til hoest og vaar. 

Er det noen her som har tatt fag i winter og summer sessions som vet hvordan dette fungerer? Jeg finner ingen spesifikk info om dette paa Laanekassens sider, og begynner aa faa daarlig tid med aa soeke, saa har ikke saa mye tid aa vente paa svar hvis jeg sender de en melding.

Det virker for meg som at det ikke skal ha saa mye aa si - paa soeknaden for skoleaaret 2020-2021 saa spoer de kun om hva jeg skal betale i skolepenger for hele skoleaaret - saa da tenker jeg aa oppgi totalt beloep inkludert baade hoest og vaar og semestrene imellom, altsaa vinter og sommer. I ettertid spoer de jo ikke om hvilke fag jeg tok og naar, de ber kun om "C-skjema" der skolen skal bekrefte at jeg har bestaatt alle eksamener og at jeg har betalt like mye i skolepenger som jeg har faatt stoette til. 

Haaper noen som har peiling eller erfaring gir lyd :) (ps sorry for at jeg maa skrive paa engelsk tastatur)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...