Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst bredbånd 50/50 fra GET


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

2 minutes ago, DanSteff3n said:

Jeg regner med 35mbit ish jeg

Noe sånt ja.

 

1 minute ago, DanSteff3n said:

Uansett, stoor forskjell fra 10/1 linje

 

DSL? latens i spill vil nok være på ca det samme eller opptil 15 ms mer

Skal være ganske så stabilt om du har godt utstyr og dekning.

Lenke til kommentar
Janvik skrev (5 minutter siden):

 

Noe sånt ja.

 

 

DSL? latens i spill vil nok være på ca det samme eller opptil 15 ms mer

Skal være ganske så stabilt om du har godt utstyr og dekning.

Dsl ja:) har faktisk ikke så ille latency nå. Å ping er litt varierende, men i COD så ligger jeg på rundt 40 ?

Lenke til kommentar
1 minute ago, DanSteff3n said:

Men, hva vil jeg ligge på i hastighet på downloadspeed f.eks.

 

Pr.idag ligger jeg på 1.50 MB/s 

Håper det blir litt forskjell på 50/50 nett ?

1.5 Megabyte i sek? 

1,5 megabyte * 8 = 12 megabit

50 megabit / 8 = 6,25 megabyte i sek. 

50 megabit vil da kunne gi deg ca 22 GB per time. 

Lenke til kommentar
Janvik skrev (2 minutter siden):

1.5 Megabyte i sek? 

1,5 megabyte * 8 = 12 megabit

50 megabit / 8 = 6,25 megabyte i sek. 

50 megabit vil da kunne gi deg ca 22 GB per time. 

Ja, for har kobberlinje her ? 10/1 linje.

Men får GET Trådløst bredbånd på fredag, så da blir det 50/50. 

 

Men ja, 22GB i timen + - høres veldig mye bedre ut. 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Du kan fint streame til twitch med 50mbit. trenger vel ikke noe særlig mer enn 10-15mit upload for grei kvalitet.

Som nevnt av andre, så vil du kunne laste ned opp mot 6mb/s når du laster ned feks spill fra Steam ol.

Gratulerer med ny linje hvert fall. helt annen opplevelse enn kobber... :) 

Lenke til kommentar
Merko skrev (42 minutter siden):

Du kan fint streame til twitch med 50mbit. trenger vel ikke noe særlig mer enn 10-15mit upload for grei kvalitet.

Som nevnt av andre, så vil du kunne laste ned opp mot 6mb/s når du laster ned feks spill fra Steam ol.

Gratulerer med ny linje hvert fall. helt annen opplevelse enn kobber... :) 

Det høres bra ut :) Da får man prøve etterhvert, å se hva man ender opp med av instillinger osv :)

Ja, men det blir uansett enn kraftig forbedring av det jeg sitter med nå iallefall :)

Takk for det. :) Jeg er egentlig vandt til fiber 500/500 hos foreldrene mine. Men etter jeg flytta sammen med dama i nytt hus så ble det nedgang til kobber. Men når det har kommet trådløst bredbånd må vi prøve det her. Fiber blir ikke prioritert her. (Slik er det å bo på landet) Heldigvis var det GODE signaler her til det trådløse heldigvis. Så skal bli gøy å teste :)

Lenke til kommentar

Ja, kan begynne med at montør kom en dag før han skulle, å det er jo vel å bra. 

Han fikk montert å gjort alt det han skulle. Men når det skulle testes så blir det følgende resultater: 18/20mbit på nedlasting å opplasting. Jeg hadde bestilt 50/50. Men dette viser seg å ikke fungere her. Så fikk satt ned linja til 25 / 25. 

 

Testet i går utover dagen å kvelden. Kan ikke si jeg er kjempefornøyd, ligger stort sett på 10-13 mbit download å 20-22 mbit på upload. 

 

Tester igjen nå på morgenen dagen etter. Da ligger det stabilt på 25 / 25. Kan dette ha noe med trafikk, at det er færre som bruker 4g nettet? 

Er det mulig å få satt den router'n fra get i bridgemode, så jeg i tillegg får brukt min egen router, å som en wifi forsterker? 

Lenke til kommentar
Sitat

Testet i går utover dagen å kvelden. Kan ikke si jeg er kjempefornøyd, ligger stort sett på 10-13 mbit download å 20-22 mbit på upload. 

