Gå til innhold

Get trådløst bredbånd, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen som har fått dette? Er det mulig å sette den i bridge modus, evnt kan man bruke egen router?

 

Har Telenor sin løsning, men de låser deg til å bruke deres router, og den støtter ikke bridge modus.

 

Sven

Endret av Greve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Telenor sin løsning" er ikke en entydig beskrivelse. Mulig du har ADSL (dvs tilkoblet via telefonlinje), da er Telenor sin router også et modem. Men hvis man har Telenor fiber så kan man bruke den router man ønsker.

Get leverer stort sett via coax kabel, så de har et routermodem (typisk Sagemcom). Ganske sikker på at det kan settes i bridge. F.eks om du kjøper et WiFi mesh system fra Get (trådløs boligpakke).

Lenke til kommentar

Har dette selv, kan ikke svare noe på spørsmålene dine, men her har det ikke vært så veldig stabilt akkurat... Kanskje vi er litt uheldige med 4G dekningen. Opplever så godt som aldri annonsert hastighet, ligger som regel rundt 3-5 Mbps. Men har ingen alternativer så...

Lenke til kommentar
13 hours ago, Emilsen said:

Har dette selv, kan ikke svare noe på spørsmålene dine, men her har det ikke vært så veldig stabilt akkurat... Kanskje vi er litt uheldige med 4G dekningen. Opplever så godt som aldri annonsert hastighet, ligger som regel rundt 3-5 Mbps. Men har ingen alternativer så...

Løsning med antenne ute eller inne?

Lenke til kommentar

Forstår ikke folk som betaler 1000 kr måneden for 75 mbit.

9686650328.png

Er ikke så vanskelig å slå det kan få beste fall 150 mbit på speedtest. Men normalsett er det 100\75 mbit.

Som ikke det er nok:Etableringskostnaden er på kr 699 og inkluderer montering. Pakkene har tolv måneders bindingstid. Så jeg betaler noen få euro per 100 GB men har ingen garanti for hvor lenge det varer, blir rundt 300 kr på ebay for ladekort. Som holder ca 2 uker. Har forståelse for dere føler dere lurt.

Får ofte 16 MB\S nedlastinghastighet på det meste, så det tviler jeg på dere får med get trådløs bredbånd. Men varer jo en del. Valgt å fjerne brukernavn og slik.

steam.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, LMH1 said:

blir rundt 300 kr på ebay for ladekort. Som holder ca 2 uker. Har forståelse for dere føler dere lurt.

600 kr/mnd for en halvdårlig løsning med høy latens?


Sikker på at du ikke lurer deg selv når du sammenligner med en mye bedre norsk tjeneste som attpåtil gir 2 TB "kvote"?

Lenke til kommentar
hberg1 skrev (På 26.6.2020 den 21.31):

Jeg har satt Get routeren i bridge modus siden Jeg bruker min egen Asus router både for wi-fi og kablet nettverk 

Hei. har flyttet i nytt hus og her er det Get som leverer nett. Fikk tilsendt trådløs modem SAGEMCOM V3890. Jeg vil helst bruket egen ruter til å levere wifi og IP adresser.

Hvordan kobler jeg opp disse?

 

Lenke til kommentar
13 hours ago, Megaoctane said:

Hei. har flyttet i nytt hus og her er det Get som leverer nett. Fikk tilsendt trådløs modem SAGEMCOM V3890. Jeg vil helst bruket egen ruter til å levere wifi og IP adresser.

Hvordan kobler jeg opp disse?

 

Enkleste er å koble deg direkte på Get router kablet og åpne chrome eller Explorer. Skriv inn følgende netverksaddresse hhtp://getmodem

du får da Login  bilde. Under bruker navn skriver du home og under passord home.

på bilde vil du se at menyen for «enable wireless» er merket med ”on“ trykk på on for å slå av.

trykk deretter på “Apply“

trykk deretter på logout for å avslutte

 

du kan nå koble ditt egent modem til Get modemet med kabel. Du kan nå fortsette og direkte kable det du trenger til din egen router og bruke WiFi fra din egen router

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...