Gå til innhold

Prøvd lurt på Ebay, noen som har opplevd samme?


X19x11

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en del på Ebay igjennom årene, mye dyre lommekniver da jeg samler på dette å jeg kjøpte en i dag å dette har aldri skjedd men jeg fikk melding av selgeren som lurte på om jeg fortsatt skulle ha den for han hadde fått melding fra annen Ebay bruker som fortalte han jeg hadde flyttet og selger skulle sende til hans adresse i et helt annet land i stedet.

Godt selgeren tok kontakt med meg men jeg lurer på hvordan har en annen bruker fått vite at jeg kjøpte varen?

Å har noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Variasjoner av denne har pågått i årevis.

Svindleren følger med på nylig avsluttede auksjoner, å sender melding til selgeren gjennom eBay, hvor man hevder man er kjøperen å spør om ikke tingen kan sendes til en annen adresse osv.

De fleste har vel standardinnstillingene, hvor eBay sender e-post når det kommer meldinger, slik at svindleren har nok ikke e-post adressen til hverken selger eller deg, men kontakter selger gjennom eBay, som så sender ut e-posten.

De fleste selgere går ikke på dette, de sjekker navnet mot den virkelige kjøperen, og informasjonen fra PayPal om kjøperen osv. eventuelt sender en e-post, slik som ble gjort til deg nå, for å bekrefte at det ikke er reellt.

Likevel, nå og da er det sikkert selgere som ikke tenker seg om, ikke ser nøye nok på navnet osv. og som bare sender i vei til en annen adresse, slik at den reelle kjøperen aldri får noe som helst.

De fleste seriøse selgere på eBay sender kun til den adressen som er registrert hos PayPal, nettopp fordi denne svindelen har pågått i årevis.

Du som kjøper er uansett beskyttet. Dersom du ikke mottar det du har kjøpt, får du pengene tilbake, også dersom selger har blitt lurt av en svindler å sendt til feil adresse.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...