Nå kommer jo ann på hvordan antenne står hvor lang vei det er til mobilmasten og hva slags frekvenser det bruker, selv får jeg 125 mbit på speedtest og kan få 18 MB\S på det raskeste på steam.  Så du burde vel få bedre med mindre det er mye bruk hos deg.

Prøvd å sjekke med mobil om det er bedre eller dårligere?

Sitat

Tester igjen nå på morgenen dagen etter. Da ligger det stabilt på 25 / 25. Kan dette ha noe med trafikk, at det er færre som bruker 4g nettet? 

Ja det kan være flere årsaker høy belasting på senderne eller regn\sky eller fugler som sperre sikten, 4g er lett å gå dårligere ytelse på minste ting merker selv å flytte antenne kan hjelpe mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (5 timer siden):

Nå kommer jo ann på hvordan antenne står hvor lang vei det er til mobilmasten og hva slags frekvenser det bruker, selv får jeg 125 mbit på speedtest og kan få 18 MB\S på det raskeste på steam.  Så du burde vel få bedre med mindre det er mye bruk hos deg.

Prøvd å sjekke med mobil om det er bedre eller dårligere?

Ja det kan være flere årsaker høy belasting på senderne eller regn\sky eller fugler som sperre sikten, 4g er lett å gå dårligere ytelse på minste ting merker selv å flytte antenne kan hjelpe mye.

Den GET boksen sitter på veggen i 27 graders vinkel, rett mot mobilmast. Masten er kanskje 500m i luftlinje unna. Eneste er at det står en bjørk å¨hindrer litt for fri signal vei. Men mobilmasten var gammel sa Montør. 

Jeg har jo bare en 25 opp og 25 ned linje. Da kommer vel mb/s til å ligge på rundt 3mb/s.

 

Ingen forskjell om det er Pc, bærbar eller mobil. Like store svingninger. Men nå har den holdt seg veldig stabil på rundt 25 / 25 i dag.

Eventuelt så må jeg få koblet min egen Router til GEt sin som står i stua, eller så får jeg prøve en Wifi Extender. Litt dårlig signal rundt om i huset ellers..

Lenke til kommentar

Har selv ligdene forhold å klarer nå bare:

9701773222.png

 

Så du burde vel fått litt bedre resultat hvis det ikke er mange som bruker nettet.

Selv får jeg:

PS service type
LTE
Network
Telia N
Roaming
On
RSRP
-70
RSRQ
-10
RS-SINR
11
Current radio band
LTE B3
Får du ligdene så er det antakelig routeren eller senderen som er problemet.
 
Gjorde test rett etterpå:
9701796548.png
 
Endret av LMH1
Lenke til kommentar
8 hours ago, DanSteff3n said:

Tester igjen nå på morgenen dagen etter. Da ligger det stabilt på 25 / 25. Kan dette ha noe med trafikk, at det er færre som bruker 4g nettet? 

Riktig.

 

 

1 hour ago, LMH1 said:

Har selv ligdene forhold å klarer nå bare:

9701773222.png

 

Så du burde vel fått litt bedre resultat hvis det ikke er mange som bruker nettet.

Selv får jeg:

PS service type
LTE
Network
Telia N
Roaming
On
RSRP
-70
RSRQ
-10
RS-SINR
11
Current radio band
LTE B3
Får du ligdene så er det antakelig routeren eller senderen som er problemet.
 
Gjorde test rett etterpå:
9701796548.png
 

Forsiktig med å bable om ting du ikke har peiling på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at jeg har et seriøst problem. 

 

Dette!!! Med kabel!! 

Ja, jeg må desverre ha en 30m lang CAT6 kabel. Fra router, opp på loft å ned igjen på kontoret. Alt på samme plan. 

Men når jeg brukte Telenor kobber nett så var det 0 stress med så lang ledning. 

Men dette her er jo bare tragisk. Må vurdere eksternt nettverkskort da isåfall

 

20200704_001555.jpg

Endret av DanSteff3n
Lenke til kommentar
Janvik skrev (8 timer siden):

Forsiktig med å bable om ting du ikke har peiling på.

Men må være utrolig at trådstarter kun få en brøkdel av det jeg får på en dårlig dag.

Pingen er vesentlig høyere også, man skulle tro trådstarter bruker trådløs. Siden jeg har kort vei til basestasjon og oslo er kun 12,44 km unna, basert på pingen hvis det er kabel burde trådstarter være i bodø på en 700 mhz sender eller 900 mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...