Gå til innhold

Hjelp til valg av switch


Anbefalte innlegg

Hei..

Har brukt opp alle portene mine bak på routern og er ute etter å skaffe meg en switch! Har altibox hjemmesentral som er satt i brigde modus. Etter denne har jeg en nighthawk R7000 router. Tenkte å dra en kabel ut fra denne og opp på loftet for å ha switchen der.

Har ikke sånn veldig peiling. Men leser at det er litt forskjellig å velge i her. Trenger jeg PoE? Evt PoE+?
Skal koble på noen overvåkningskamera. Der noen ikke har egen strømkabel. Må jeg da har PoE? 

Og trenger switchen strøm, eller får den det da via nettverkskabel`? Hadde vært kjekt å ikke hatt strømadapter på loftet :))

Og er det samme hvilken nettverkskabel jeg bruker? 

 

Noen som vil sende meg link på en grei? tenkte 8 utganger ish. Og gjerne til under 1000 lappen.

 

Så litt på denne: https://www.komplett.no/product/820897/datautstyr/nettverk/switch/linksys-unmanaged-switches-poe-8-port

Endret av bgulhaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke ha PoE på switchen til kameraene, men da må du ha PoE injectorer. Helt klart enklere med en PoE switch da.

Du får switcher som både kan få strøm via PoE og levere PoE til andre enheter, men du skal ha heller spesielle omstendigheter for å ha behov for det. Ellers varierer det hvilken type adapter en switch har, de større har intern strømforsyning og trenger ingen adapter.

Den du har linket er sikkert grei.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker er det TP-Link TL-SG108E jeg vel har tre av hjemme, og kjenner mange andre som har. VLAN-støtte m.m. om man senere skulle få behov for det. I hvert fall godt fornøyd. Har også hatt en del slike i bruk på jobb, og har ikke hatt noe å utsetter. Tror de har kostet 350 kr inkl. mva. eller noe slik. Om det ikke er noe helt spesielle behov man har, kan jeg godt anbefale disse.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...