Gå til innhold

The Last of Us 2 har 4.4 på metacritic


Gjest

Anbefalte innlegg

Journalister har gitt spillet snitt på 94/100 på omtalepoeng.

Personen i gata har gitt spillet 4.4/10 i snitt i omtalepoeng.

Hvorfor det?

Er det journalister som er kjøpt og betalt? 

Gamersamfunnet som reagerer på LGBT innholdet i spillet?

Personlig tror jeg det er journalistene som har gitt omtale av spillet isolert og ikke i forhold til første spillet.

Hva tenker dere? Diskutér.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Malerifaen said:

Journalister har gitt spillet snitt på 94/100 på omtalepoeng.

Personen i gata har gitt spillet 4.4/10 i snitt i omtalepoeng.

Hvorfor det?

Er det journalister som er kjøpt og betalt? 

Gamersamfunnet som reagerer på LGBT innholdet i spillet?

Personlig tror jeg det er journalistene som har gitt omtale av spillet isolert og ikke i forhold til første spillet.

Hva tenker dere? Diskutér.

Du vet at man ikke trenger å verken eie eller å ha spilt spillet for å legge igjen score på user-delen? Og at man sikkert enkelt kan lage flere accounts? Og at 99% av gamere ikke bryr seg en døyt om verken critics eller user score på Metacritic?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For min del, stemmer metacritic'en ganske så godt. Leste anmeldelsen her på gamer før jeg spilte, men holdt meg langt unna alt av spoilers. På gamer ble det skrevet at dette spillet er så bra det kan bli i 2020 (eller noe sånt). Rent teknisk, nja det skal jeg ikke uttale meg om. Men som spill i sin helhet? For meg så føles det ut som Naughty Dog har villet sjokkere og slite i følelsene våre så mye at de har sett seg blind på nettopp det. Ingen rød tråd fra forrige spill... og som jeg har sagt i tidligere tråder

Spoiler

Karakterdrapet som de har utført på Ellie, mangler sidestykke i spillhistorien. Hadde NULL sympati med henne ved spillets slutt og det har ødelagt hele TLOU, for min del.

Edit: og bare så det er sagt. Det har absolutt ingenting med legning eller andre politiske ståsteder å gjøre. Jeg bryr meg virkelig ikke om hvem som elsker hvem. Bare hva man utsetter de for.

 

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig ikke spilt TLOU2, men jeg har fortstått at spillet har meget interessant og engasjerende stealth-gameplay. Og det er bred konsensus i gaming-miljøet om at gameplay er det viktigste for en spillopplevelse. Og hvis gameplayet i TLOU2 er så dårlig at det maks fortjener en 4.4 av 10 hvor vanligvis 7-8 av 10 regnes som et "gjennomsnittlig" spill(på Metacritic) henger jeg ikke helt med.

Lenke til kommentar

Har nylig spilt igjennom spillet, og forstår ikke alt hatet det får. Jeg synes det var mesterlig utført. Hadde holdt meg borte fra leaks på forhånd. Kunne gjerne ønske at jeg kunne påvirket noen valg litt mer selv. Men ellers 9/10 fra meg.

Har et inntrykk over at user-critic er folks måte å vise sin misnøye med kontroversielle valg som er gjort mtp handlingen. Så er det sikkert litt "kult" for noen å kaste seg på denne hat-bølgen som gikk på YouTube etter leaksa. Tipper mange av de som har lagt inn review ikke har spilt spillet (ferdig) selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror hovedproblemet ligger i politikk, der sinte 4chan brukere ikkje aksepterer vinklingen av historien Naughty Dog har gått for.. Det er heilt greit å ikkje like ein historie. Dette er ein fiktiv verden tross alt, og ein fiktiv historie skrevet for akkurat denne fiktive verdenen.. Men for meg er det ikkje dette som har blitt diskutert.. Det er nok meir eit hylekor mot eit fiktivt PC narrativ som florerer blant unge gamera... Der dei tillegger Naughty Dog motiv som ikkje er blitt stadfestet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For egen del var ikke problemet politikk, kjønn osv.

Men hva spillet tvinger meg til å gjøre, valgene spillkarakterene gjør - det fungerte ikke for meg.

Spoiler

Som for eksempel tidlig i spillet - Joel redder livet på Abby, rett etterpå slår hun han ihjel på en brutal måte. Fordi hevn. 

En stund etterpå skal jeg spille som Abby, det er noe som liksom ikke fungerer med dette.... ble bare feil.

 

Dårlig historie rett og slett, som gjorde at jeg mistet motivasjonen til å spille videre.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Sider som metacritic er ubrukelige og gir ikke en god representasjon , nettopp fordi at det blir stemmekrig og review-bomibing. Bots og massestemming gir enten "10/10 Best Game EVAH!" eller "0/10 sucks ass!"

Ironien er at det i det store og hele er poengløst. Folk kjøper og spiller titler dem har lyst til uansett hva internett måtte mene - i hvertfall så store titler som dette. Jeg tør nesten påstå at dersom noen review-bomber GTA 6 til en userscore på 0.1 så kommer spillet til å slå alle salgsrekorder uansett. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper det er en blanding av flere ting. Først og fremst tror jeg det har foregått massiv review bombing. Kun få timer etter at spillet var lansert hadde det allerede kommet inn flere tusentalls brukerreviews, noe som helt åpenbart er bullshit.

Når det gjelder hvorfor det er så mange som er veldig negative så tror jeg det er todelt. Det finnes helt klart delikate snowflakes som blir trigget av alt LGBT innholdet i spillet. Disse kan trygt ignoreres. Men så finnes det dem som opplever måten historien fremstiller figurene på ikke samsvarer med den forestillingen de hadde etter å ha spilt det første spillet.

Personlig er jeg straks ferdig med spillet, og liker det faktisk ganske godt. Jeg er litt ferdig med Disney-fortellinger hvor de snille er snille og bare snille og uovervinnelige helter, og de slemme er slemme og bare slemme og dømt til å tape, så en mørk historie som fremstiller oss både på vårt beste og vårt verste synes jeg faktisk er ganske kult.

Det som irriterer meg mest med spillet er enkelte elementer av selve gameplayet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likte spillet veldig godt sjøl jeg, så jeg bryr meg ikke om hva kritikere måtte mene. Reelt eller ureelt. Jeg forstår at mange ikke likte måten historien spilte seg ut på, selv om jeg personlig ikke hadde noen problemer med det. Det jeg ikke forstår er alt hatet. 

Det er helt greit å ikke like noe, helt greit over å bli skuffa over forventninger som kanskje ikke blei oppnådd, folk er forskjellige, men det er bare et spill. Å sende trusler til utviklerene, skuespillerene og lage kampanjer for å få skrivd om historien syntes jeg blir for altfor dumt og drøyt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (5 minutter siden):

Åja, så du er en av de som forsøker å omdefinere hvem som er snowflakes...

Når noen klikker i vinkel og blir emosjonelle av at rollefigurer i et spill ikke er helt sånn som de vil så er det ingen tvil om at det er de som er snowflakes ja.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...